Sarah i gosti: moderna božićna priča

    344

    Sarah Brightman

    190Kn – 790Kn
    Datum i vrijeme: Četvrtak, 21.12.2017. @ 20:00
    Mjesto održavanja: Arena Zagreb Zagreb , Lanište bb

    Tijekom 2017. g. zagrebačka Arena ugostila je zanimljive glazbeno-scenske poslastice, mjuzikl Cats, Andre Rieu i njegov Johann Strauss Orchestra, a nastup Sarah Brightman upravo na zimski solsticij i ususret Božiću mjesecima je najavljivan kao događaj godine, stoga se iščekivao kao spektakularna završnica. No, kao što knjigu ne treba suditi po koricama, tako ni koncerte (ili izložbe, primjerice o Nikoli Tesli) ne treba suditi po bombastičnim medijskim najavama. Za svoj prvi nastup u Zagrebu Sarah nije razočarala, ali očekivanja nisu u potpunosti ispunjena, bio je to korektno odrađeni show bez glavnog sastojka koji je trebao privući i oduševiti publiku: božićna čarolija!

    foto: Željko Jelenski

    Većina poznavatelja klasične glazbe bi se vjerojatno složila da se drugačiji ishod nije ni mogao očekivati od komercijalnog crossover spektakla, te da je glazbeni duh Božića bolje potražiti na koncertu ansambla LADO. Ako ste imali prilike poslušati božićni koncert dotičnog ansambla, jasno vam je što to znači kada glazba u vama probudi emocije za koje niste ni znali da ih imate, kada vas “dirne”, kako bi to jednostavno rekla jedna hrvatska operna pjevačica. Međutim, za bilo koju verziju Božića se odlučili, narodnu, klasičnu, komercijalnu, duhovnu, alternativnu, neosporno je da Royal Christmas Gala ipak ne bi uspješno funkcionirao da izostaje baš svaki trag iluzije, makar to bila i ona marketinška, a iluzija u koju ovdje ne bi trebalo sumnjati, sasvim sigurno je neponovljivi vokal Sarah Brightman. To je ujedno i glavna okosnica cjelokupnog nastupa: veličanstveni sopran sam po sebi i njezina dugogodišnja karijera. Ali krenimo redom, od Gregoriana, preko tenora, do harfistice, baleta, pa do najsjajnije zvijezde večeri.

    Trideset minuta prije najavljenog početka u 20:00 sati, publiku koja je pristizala i intenzivno tražila svoja mjesta ugodno je iznenadio solo nastup (možda tek zagrijavanje) simpatičnog gajdaša, pa se tijekom petnaest minuta mogao čuti i najpoznatiji stavak 9. Beethovenove simfonije. Nekoliko minuta poslije 20:00 sati na pozornicu zagrebačke Arene, drugi put u 2017.g., izašli su Gregorian i otvorili show sa “Celebrate Christmas”. Kao što su i sami najavili, predstavljali su pjesme sa svojeg nedavno objavljenog albuma “Holy Chants”: “You”ll See The Snow”, “Walking In The Air”, a skromne ovacije iz publike slijedile su kada im se tijekom njihove verzije “Peace on Earth/Little Drummer Boy”, nastale suradnjom Bowie/Crosby, pridružila Amelia Brightman.

    Muziku podržava

    Bilo je to neuobičajeno izdanje za Gregoriane, budući da su ih pratili i klasični orkestar i bend, ali ništa manje dojmljivo nego kada nastupaju samostalno. Taj spoj orkestra (uz dirigenta) i pop-rock benda, prisutan na pozornici tijekom cjelokupnog Royal Christmas Gala showa, zvučao je iznimno usklađeno, njihove razlike pretvorene su u prednosti i isprepletene u koherentnu cjelinu, a moglo se primijetiti da je gajdaš ujedno i član benda. Gregoriane je zamijenio tenor Mario Frangoulis i otpjevao dinamičnu verziju “Jingle Bells”.

    Zatim je slijedila njegova interpretacija “Panis Angelicus”, tijekom koje je crossover stil i ugođaj došao do punog izričaja, uzimajući u obzir kontekst showa, od odabira liturgijske glazbe do profila glazbenika s kojima je dijelio pozornicu. Za kraj svojeg bloka odlučio je odjenuti kućni ogrtač preko odijela kako bi, nalikujući na ležerno izdanje Franka Sinatre, dočarao intimnu atmosferu, ispričao publici sjećanja iz djetinjstva na božićno jutro i otpjevao “Christmas Mornings”. Frangoulisa je dalje zamijenila mlada, talentirana ruska harfistica Alisa Sadikova sa meditativnom izvedbom “The Fountain”.

