U blizini zagrebačkog Britanca nastala je slatka oaza dobroga ukusa. ‘Kak se šika‘ je galerija i kavana u jednom, odnosno mjesto s umjetničkim sadržajem koje su nastojali oživjeti marketinški stručnjak Domagoj Delač i akademska slikarica Mihaela Olujić.

Dakle, lokacija koja je puno više od ‘običnog kafića’, uređena je s ljubavlju i umjetničkim štihom koji plijeni pažnju i najmanjim detaljima. S vremenom, uvršten je i dodatni glazbeni program, odnosno talent show koji kako stvari stoje počinje opasno konkurirati cijelom konceptu jako popularnih pub kvizova.

Početna ideja i nadahnuće

Kada je riječ o ‘Kak se šika’, s vremenom je došlo vrijeme i za realizaciju zanimljive ideje Domagoja i Mihaele oko pokretanja dodatnog glazbenog programa, točnije talent showa koji se od kraja studenog održava svake srijede na lokaciji Ilica 93. Što ih je zapravo nadahnulo za pokretanje ovakve tematske večeri s kojom su oživjeli večernji program?

Muziku podržava

“Željeli smo pružiti priliku mladim talentima i mladim ljudima koji su negdje u svojim dnevnim boravcima i sobicama, da izađu van”, pojasnila nam je u razgovoru Mihaela koja je sam prostor dodatno oživjela vlastitim umjetničkim radovima.

Veliki odaziv publike

S obzirom da je u pitanju galerija koja ima likovni sadržaj, nije čudno što je sam prostor upravo zbog interijera dobio i pozamašnu medijsku pažnju. Uz glazbene producente i teaser, program je u kratkom roku zainteresirao mlade ljude da izađu iz svojih domova i okušaju se pred živom publikom.

“Stvorila se super atmosfera i odlična suradnja s mladim kreativnim ljudima, glazbenicima i likovnjacima”, poručila je Mihaela koja nadodaje kako je zapravo sve samo od sebe krenulo i rezultiralo zaista bogatim odazivom kada je riječ o samim kandidatima.

Živa publika kao motivacija za mlade talenta

Umjetnički i kulturni sadržaj kao njihova priča odlična je prilika da se sam prostor od oko 70 kvadrata oplemeni i s glazbom. “Obzirom da glazba zahtijeva i veći prostor, naš je target bio dati priliku mladim, neistaknutim glazbenicima da se izraze. Jednoj skroz novoj generaciji koja je tek u početku”, kaže Mihaela koja nadodaje kako se većinom prijavljuju mladi ljudi koji studiraju i bave se glazbom.

Za sve mlade talente koji se probijaju iznimno je važno da imaju i živu publiku. S time se slaže i Mihaela te nadodaje: “Jako su sretni, lijepo su se pripremili, odgovorno su se prihvatili tog izazova i nama je jako drago zbog toga”.

Talent večeri kao konkurencija pub kvizovima

Većini je već dobro poznata forma popularnih pub kvizova koji su se, prema podacima na stranici hrvatskog kviz saveza, kod nas krenuli održavati oko 2005. godine u zagrebačkom klubu Booksa, a kasnije se proširili i na neke druge lokacije i gradove. Natjecateljski karakter i igre koje se baziraju na ispitivanju znanja i vještina iz raznih područja kroz održavanje u pubovima prilika je da ugostitelji privuku goste danima kada im promet nije nešto velik.

Kao i u slučaju pub kvizova, i atmosfera na ovakvim glazbenim talent natjecanjima u kavanama/galerijama poput ‘Kak se šika’ izvrsna su razbibriga i opušteno druženje pojedinaca koji se interesiraju za ista ili slična područja. Glazba i umjetnost objedinjeni u jedno ono je što ih spaja i pruža priliku za opuštena druženja uz pokoje piće. Zbog svih tih razloga, nagrade kao takve u većini slučajeva padaju u drugi plan jer se većina natjecatelja voli na ovakve programe prijaviti ponajviše zbog zabave.

Puno više od običnog kafića

Kako je već spomenuto, Mihaela u prostoru ima izložene i vlastite umjetničke radove te i sama ističe kako je u početku imala želju otvoriti galeriju. “To je jedini lokal koji je galerija i kafić u jednom, u Zagrebu, a možda i u Hrvatskoj”, naglašava Mihaela i daje do znanja kako je riječ prvenstveno o galeriji s ugostiteljskim dijelom te da su sam koncept kod nas prvi izmislili. Točnije, jedini su koji imaju kontinuirani sadržaj, a ne samo jednu večer u vidu otvorenja ili određenih događanja kao neke druge galerije.

Na pristupačan i jednostavan način su ukomponirali glazbu i likovnu umjetnost u ugostiteljstvo. “Cilj je publici, tj. svakodnevnom čovjeku približiti umjetnost. Glazba ima svoj put i ima svoju publiku uvijek. Glazba je puno bliža publici i ima direktan i pozitivan učinak na ljude. Puno je raširenija nego likovna umjetnost”, zaključila je Mihaela te nadodala kako za ljude to ima puno utjecaja na samo kreativno razmišljanje.

Želja za udruživanjem s Yayom

Na nedavno održanim finalnim večerima, u žiriju se našla i Jadranka Ivaniš Yaya iz Jinxa, koja je s Mihaelom također pohađala Akademiju kao slikarica. S obzirom da Mihaela ističe kako bi povremeno imala i gošće u galeriji, ovom prilikom najavljuje i novu izložbu, odnosno novi postav slika, čije će otvorenje biti u travnju, a na kojoj će gostovati Yaya sa slikama, a da to ni sama još ne zna. 🙂

 

Muziku podržava
Stisni