Live okruženje Šiške potvrdilo Annu Calvi

    1841

    Anna Calvi + Aphra Tesla Operating System Incorporated Slave Machine

    16Kn – 20Kn
    Rasprodano
    Datum i vrijeme: Četvrtak, 27.2.2014. @ 20:30
    Mjesto održavanja: Kino Šiška Ljubljana , Trg Prekomorskih brigad 3

    Je li to java ili je san? Što je istina a što je hype? Anna Calvisramežljiva u intervjuima, a i ne voli baš pričati između pjesama – na pozornici pred oko tisuću ljudi pokazala se još zanimljivijom i boljom nego na hvaljenim studijskim albumima, a to je već nešto što treba cijeniti.

    Znači, nije hajp nego je čru, pipl ipak mast črast as. Ne samo da je Šiška jedna od najboljih koncertnih dvorana od Beča do Atene, ne samo da je Calvi vruća roba nakon drugog albuma “One Breath“, nego je već nakon debitantskog iz 2011. pretvorena u novu senzaciju. Kako smo vidjeli u Ljubljani s punim pravom, jer radi se o nevjerojatno sposobnoj pjevačici, autorici, ali i facinantnoj gitaristici.

    U Šiški sam gledao Florence & The Machine nakon prvog albuma i pogledajte dokle su dogurali? Šalu na stranu, ako ne volite Miley Cyrus i slične, svjetska rock scena, britanska pogotovo, ima vam što ponuditi iz domena novog ženskog pisma. Calvi i Florence Welch imaju neke sitne sličnosti, ali s po dva albuma iza sebe pokazuju koliko ima dobre nove glazbe i sposobnih ženskih zvijezda.

    Između Hendrixa i Twin Peaks
    Koji je razlog naglog uzleta Anne Calvi, započetog s britanskom nagradom Mercury, pa sve do rasprodane Šiške? Ako slušate albuma možete naslutiti, ali ako ju vidite uživo shvatite da se ne radi o dizajniranom fenomenu nego vraški talentiranoj ženi.

    Live okruženje je najbolje mjesto za provjeriti tko zna a tko farba, a Calvijeva i tročlani prateći bend bogme znaju. U stotinjak minuta koncerta pjesme s albuma dobile su dodatnu živost, njeno sviranje električne gitare je inspirativnije nego možete i zamisliti, pa nije čudno da tu i tamo opali i obradu Jimija Hendrixa.

    U Ljubljani nije, ali je zato odsvirala Presleyevu “Surrender” i Springsteenovu “Fire”. Obje je drastično promijenila i posvojila, ne bojte se, nije ih svirala zbog manjka vlastitih pjesama. Dapače, ima ih dovoljno, ovo je bilo više da naglasi kontinuitet pop povijesti koju Calvi očito poznaje. Dijelovi pjesama koje kao da je pisao Angelo Badalamenti pokazuje da Calvi ima barem dva žanrovska ‘pika’, vrhunca, pravi twin peaks.

    Na početku bijaše Cave
    Već uvodna pjesma “Suzanne & I” Nicka Cavea otkriva povijest ‘bolesti’ i ludosti, te odakle dolazi Anna Calvi, osim iz Londona. Mješavina rock-noira, indie zvuka, ali i ‘klasično’ dobrih i jasnih pjesama nagovijestila je da Calvi dolazi iz carstva pop-pjesme i da uživa u prosipanju talenta kojeg ima.

    Muziku podržava

    Dobili smo otprilike pola-pola presjek pjesama s prvog i drugog albuma. U vrlo funkcionalnom pratećem bendu (klavijaturist, ujedno i synth-bas, bubnjar) bitnu ulogu imala je Mally Harpaz zadužena za svu silu vibrafona, harmonijuma, melodikica, klavijaturica i ostalih čudnih ‘ica’ i ‘sitnica’ koje pune čvrst bazični zvuk benda. Pogledajte elaboriranu set-listu i bit će vam jasnije.

    Od diva i ikona do heroina
    Smjesa melankolije, melodije, dramatičnih i neočekivanih brejkova, te fenomenalno pjevanje, naizgled jednostavno a tako prokleto dobro? Calvi je nova diva, ali ima puno toga od kvalitete onih starih hollywoodskih ikona, ali i rock heroina poput Nico, PJ Harvey i Patti Smith.

    Iako se kao definicija Anne Calvi često spominje ghotic-indie, situacija je zapravo puno čišća i jednostavnija. Suštinski, radi se o pjevačici koja instinktivno razumije formu rock pjesme, ima talenta napretek, a ako maknemo malo barokne nakićenosti, ostaje činjenica; odlična skladateljica s dobrim pjesmama.

    Uživo na koncertu situacija je još čišća, tročlani bend funkcionalno, jasno i glasno daje ‘meso’ pjesmama, a Calvi dodaje fascinantne zahvate na gitari, ne znate je li bolja u iskrzanim rifovima ili distorziranim, ambijentalnim solima.

    Dovedite ju pod hitno u Tvornicu
    Susret tihog vokala i gromoglasne gitarističke pirotehnike, sve unutar odličnih pjesama, pokazuje da su Anna Calvi i bend svladali tajne dinamike i zanimljivih aranžmana. Drama toplo-hladnog podjednako se čuje u odnosu tihog vokala i svirke koja često iz tišine prelazi u majstorski posloženu buku s, ponovimo, briljantnim gitarističkim udjelom Calvijeve.

    Usporedbi ima koliko hoćete; ako u baladama Calvi ‘lovi’ snene ambijente poput Angela Badalamentija ili Neila Younga u glazbi za film “Dead Man”, u melodičnim pjesmama poput hitoidne “Suddenly” ili “Cry” vidi se da je zapravo rasna pop skladateljica na tragu k.d. lang.

    Svoj najveći hit “Desire” izvela je pred kraj, odmah nakon stidljive govorancije i najave Springsteenove “Fire”. Taman simbolički, jer “Desire” bi komotno mogli pripisati Patti Smith koliko je odlična pjesma. Ako to nije dovoljno onda ne znam što je, možda tri pjesme na bis koje su majstorski zatvorile odličan koncert? Presuda; dovedite ju pod hitno u Tvornicu i nitko neće štrajkati…

    0 Shares
    Muziku podržava