Energičan i impresivan nastup seneglaskih repera u Tvornici

    1764

    Na sinoćašnji koncert Daara J u zagrebačkoj Tvornici sam došao oko 21:30 i znatiželjno provirio unutar sale za koncerte i ostao zapanjen. Uprkos medijskoj pozornosti koju su im dali na raznim medijima poput emisije “Dobro jutro Hrvatska” gdje su pustili njihov spot za pjesmu “Boomerang” i napravili kratki razgovor s njima; emisije na Radiu 101 na kojoj su prekjučer, 28.03. gostovali i u kojoj su napravili session kao i raznim obavjestima na glazbeno-osvještenom dijelu interneta izgleda da je publika izostala.

    No bilo kako bilo, makar se nismo morali nagurivati sa prepunom Tvornicom ljudi nego smo mogli uživati u izvornom senegalskom hip-hopu! No prije toga moram se osvrnuti na nastup njihove predgrupe, naše gore list, Rhythm Tribe!

    Predvođeni Krešom Oreškim kojeg svi poznaju kao bubnjara naše najbolje etno skupine Kries, Rhythm Tribe su uspjeli natjerati hip-hop publiku da skače i pleše uz zvukove koje su proizvodili svirajući isključivo bubnjeve. Možda ih se sjećate s koncerta Ethnoambinet Zagreb 2004. u Aquariusu kada su nastupili kao predgrupa Kriesu i ostalima. No, bilo kako bilo, nije šteta ponoviti o čemu se ovdje radi. Rhythm Tribe su kao što sam rekao bubnjari koji izvode svoje interpretacije raznih pjesama koje vuku svoje korijene iz bogate afričke tradicije. Upravo je nevjerojatan način na koji oni izvode svoju glazbu jer, kao što nam je svima poznato, uskladiti 7 bubnjara (da, da, broj im se povećao) koji sviraju više-manje različite melodije nije uopće jednostavno, a još je manje jednostavno na taj postojeći ritam dodavati razne druge udaraljke tako da sam u par navrata ostao malo zbunjen jer na trenutak nisam znao odakle dolazi baš ‘taj’ zvuk. No bilo kako bilo, Rhythm Tribe su izveli nekoliko novih skladi kao i neke kojih se sjećam iz Aquariusa i ugodno rasplesali publiku te je pripremili za nastavak koncerta.

    Muziku podržava

    Oko 22:25 na stage izlaze Daara J i pozivaju ono malo ljudi što je ostalo na tribinama da dođu naprijed. Neki su poslušali, neki ne, ali se uglavnom ispred stagea skupila dovoljna masa ljudi da se prostor ispred bine popuni što je njima bilo dovoljno da otpočnu s koncertom. Moram napomenuti da je njihov live nastup toliko energetičan da me jedino čudi kako se nisu popeli na zvučnik i skakali sa njega. Svirali li su hit za hitom, nešto sa starijih albuma i dosta sa zadnjeg – “Boomerang”.

    Po stageu ih je stvarno bilo dosta, a kao što sam pretpostavljao, nastupili su s DJ-em što je po meni mala pogreška, no uspjeli su to nadoknaditi energetičnim nastupom i divljanjem na stageu. Kao što sam rekao svirali su dosta pjesama sa zadnjeg albuma tako da smo imali prilike čuti “Esperanza” i na toj mi je pjesmi falio samo Sergent Garcia, ali je svejedno bilo dobro, “Exodus” koji je cijela publika otpjevala s njima, “Babylone” kao i “Bopp sa Bopp” koji se pokazao kao najimpresivnija pjesma te večeri jer su prvo natjerali publiku da skače i tek kad je publika počela skakati su počeli sa pjesmom, da bi na samom početku zaustavili DJ-a i rekli mu da ubrza pjesmu i počeli repati u pravom dancehall stilu.

    Moram također napomenuti da su reperske sposobnosti Freddyja, Ndongo D.-a i Alhadji Mana zbilja impresivne, kao što je impresivna činjenica da u nijednom dijelu svog nastupa nisu pogriješili. Nekima bi možda njihovo konstantno pozivanje publike na pljeskanje i skakanje zvučalo kao tipično preseravanje, no činjenica je da su Daara J ipak reperi i takvo ponašanje na stageu treba prihvatiti kao sasvim normalno jer svatko tko je bio na nekom hip-hop eventu zna da su povici poput: “Put your hands in the air” sasvim normalni.

    Uglavnom, Daara J su nam pružili izvrsnu zabavu, bez obzira na mali odaziv ljudi na ovaj koncert i bez sumnje će sljedeći put kada budu dolazili još više napuniti dvoranu. Ja sam još pun impresija i razmišljanja o ovom koncertu i mislim da je tako sa svima koji su tamo bili jer, morate priznati, srušiti jezične barijere, potpuno podići publiku na noge i natjerati je da pleše dok repaš na wolofu, francuskom i engleskom ispred publike koja zasigurno ne poznaje prva dva spomenuta jezika je impresivan podhvat. Daara J su dokazali da ne postoje barijere između njih i publike i da su u stanju napraviti odličnu koncertnu atmosferu, a zagrebačka publika ih je izvrsno prihvatila.

    0 Shares
    Muziku podržava