Kendrick Lamar više je puta zaradio etiketu najboljeg repera svih vremena. Tek je ušao u Isusove godine, a iza sebe ima preko 17 milijuna prodanih albuma, 37 nominacija za Grammy i 13 Grammyja u džepu. Kako mu je uspjelo razvaliti hip hop scenu i postati živućom rap ikonom? Možda ne možemo dati cjeloviti odgovor na to pitanje, ali se možemo pozabaviti nekim od ključnih točaka njegovog puta do uspjeha.

Život na ulicama Comptona

Kendrick Lamar Duckworth rodio se u Comptonu, u Kaliforniji. Ime je dobio po Eddie Kendricks iz The Temptationsa, stoga se može reći kako mu je život doslovno od rođenja obilježen muzikom. Njegovi roditelji doselili su se u Compton iz Chicaga kako bi izbjegnuli “kulturu bandi”, koja je zahvatila i Kendrickovog oca. Ipak, Kendrickov otac i dalje je bio u doticaju s Gangster Disciples gangom, što se može vidjeti i na coveru njegovog drugog albuma  “good kid, m.A.A.d city”. Na tom coveru, mali Kendrick je u rukama svog strica koji ima oznaku bande na ruci.

Muziku podržava

Sudeći po bočici za mlijeko koja stoji pored alkohola, Kendrick ipak nije odrastao u najsigurnijem okruženju. Uz to, osamdesetih je porasla prisutnost West Coast bande te je trgovina crackom je bila poprilično jaka. Unatoč svemu tome, Kendrick nije odrastao kao ulični “fajter”. Bio je odličan učenik, nizao je same petice, a u slobodno vrijeme uživao je u pisanju priča i poezije. Pravi mali anđeo – pravit ćemo se da mu je to tepala mama. 

 

K-Dot

S vremenom se pisanje priča i poezije transformiralo u pisanje tekstova pjesama. Jedan od ključnih trenutaka u formiranju Kendricka kao repera dogodio se kada je imao osam godina. Naime, tada ga je otac odveo na snimanje spota za pjesmu “California Love” 2Paca i Dr. Drea, kako se spot snimao u blizini njegove kuće. Nakon toga mu je 2Pac postao jedan od idola.

Tinejdžerski dani bili su Kendricka platforma za glazbenu karijeru. Dao si je ime K-Dot te je sa 16 godina izbacio svoj prvi mixtape “Hub City Threat: Minor of the Year”. Projekt je privukao manje labele, a s vremenom su pale suradnje i s drugim reperima na Zapadnoj obali, kao što su Jay Rock, Ab-Soul i Schoolboy Q. S njima je oformio rap kolektiv Black Hippy.

Osim mixtapea “Hub City Threat: Minor of the Year”, Kendrick je kao K-Dot izbacio još tri: “Training Day” 2005. godine, 2007. s Jay Rockom “No Sleep ‘Til NYC” te 2009. opet solo “C4”. Godinu poslije došlo je do prekretnice u karijeri.

 

Gangsta rap bog uzima Kendricka u svoje ruke

Privukao je pažnju Kendrick na glazbenoj sceni i sa svojim prvim izdanjima. Međutim, ključni mixtape koji je preokrenuo njegov život je mixtape iz 2010. godine “Overly Dedicated”. Na tom mixtapeu Kendrick se odrekao svog artist imena te je počeo nastupati kao Kendrick Lamar.

Dok se kao K-Dot tražio i bio pod utjecajem mnogih uzora, kao Kendrick Lamar postao je autentičan reper koji je repao o svom životu u Comptonu te o pričama mladih Afroamerikanaca. “Kao K.Dot išao sam za time da učim od najvećih, kao što su Biggie, 2Pac, Jay- i Nas, kako bi poboljšao svoje vještine pisanja tekstova. Promjena imena za mene je predstavlja transformaciju mene samoga. Kada bi ljudi čuli K. Dot, rekli bi – Ovaj mali je jako dobar, može repati – ali tko je on? Tako je godinama bilo, bio sam još jedan klinac s ulice koji može dobro repati. Zbog toga sam htio obznaniti ljudima tko sam i tko je osoba koja stoji iza onoga što repam”, izjavio je Kendrick u intervjuu za Hard Knock TV.

Očito, tu transformaciju nije osjetio samo Kendrick. Nakon mixtapea “Overly Dedicated” pale su suradnje s Busta Rhymesom, Lil Wayneom i drugima. I ne samo to! Uočio ga je Dr. Dre. Najutjecajniji hip-hop producent svih vremena uzeo je Lamara u svoje ruke te mu postao mentor. 

 

Razvaljivanje glazbene scene počinje za 3,2,1…

Nakon 2010. Kendrickova karijera je cvjetala. Prvi studijski album “Section.80” izbacuje 2011., no značajniji uspjeh postiže sa svojim drugim albumom “good kid, m.A.A.d city”, kojeg smo se dotaknuli ranije u drugom kontekstu. Taj album izbačen je pod labelom Dr. Drea Aftermath, pod kojim su bili i Eminem te 50 Cent, te pod labelom Interscope (Universal Music). Taj album iznjedrio je hit singlove “Swimming Pools (Drank)” i “Poetic Justice” te mu osigurao gostovanja kod Davida Lettermana i Jimmyja Fallona. Zanimljivo je da je na tom albumu radila i Lady Gaga, no na kraju se njena i Kendrickova pjesma nije našla na albumu zbog kreativnih razlika. 

Još veći uspjeh Kendricku donosi album iz 2015. “To Pimp a Butterfly”. Album je to u kojem se našlo elemenata funka, soula i jazza te na kojem su gostovali Snoop Dogg, Pharell Williams, Fela Kuti i drugi. Iako je na ovom albumu napravio stilski odmak, “To Pimp a Butterfly” donio mu je 11 nominacija za Grammy, album je zaradio Grammyja za najbolji rap album, a uz to je album završio na prvom mjestu ljestvice Billboard 200.

Granice je Kendrick pomaknuo i s albumom “DAMN” iz 2017. godine. Album je ovjekovječen dvostrukim platinastim izdanjem, a uz to je “DAMN” postao prvi album koji nije niti klasični, niti jazz album, a da je dobio nagradu Pulitzer Prize of Music.

 

Nema uspjeha bez rizika

Dakako, o Kendrickovom uspjehu moglo bi se nanizati još paragrafa, no stat ćemo na ovome. O njegovom talentu i o iskrenosti koja se osjeti u njegovim pjesmama ima dosta za reći, no mora se uzeti u obzir kako to nisu jedini elementi koji su ga učinili rap ikonom. Kendrick Lamar primjer je kako se bez rizika teško može uspjeti, za što je primjer i album “To Pimp a Butterfly”, kojim je pokazao kako se ne boji mijenjanja stilova. To ga čini velikim glazbenim inovatorom, a ne samo osobom koja slijepo prati muzičke trendove, zbog čega zaslužuje respect do nebesa.

Inovativnost će, kako se čini, potvrditi i nadolazećim albumom, koji će biti pod utjecajem rocka. Postigao je glazbena čudesa, no očito nam ima još štošta raznovrsnog za ponuditi.

0 Shares
Muziku podržava