Perjanica hrvatske etno scene i slovenski bubnjari oduševili Zagrepčane

    4904

    Dan koji je barem među ljubiteljima etno glazbe označen kao vrhuncem etno festivala, koji se tijekom ovog tjedna održavao u Zagrebu, bio je petak 10. ožujka. Samo ste trebali pogledati tko su bili glavni akteri te večeri u Pauku, i znali bi ste čemu takav interes. Mojmir Novaković i KRIES, polako ali sigurno dolaze na reputaciju kao sastav sa čijeg koncerta nitko ne odlazi kao prolaznik, a ovaj koncert pokazao je da će se uskoro za njihov nastup tražiti karta više.

    Za odličan uvod u njihov koncert pobrinula se slovenska skupina od sedam bubnjarki i bubnjara – Bobnars United. Okupljeno mnoštvo oduševili su svojom prezentacijom afričkih ritmova, koju su nam dočarali u jednosatnom nastupu. Osjeti se strast i energija koju ovi Slovenci daju kako bi što bolje prenijeli svoju ljubav prema egzotičnim ritmovima, što je publiku još dodatno potaknulo na ples. A da njihovo bubnjanje ne bude jedini doživljaj kojeg ćete ponijeti doma, pobrinulo se dvoje bacača vatre i live VJ-ing. Sve to skupa izgledalo je jako dobro i zanimljivo.

    Nakon njih došlo je vrijeme za nastup zbog kojeg je većina prisutnih i došla. Moram priznati, da sam bio ugodno iznenađem popunjenim Paukom, ali nisam bio iznenađen emocijama, otvorenošću i osmijehom koji je kružio među okupljenima, jer glazba koju možete čuti iz zvučnika dok slušate Mojmira i KRIES je takva – otvorena za svakoga i svakome izlazi u susret na način koji ju on želi prihvatit i shvatiti, glazba na koju ne možete ostati imuni.

    A zašto sam bio ugodno iznenađem popunjenim Paukom? Nastojat ću vam sada u nekoliko rečenica iznijeti svoje mišljenje o trenutnoj situaciji koja je nastala u Hrvatskoj oko folka i etno glazbe a zahvaljujući “Štikli”, a da pritom ne odem izvan granica ovog izvještaja. Zanimljivo je kako ljudi imaju predrasude kad je u pitanju prava, izvorna, tradicionalna, hrvatska folk glazba, koju nam uspješno predstavljaju KRIES, Lidija Bajuk ili Dunja Knebl, a sramotno je kako predrasude nestaju kad to učini izvođačica pobjedničke pjesme Dore ili njene kolegice po zanatu, koje svaki put kad zinu užasnu cijelu naciju svojim katastrofalnim koketiranjem s folkom i etno glazbom.

    Pa zar nije sramotno da hrvatska baština koja već stoljećima leži netaknuta, kojoj se neki boje čak i prići i gledaju ju kao suho zlato, da se s njom ovakvi ljudi sprdaju i koriste ju za promociju svojih štikli, potpetica i haljina sa dekloteom do pupka?!

    Moglo bi se o ovome unedogled pričati, ali ovaj medij nije niti mjesto za to, a niti naše dragocjeno vrijeme nije zaslužilo da se na takve ‘parazite hrvatske glazbene scene’ troši više i sekunde.

    Muziku podržava

    Nastavimo sad u drugom tonu, kakav je karakterističan kad vam je u glavi koncert KRIESA. Oduševljenje i euforija koja je vladala dvoranom, oduševila je sve koji prate rad benda sa strane, a još više i sam bend na pozornici, što je bilo očito. Prekrasan zvuk Ivine lijerice, ‘moćni’ Krešini udarci po bubnjevima, Andorovo prodorno sviranje gajdi, Davorov predani DJ-ing za pultom, te osebujni i jedinstveni Mojmirov glas i njegova pojava bacali su na trenutke publiku u ekstazu, što je na stageu rezultiralo još boljim i energičnijim nastupom.

    Pjesme su se redale, oduševljenje u Pauku raslo je svakom novom pjesmom – “Moj javore“, “Titrala se lipa Mara“, “Obilo blago“, “Iz oblaka rosa pada“, “Konji vrani“, i za kraj, kojeg nitko nije želio – “Zumba” i “Kirales“, a magija kojom su nas očarali nije, niti neće izaći iz našega srca i uma, još dugo vremena. To je ono što vam daje KRIES, lijepu Maru za srce i snažnog Ivu za um, da vas vode do sljedećeg susreta s njima.

    I na kraju pohvala organizatoru na odlično osmišljenom festivalu, dobrim izvođačima i srčanosti kojom se predaje da svi budu zadovoljni. Vidimo se sljedeće godine.

    foto: Martin Turšić

    0 Shares
    Muziku podržava