Kimiko: “Divna su iskustva kada tonac zna što je mikseta”

2271

Naša scena koja svakim danom sve više buja, sve češće isporučuje vrlo zanimljive bendove za koje se treba malo potruditi da bi ih se čulo. Kada ih se jednom čuje, često se brzo događa ljubav. Kimiko je jedan takav bend.

Osnovu benda čine Lora i Zoran koji već godinama bruse svoj indietronic zvuk, a ono što znaju pokazali su pred kraj prošle godine kada im je izašao prvijenac “From Our Room To Yours“. Promocija albuma teče, a jedan od datuma na kojem ih možete vidjeti je onaj Glory Dayza, pa smo o svemu tome porazgovarali s njima.

Kako smo? Što se radi?
Pozdrav svima! Arbeit macht frei, kaže stara uzrečica pa se po tom pitanju osjećamo slobodni kao da lebdimo u bestežinskom stanju!

Kada bi nekome trebali opisati svoj zvuk u nekoliko riječi, koje bi to bile?
Slušaj najglasnije. It’ll make you melt inside. Ne odgovaramo za to ako se poslije ne znate sami skupiti natrag u cjelovit komad.Koliko je Lollobrigida, u kojoj ste neko vrijeme svirali, utjecala na konačan zvuk Kimika?
Kimiko je dosta utjecao na zvuk Lollobrigide jer se prvi album uglavnom oslanjao na preset zvukove dostupnih synthova, a Kimiku je užasno važno samostalno kreiranje zvukova, tako da je tu Lollobrigida na drugom albumu dobila novi zvuk koji, kako čujemo, i dalje njeguju i dečki iz Slovenije na trećem albumu. Srećom, volimo zaista širok spektar žanrova tako da nam je rađenje pjesama za Lollobrigidu bio svojevrsni ispušni ventil. Zok je bio zadužen za sve ritmove dok se Lo više zaigrala sa synthovima i samim konstrukcijama pjesama na način na koji rad u Kimiku to i ne dozvoljava.

Kimiko te previše analno tjera da ispeglaš svaki zvuk i svaki takt u pjesmi i da sve ima neko svemirsko über značenje. U Lollobrigidi smo se nabacivali zvukovima i frazama k’o klinci kad se igraju u pješčaniku i to je bilo užasno zabavno, iako je možda krajnji rezultat bio manje nagrađujuć nego u Kimiku.

Krajem prošle godine izdali ste prvijenac. Kako ste zadovoljni odjekom na njega?
Nismo znali da još uvijek ima ljudi koji bi slušali takvu opterećenu muziku, ali eto iznenadili smo se. Sve recenzije bile su hvalospjevi, a ljudi iz različitih životnih miljea ostaju ugodno iznenađeni i čude se “ma da, to ste stvarno vi radili?“. Ok, svjesni smo da smo ipak prečudni za neko masovno prihvaćanje, ali i ovo je i više nego dovoljna potvrda da nastavimo dalje. Očito ipak ima smisla, ako smo se to ikad zapitali.

Muziku podržava

Kako je teklo samo snimanje albuma? Je li bilo kakvih problema ili je sve išlo po zacrtanom planu?
U našem slučaju kod snimanja albuma nema zacrtanih planova. Jedini plan i cilj bio nam je snimiti album. I pri tome nije bitno koliko dugo će proces trajati nego kakav će biti krajnji rezultat. Nismo išli s time van dok nismo bili zadovoljni. To je razlog zašto su neke pjesme na njemu starijeg datuma, a poneka je doživjela i transformaciju od svoje prvotne verzije jer s prvim verzijama nismo bili zadovoljni. No, to je prošlo, sada smo već ionako u snimanju sljedećeg albuma, odnosno za sada u smišljanju novih pjesama.

S trenutnim albumom smo se pozdravili onog dana kada je izašao. U tom trenu on prestaje biti naše vlasništvo, mi dalje tim pjesmama skužimo samo kao medij kroz koje će one doći do ljudi. Recimo, to je odnos kao neka zločesta maćeha koja se želi baviti svojom novom dječicom, a ne nečijom tuđom.

Album je izdan za Geenger Records. Kako je došlo do te suradnje?
Nismo znali koga bismo uopće htjeli da nas izda. Nije postojao nitko. Nitko kod nas. Onda su braća Hemendex taman izdali kod njih i tako smo čuli za njih. Jako nam se svidio taj entuzijastički stav ljudi koji su pokrenuli ideju i znali smo da će nam savršeno pasati. Svidjelo nam se što su društveno osviješteni pa bendove potiču da si izaberu neku udrugu s kojom će podijeliti dio svoje zarade i tako im pomoći i potaknuti ih u daljnjem radu. Ispalo je da u Hrvatskoj ne postoji npr. udruga koja se bavi nadarenom djecom koju smo prvo htjeli podupirati, pa smo se odlučili za napuštene životinje.