    Kao uvod u finale prvog dijela, Gregoriani i Amelia su još jednom zaplesali na pozornici uz “Mistletoe and Wine”, nakon čega su slijedila dva ugodna iznenađenja praćena ovacijama publike: gotovo ezoterični rumunjski pjevač Narcis i još jedan zabavni crossover tenor Fernando Varela. Izvedbom “Ave Maria”, a još više arijom “O mio babbino caro”, Narcis je oduševio rasponom i bravurama svojeg vokala te dokazao zašto baš on zaslužuje dijeliti pozornicu uz slavnu Sarah Brightman nakon sudjelovanja u rumunjskoj inačici Supertalenta. S druge strane, Varela je svoj niz započeo nastupom u maniri Eurovizije s pjesmom “Gloria” da bi se zagrijao s “All By Myself” i briljirao također Puccinijevom arijom “Nessun Dorma”.

    Gledajući retrogradno, umjesto predstavljanja gostiju na božićnom koncertu, prvi dio jučerašnjeg showa djelovao je kao jednosatni nastup super predgrupe sa fleksibilnim repertoarom od opere, pop klasika do euharistijskih pjesama, a taj dojam je naglasila i pauza od 20 minuta nakon posljednjeg tenora, prije izlaska dive na pozornicu. Sarah Brightman, na tematskom božićnom koncertu Sarah Brightman, Gregorian i ostalih gostiju, na pozornici se pojavila nekoliko minuta poslije 21:30 sati, ali je to izvela spektakularno, sugestivno i vokalno nadmoćno: izašla je pred publiku u bijeloj, svjetlucavoj haljini, s tijarom, i pjevala “Ave Maria”, dok je iza nje isijavala bijela svjetlost preko čitave dvorane.

    Tijekom čitavog Royal Christmas Gala showa Sarah je otpjevala 11 pjesama, vodeći publiku ne samo kroz tradicionalne (“Silent Night”) ili moderne božićne klasike (“I believe In Father Christmas”), nego i kroz najkreativnije trenutke svoje karijere, kao što su dijelovi iz mjuzikla Andrew Lloyd Webbera “The Phantom of The Opera”, “Time to Say Goodbye” u suradnji s Andreom Bocellijem ili “La Luna”. Narcis joj se pridružio tijekom “Pie Jesu”, u dramski napetoj izvedbi “The Phantom of The Opera”, osim odlične glazbene pratnje orkestra i benda, pratio ju je tenor Mario Frangoulis. Za što cjelovitiji scenski dojam, Sarah je nekoliko puta promijenila haljinu (npr. “Arrival”), a za to vrijeme publiku su zabavljali rasplesani Gregorian uz drevnu “In Dulci Jubilo” i “Ding Dong”, koju su izveli među publikom na parteru, te fantastična baletna točka iz “Orašara” Petra Iljiča Čajkovskog.

    Već spomenuta “Time to Say Goodbye” najavila je kraj regularnog dijela koncerta, naravno tek formalno. Treći dio showa ili svojevrsni bis ponovno su otvorili Gregorian i to s dinamičnijom interpretacijom antologijske “Fairytale of New York”, izvorno u kombinaciji The Pogues i Kirsty MacColl. Gregorani i Sarah su zajedno otpjevali “Hymn”, nakon čega su se Gregorian zahvalili publici na podršci sa svjetlećim natpisom na gitarama: Thank you, te “Amazing Grace”. Za posljednju pjesmu večeri odabran je još jedan popularni klasik u kolektivnoj izvedbi svih izvođača: “Happy Xmas (War Is Over)”.

    Čak i za fleksibilne okvire crossover žanra, Royal Christmas Gala je tematski raspršen show. Ako je naglasak na Božiću i gostima Sarah Brightman, za očekivati je više božićnih pjesama, bez obzira da li je riječ o tradicionalnim ili popularnim, zabavnim standardima, više zajedničkih izvedbi s gostima (za vrijeme “Time to Say Goodbye” se mogao primjerice pridružiti Fernando Varela), ili barem da se zvijezda večeri pojavi u prvih sat vremena i najavi, poželi dobrodošlicu gostima.

    Ovakvo izdanje ističe Sarah Brightman, koja je više fokusirana na svoju karijeru, nego na božićnu tematiku, dok su Gregorian i kvalitetni tenori ubačeni kao zabavljači tijekom izmjene kostimografije, dodatak igri svjetla i blještavila, ili kako bi se popunio repertoar prije spektakla. Naravno, može se cijela stvar sagledati i s druge strane: diva Sarah Brightman, osim svojeg slavnog vokala i imena, mlađim kolegama glazbenicima daje podršku (i Gregorian i Valera su promovirali svoje nove albume), priliku za promidžbu i susret s potencijalnom publikom, jednostavna win-win situacija.

    No, čak se i Scrooge promijeni nakon susreta s duhovima Božića, stoga vrijedi priznati ono očito: publika se dobro zabavila. To je uostalom i najvažnije kod spektakla, a Royal Christmas Gala, unatoč nelogičnostima i nedostacima, omogućuje opušteni, zabavni doživljaj operne, popularne, tradicionalne božićne (i srodne) glazbe u izvedbi vrhunskih pjevača, uz skladno funkcioniranje orkestra i pop-rock benda.

    Muziku podržava