Užitak za glazbena osjetila na Španciru i dalje neupitan

    831

    Špancirfest 2017: Marko Louis

    Datum i vrijeme: Petak, 18.8.2017. @ 20:00
    Mjesto održavanja: Varaždin Varaždin

    Špancirfest 2017: Nola

    Datum i vrijeme: Petak, 18.8.2017. @ 20:00
    Mjesto održavanja: Varaždin Varaždin

    Varaždin je započeo još jedno razdoblje španciranja svojim ulicama koje su napučili umjetnici, prodavači, ugostitelji i špancireri iz redova domaćih i gostiju. Bez zvučnih imena s međunarodne scene i velikog stagea na koji smo se komotno naučili, na popisu izvođača ipak je popriličan broj glazbenika. Aktivne su četiri scene namijenjene izvođenju različitog, ali već prepoznatljivog glazbenog programa.

    Slušanje glazbe počeli smo na varaždinskom Korzu, a čast da na njemu započne koncertriranje pripala je grupi Nola. Gabrijela nas je prisjetila da su prvi puta nastupali na Španciru na suprotnoj strani trga te kako su danas i oni uspjeli špancirati.

    Nastup su počeli pjesmom “Dan” koja je pokazala potencijal za kvalitetan budući glazbenu razmjenu emocija. Prije “Iznad oblaka” upućeni izazov publici za supjevanje oduševljeno je prihvaćen, a publika je osim glasa otpustila i svoje pokrete. Društvenokritičkim su “Mravom” povezali varaždinski i pulski Korzo.

    Muziku podržava

    Pri “Ljubiš me” Gabrijela je istaknula činjenicu kako Nola prije svega pjeva ljubavne pjesme. Takva je i “Moj svijet” koja je opet pokrenula noge slušatelja. Potom nas je Nola odvela “Same u Sali” evocirajući ljetne uspomene i atmosferu na pragu oproštaja s njima. Oduševljenje koje su doživjeli ljepotom i čistoćom Varaždina vratili su publici pjesmom “Grad iz snova” koja je postala očiti glazbeni vrhunac prve polovice koncerta, i vokalno i instrumentalno.

    “Nikad” je istaknula odličnu suigru članova benda i ponovno pokrenula naše noge. “Zauvijek” su predstavili kao zaručničku pjesmu i pozvali one koji promišljaju u tom pravcu da iskoriste priliku za prošnju. Intro i ritam ostvaren pljeskom razlijali su trgom “To ljubav je”, a “Umorna” je otpjevana kako bi osigurala kraći predah za ostale članove benda. U to je doba polovica trga bila popunjena slušateljima.

    Uvjerivši se da je publika u sigurnim rukama jer je Nola suvereno vladala scenom, međusobnom i komunikacijom sa slušateljima, darujući im odličan i profesionalan glazbeni doživljaj, uputili smo se na drugi koncert na Stančićevom trgu koji je, nažalost prema programu, kolidirao s Nolinim. Izbor selidbe na koncert Marka Louisa bio je potaknut i argumentom da je riječ o prilici da se prvi puta čuje uživo njegov samostalni autorski koncept.

    Marko Louis je glazbenik kojeg se ne može jednostavno opisati iako je doživljaj njegove glazbe kompaktan. Naime u njegovim pjesmama ugraviran je glazbeni gen njegove obitelji, svoj izričaj ostvaruje kroz bendove MaraQYa i cover St. Louis bend te kao autorski osobni projekt. Ovim trećim nas se i predstavio na Španciru. Važno je također napomenuti da se njegov rad temelji na miješanju balkanski i orijentalni zvuk s primjesama jazza, funka, drum’n’bassa, hip-hopa, popa i reggaea te da je primjetljiv snažan očev utjecaj. Naime, Marko rearanžira pjesme oca Ljubiše Stojanovića Louisa, nastojeći ih sačuvati od zaborava.

    Sam koncert je kasnio oko pola sata zbog gužve na graničnom prijelazu, no definitivno se isplatilo čekati na njega jer se od prve minute nastupa u zraku mogla osjetiti snažna glazbena energija koja nije poznavala fluktuaciju do kraja. Prva je pjesma bila poziv za prepuštanje – “Lose yourself” s njegovog prvog albuma Shine on me kojeg čine pjesme na engleskom jeziku, dok su ostale s drugog albuma Beskraj, temeljnog na duetima s renomiranim glazbenicima, objavljenog u proljeće.

    Lakoća kojom kombinira različite glazbene stilove bila je posebno očita na pjesmama s prvog albuma poput “I need you in my life”, “Where is your love” i “I saw you smile”. Ovu zadnju Marko je posvetio svome ocu, a vokal mu na njoj podsjeća na Bono Voxa. Posebno je upečatljiva bila “Arrogant” u electro swing maniri. “Shine on me” se savršeno svojim ubrzavajućim ritmom poklopila s tradicionalnim vatrometom otvaranja festivala. Sve to posebice je naglasio besprijekoran prateći sedmočlani bend kojeg su činile brass sekcija, akustična i električna gitara, bas i bubnjevi, dok je sam Marko svirao klavijature i bubnjeve.

    Bend je svoju vrsnost pokazao i pri izvedbi pjesama originalno temeljenih na duetima poput “Mreže” i “Karike”, “Pada noć”. Ova potonja u originalu je napravljena s indijskom pjevačicom Tanu Saxenom dok je posebno oduševljenje izazvala izvedba “Pašane”. Riječ je o duetu s Božom Vrećom. U njenoj najavi Marko je pozvao nazočne na Vrećin nastup u nedjelju gdje će i Marko još jednom nastupiti kao njegov gost.

    Marko i bend publiku su razveselili i svojom obradom “Djelem Djelem”, a od pjesama koje su hommage njegovom ocu čuli smo “Cveće cafnalo”, koja je u Markovoj originalnoj verziji s albuma nastala u suradnji s Vlatkom Stefanovskim, te “Doviđenja”, temeljenu na Jesenjinovoj pjesmi, koju je pjevač za kraj nastupa odsvirao samo uz pratnju svoje klavirske izvedbe.

    Koncert je donio eksploziju ritmova i melodija, funkcionirajući kao glazbena fontana u toplu kasnoljetnu večer. Komunikacija s publikom bila je na odličnoj razini unatoč posve neprimjereno smještenom stageu na Stančiću.

    Naime, ispred benda je cijelo vrijeme prolazila rijeka špancirera, a publika je time bila neugodno odvojena od Marka i benda, svejedno reagirajući na svaki zahtjev benda, plešući, pjevajući, udarajući ritam. Prostora za prolaz publike bilo je na zaobilaznoj ruti Stančića, loše je da se nitko od organizatora nije sjetio da za koncert stavi lijevo i desno od scene ogradu koja bi preusmjerila promet. Nadam se da će to prakticirati za buduće nastupe ove godine. U ovakvom topografskom rasporedu ova scena je promašaj.

    Oba koncerta prvog dana odličan su uvod u glazbeni program festivala koji slijedi. Oni koji su pratili pripreme Špancira i bili možda zabrinuti kako će sve izgledati, mogu se opustiti. Atmosfera je i dalje puna dobrih emocija pa će to, nadamo se, nadoknaditi nedostatak velikog stagea.

    0 Shares
    Muziku podržava