Neke pjesme ste već predstavili videospotom, kako teče ostatak promocije? Znaju li se svi potencijalni singlovi s albuma?

“From Our Room To Yours” nije klasičan album singlova. Nije pretjerano radiofoničan. Njegovo ime ga najbolje i opisuje. S druge strane, standardnu promociju želiš odraditi tako da se sada nakon “Nothing To Me”, “One Way Lane” koja je bila najavni singl za album te “AK 47” koja je bila prvi singl nakon izlaska albuma, nekako nameće pjesma “Take a Bow” za koju bi nam animirani spot trebao raditi naš vrsni autor animiranih filmova Daniel Šuljić, ali tek kad to vidimo realizirano, znat ćemo da se i ostvarilo. Nakon toga ne bismo forsirali više taj album, kao što smo rekli, mi smo već na sljedećem.

Na albumu se nalaze pjesme o dvije europske metropole, pa što vam osobno znače Berlin i Moskva?
Berlin je vrlo, vrlo intimna pjesma koja je zaista nastala nakon povratka iz Berlina koji je tom prilikom poslužio kao lječilište nakon jednog obiteljskog nemilog događaja. Nedavno smo i sami došli do zaključka da nama pjesme uglavnom nastaju nakon nekih putovanja. Očito nas vanjski svijet s kojim nismo tako usko povezani na svakodnevnoj razini fascinira svojim oblicima na koje nismo navikli, pa otuda i većina inspiracije. Pjesme nastaju u avionu, hotelskoj sobi, bilo gdje. Srećom, današnja tehnologija nam to omogućuje.

Dobivali ste neke nagrade, održavali ste support koncerte inozemnim zvijezdama… za koji nastup biste mogli reći da je bio najbolji, nešto posebno, a za koji da je bio najlošiji da bi ga najradije zaboravili?

Najradije bismo zaboravili sve one u kojima je situacija takva da se mi gubimo po bini i sviramo napamet i ne možemo se prepustiti publici jer su tehnički uvjeti katastrofa, koliko god dragi bili ljudi koji to organiziraju i guraju barem nešto naprijed. Ako idete po klubovima u Hrvatskoj i regiji, onda znate omjer takvih situacija. Bilo što što je malo veća produkcija, gdje je bina veća od 2 metra i gdje tonac zna što je mikseta divna su iskustva zbog kojih nam se ovo ipak da i dalje raditi.

Koliko vam je teško prenijeti vlastiti zvuk u live izvedbu?
Imamo problem da malo prevjerno prenosimo svoj zvuk u live izvedbu pa nas znaju komplimentirati kako je super zvuk bio, kao na ploči. Voljeli bismo da ipak zvuči malo sirovije i ne toliko ispeglano. Poradit ćemo malo na tome (smijeh).

Uskoro će uslijediti nastup na Glory Dayz festivalu u Zagrebu. Spremate li se posebno za taj nastup?

Voljeli bismo se za svaki nastup posebno spremiti, ali s obzirom da je netko skratio trajanje dana (ovi koji tvrde da i dalje traje 24 sata, ti vas lažu!!) na žalost nemamo taj luksuz. Možda jednog dana, ako ćemo ikad moći živjeti od muzike jer nama ideja nikad ne nedostaje. Drž’mo nam fige!

Koliko vam znači nastup na nekom festivalu?
Ako je festival prestižan, znači reklamu. Bilo nam je jako drago svirati ove godine na Terraneu jer podržavamo trud i projekt i jer smo godinama rasli s tim miljeom. Inače, nastupi na festivalima su čisti pain in the ass, gledano s tehničko-izvedbene strane.

Osim na Glory Dayzu, gdje vas ljudi mogu još čuti i vidjeti narednih mjeseci?
Tu je Electronic Beats Festival u listopadu mjesecu u Zagrebu. Pojedinačne koncerte nećemo tako brzo imati, to smo odradili.

Budući da se u Hrvatskoj jako teško može živjeti od ovakve glazbe, kako stojite s inozemnim kontaktima?
Trenutno planiramo napraviti mini turneju s prijateljskim bendom Saroos iz Berlina tamo negdje u ožujku sljedeće godine.

Kakvi su planovi za daljnju karijeru?
Želimo opet aktivirati naš drugi projekt Shoxx koji radi agresivniju electro rock muziku, pa je sigurno i više atraktivan za live nastupe. Pa onda i iznjedriti te albume, a kontaktiraju nas sad i da radimo špice za TV emisije, muziku za filmove.. Nadamo se da će se ponešto od toga i realizirati i da neće ostati sve samo na priči, hehe.

Muziku podržava