Kanđžija: “Pravde nema, a neće je ni biti dok se u ovdašnjim ljudima ne iskorijeni glupost”

3167

I lani sam radio intervju s Kanđžijom, novom hip-hop zvijezdom na hrvatskoj sceni, i tada smo pričali o početcima, snimanju albuma… I evo album je vani, naziv mu je “Narodnjaci” pa da vidimo što sada ima za reći mladi Kanđžija.

‘Ajmo odmah o albumu. Zašto si ga nazvao “Narodnjaci”?
Zato da “Narodnjaci” koji imaju iste elemente kao i hip-hop sa zapada (novci, gole žene, pištolji, auti, zlato) izađu na površinu. Svuda su narodnjaci, svi ih slušaju, ali nema ih na TV-u ni na radiju, a i ako ih ima onda su zamaskirani. Kad već svi slušaju narodnjake, eto im onda narodnjaci, bez pretvaranja i sakrivanja mogu svi priznat’ da ih sad slušaju.

Tko ga je producirao?
Toza koji je zaslužan za neke prijašnje stvari (“Blato”, “Majstore s pivom”). Inače, on je moj prijatelj i školski kolega još iz osnovne. Radio je skoro pola albuma, uz produkciju svira bubnjeve u nekoliko bendova, čut ćete još za njega sigurno.

Zatim je tu Sett, također moj stari kolega koji ‘kida’ totalno. On je radio pet komada, ima svoj stil i jedan je od najboljih u nas, odmah uz bok drugom producentu koji je isto radio – Kooladeu – koji je jedini zagrebački producent na CD-u, ali i jedan od najboljih (vjerojatno u svijetu). On je napravio tri stvari i jednu zajedno s Tozom, sad je dio ekipe i jedva čekam opet raditi s njim.

Phezz je radio dvije stvari, tvrdi beatovi, baš ‘repčuga’, sad trenutno radi cijeli album sa 3ki stilom. Tu je još i Kristijan Funarić Fuki koji je radio”Jelenu” te je odsvirao pola instrumenata na albumu. Inače je jedan od najboljih muzičara u Osijeku, a i šire, a mogu spomenuti da trenutno piše simfoniju.

Muziku podržava

Koliko si zadovoljan kako je sve skupa ispalo?
Jako sam zadovoljan, budući da smo kod Mire Vidovića u Morris studiju radili mix i master, a Miro ‘kida’, ne može bolje od toga. Stvarno smo išli u detalje, dugo radili, preslušavali po ne znam koliko puta, svaki dan bi dolazio u studio i dok Miro mixa, ja slušam i kažem mu ako što treba promijeniti ili ‘ajmo probat ovo, ‘ajmo ono, padaju razni prijedlozi. Album je dugo rađen pa smo se posvetili tome da i zvuk bude također svojstven.

Koja je po tvome mišljenju najbolja stvar na albumu?
Spaljeno pitanje. Sve su mi drage, nisu to samo pjesme – to sam ja. Možda zvuči patetično, ali je tako. Ne znam, od sve moje djece, “Nema spavanja”, “Nije zadnja” su možda najzrelije, i beatovi i tekstovi. Svaki dan mi je neka druga najbolja.

Na kraju si ipak izabrao Dallas Records. Zašto Dallas?
Zato što je Dallas pokazao volju raditi, za razliku većine izdavača danas koji samo izdaju CD, i onda sve prepuste izvođaču te ne pokrivaju ni studijske troškove, a kamoli išta drugo.

U utorak 2. lipnja je promocija albuma u KSET-u. Što očekuješ od tog nastupa?
Skakanje, hrpu skakanja, upalu mišića idući dan.

Je li sviraš još negdje po Hrvatskoj?
Da, osim te promocije , još smo u Osijeku u Mini Teatru 5. lipnja (također promocija albuma), na Harteri u Rijeci 12. lipnja i u Vukovaru na Blackout festivalu 4. srpnja.

Do sada si svirao na matricu, od sada si s bendom. Misliš li da će bend još više prenijeti tvoju energiju?
Nadam se da hoće, zato to i radim. Bend Gole žene je bio i prije, ali sad nas je više i izmijenjena je postava. Ukupno nas ima sedmero u bendu.

Mnogi smatraju da su se Edo Maajka i TBF komercijalizirali…
Mislim da nakon što su osvojili sve što su mogli i napunili sve od Doma sportova do svih mjesta posvuda svaka čast da se još uvijek uopće trude i još rade s tim žarom. Još uvijek se bore za pravdu mada svi znamo da je tu baš i nema, a neće je ni biti dok se ne iskorijeni ta neka glupost u ljudima odavde.

Logički je da rade glazbu koja je drukčija od one prije budući da su i stariji i ne mogu stalno isto raditi. Recimo ja sam slušao od Ede bend Trnokop koji na kraju neće ni izaći, i moram reći kako to nije nikakva komercijala, zapravo baš suprotno.

Meni je super što su svi od Ede, preko TBF-a do Tram 11 probili led i iskrčili put, napravili da novim izvođačima bude bar malo lakše, jer znaš kako je u selu, čim si drukčiji, ne valja. Sad nismo sami.

Neki od novih rap izvođača, možeš li ga pohvaliti?
Moram pohvalit Setta i 3ki Stila, koje stalno hvalim i nema veze što nisu novi i dalje rade. To je jako dobro i obavezno to nabavite. Također nabavite još i najboljeg zagrebačkog MC-a, Burkija.

Tvoje viđenje današnjeg rapa…
Baš sam pričao s Kooladeom o tim stvarima. Recimo sranje je što se ne može semplirati više, ali opet on kaže da je to u neku ruku dobro jer je on puno tog naučio od tad, budući da je bio primoran i svirati i učiti tehničke stvari, tako da mislim da sve to ide po planu.

I dalje ima dobrog hip-hopa, ali ga nema više na TV-u, možda zapravo sigurno jer je rap glazba upala u neku svoju disco trash fazu, ali ne može stalno bit sve dobro, a opet ni stalno loše. Faze, mijenjanja, isto ko i život. Nikad nije sve ravno.

Koji je po tebi najbolji rap album izašao u zadnje vrijeme?
“Rising Down” od Rootsa.

Političko stanje u Osijeku. Kako ga ti vidiš?
Cirkus k’o i svuda, možda čak i više. Izbori su, svi su sa svima u koalicijama, totalni incesti, glasa se po osobnom interesu a ne po tome što će neko napraviti, al’ inače osim toga je sve dobro. Iskreno, da nema politike, Osijek bi bio super grad. Sad je ima previše.

Što slušaš u slobodno vrijeme?
Zadnje vrijeme sam otkrio Mf Dooma, jedan underground hip-hop izvođač, jako čudan i zanimljiv. Nabavio sam sve albume i sad to slušam. Još slušam Alborosiea, on je Talijan s Sicilije koji živi na Jamajci, te Rootse, Freundeskreis, Diamod d-ija, Sadat x-a, ma svašta…

Poruka za kraj…
Dobro jutro, laku noć.

0 Shares
Muziku podržava