Radiohead i moderni balet – savršen par

    3206

    Radio & Juliet

    160Kn – 300Kn
    Datum i vrijeme: Srijeda, 20.4.2016. @ 20:30
    Mjesto održavanja: K.D. Vatroslav Lisinski Zagreb , Trg Stjepana Radića 4

    Puna dvorana Lisinski svjedočila je sinoć velikoj žeđi naše publike za originalnim umjetničkim djelima.

    Komad modernog baleta “Radio & Juliet” koji potpisuje glasoviti koreograf Edward Clug svakako je pravi odgovor na tu želju, a s obzirom da smo u iščekivanju novog albuma najvećeg alternativnog rock benda današnjice, ansambl iz Maribora pojačan svjetskom baletnom zvijezdom Denisom Matvienkom nije mogao stići u bolji trenutak.

    Prije no što je velika koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog pretvorena u noćni klub iz scene nekog distopijskog filma u kojem trešti glazba Radioheada, uživali smo u kratkoj uvertiri uz “Quattro“, vrlo dobro Clugovo djelo koje se, baš poput glavne atrakcije večeri, referira na otuđenost modernog društva i ubrzan, no itekako repetitivan životni ritam koji nas pretvara u strojeve.

    Prepoznatljiva koreografija rumunjskog genijalca odlično je popraćena uživo izvođenom glazbom na klaviru i violončelu koja se kreće od mračnog minimalizma na početku pa sve do razigranog vrhunca zbog kojeg sam imao dojam da je na mjestu pijanistice Ludovico Einaudi.

    Nakon što je “Quattro” dobro zagrijao publiku za specijalitet večeri, slijedi sat vremena besprijekorne simbioze avangardne rock glazbe i modernog plesnog izričaja. “Radio & Juliet” otvara se video projekcijom koja prikazuje Juliju dok u spartanskom sobičku zamišljeno sjedi uz prozor. U pozadini se istovremeno probijaju početni taktovi pjesme “Motion Picture Soundtrack“, kojom se zatvara kultni album “Kid A”.

    Prebacivanje s platna na žive plesače stiže uz “Fitter Happier“, svojevrsni Radioheadov manifest o postmodernom čovjeku nakon kojeg slijedi “Life In A Glasshouse“, poveznica između robotskih kretnji protagonistice i fantastično pogođene koreografije tijekom pjesme “Pulk/Pull Revolving Doors“. Uz stroboskopska svjetla, savršeno kontrolirane mehaničke pokrete plesnog ansambla i sumanuti electro beat slika hladnog dehumaniziranog društva u kojem je ljubav Romea i Julije unaprijed osuđena na propast postaje sve čišća pred očima publike.

    Ipak, baš kao i Shakespeare u originalnom djelu, Clug nam daje tračak nade, a u ovom slučaju to je dirljiv ljubavni ples praćen remek-djelom “How To Disappear Completely“. No, kako pjesma hrli prema svom psihodeličnom vrhuncu, tako se čarolija počinje razbijati te kratkotrajnu idilu protagonista ponovo narušavaju izvanjski utjecaji, personificirani kroz plesače koji se naizmjence zalijeću prema njima leđima okrenutoj Juliji.

    Scena bitke dolazi uz pjesmu “Sit down. Stand up” i njeno postupno pojačavanje ritma koji kulminira frenetičnim Yorkeovim ponavljanjem riječi “Rain drops“. U tom trenutku plesači pokazuju sav svoj arsenal i zadivljuju svojim atleticizmom i brzinom pokreta koji u dobrom dijelu podsjećaju na break dance.

    Muziku podržava

    Nakon morbidne balade “We Suck Young Blood“, slijedi još jedna bravura mariborske plesne trupe i to na ritam nezaboravne stvari “Idiotheque“. Kombinacija plesača s higijenskim maskama navučenim preko lica i stiha “Ice age coming” kojeg Yorke u centralnom djelu pjesme izvikuje poput ludog propovjednika izazivaju trnce kao rezultat divljenja, ali i tog sveprisutnog dojma alijenacije modernog homo sapiensa.

    U publici se u tim trenucima osjeća oduševljenje koje eksplodira gromoglasnim pljeskom nakon još jednog ljubavnog plesa Romea (Matvienko) i Julije (Olga Tymoshiva), izvedenog uz predivnu snimku live izvedbe pjesme “Like Spinning Plates“, smještenu na izdanju “I Might Be Wrong”.

    I dok se Romeov suicid oplakuje pjesmom “Bulletproof… I Wish I Was” s albuma “The Bends”, nama preostaje žaliti za činjenicom da se ovaj jedinstveni komad umjetnosti bliži kraju, uz shvaćanje kako spoj glazbe Radioheada i modernog baleta nije za Edwarda Cluga bio pitanje eksperimenta, već logičnog sljubljivanja.

    Teško je pronaći dovoljno riječi hvale za ovakvu predstavu, u kojoj sve do posljednjeg detalja funkcionira savršeno. Koliko god to ofucano zvučalo, “Radio & Juliet” ostvarenje je čija se dubina ne može ni približno prenijeti usmenom preporukom ili pisanim komentarom.

    Zato, ako ste ovo propustili, nemojte ponoviti istu grešku i u rujnu za vrijeme tjedna Edwarda Cluga posjetite SNG Maribor, gdje vas čeka ovo remek-djelo. Vjerujte mi, učinit ćete si ogromnu uslugu.

    0 Shares
    Muziku podržava