Da! Bili su ovo… The Earlies!

    1394

    Nakon što su prethodne godine izdali svoj debitantski album “These Were The Earlies” sastavljen od prvih pet EP-a , The Earlies su u sklopu svoje europske turneje 4. ožujka stigli u zagrebački &TD (došavši iz talijanskog Bergama, a zaobišavši inače nezaobilaznu Ljubljanu) gdje su na pozornicu iskrcali svoj zaista impozantni instrumentarij.

    Nakon podijeljenih kritika, s jedne strane više nego ohrabrujućih priznanja o možda najboljem debiju ikad, a s druge o preambicioznom i nedorečenom hibridu, zagrebačku je publiku ova transatlantska družina uvjerila da im je album ništa više nego tek polazište. Inače, dvojica od inicijalne četvorke – Giles Hatton i Christian Madden, su iz Lancashirea, dok su John Mark Lapham i Brandon Carr iz zapadnog Texasa… prevagnuo je – Manchester, England… England…

    Važno je napomenuti da je cijeli album snimljen kao instrumentalni projekt (Lapham je kao veliki fan engleske elektronske glazbe stigao u Manchester ne bi li se zaposlio u studiju gdje je i upoznao Hattona i Maddena koji su tamo snimali i radili) da bi tek naknadno Brandon Carr kojega je Lapham pronašao u nekom teksaškom dućanu pločama dodao svoje vokalne dionice obilježene jakim južnjačkim izgovorom. Većinu preostale ekipe pokupili su iz engleskog Burnleyja dostigavši katkad i brojnost nogometne momčadi.

    U do kraja popunjenom zagrebačkom teatru publika je imala priliku uživati u tsunamijima bogatog zvučnog izraza eufonija, flaute, violončela, Maddenovih psihodeličnih dionica na hammondu, električnom klaviru i ostatku neznanih tipki i vijaka.

    Počevši s “One Of Us Is Dead“, preko “Wayward Song” koje su temeljene na Carrovom mekom melankoličnom vokalu i raspjevanom minijaturnom zboru, do najnabrijanije “Devil’s Country” u kojoj brass sekcija jednostavno popizdi, The Earlies su dokazali da puno bolje zvuče uživo nego na snimci.

    Muziku podržava

    Nakon prvih par stvari Madden je najavio premijeru nove kompozicije koja je zazvučala kao da ju je napisao Gram Parsons. Da ne bi ostalo na Parsonu pobrinula se klavijaturistica Sara Lowes koja je u maniri Emmylou Harris otpjevala svoju kompoziciju “The Ballad Of Thomas Danger“, a zajedno s Carrom obradu Tim Buckleyjeve “I Must Have Been Blind“. Publika je nakon spomena potonjeg i njegovog sina Jeffa izrazila svoje odobravanje zadobivši tako Maddenov kompliment: “Vjerojatno ste najbolja publika do sada, a od talijanske ste svakako bolji!“.

    Dvaput zvani na bis, The Earlies će dobro zapamtiti gdje je Zagreb… Ipak, da ovo ne bi bio hvalospjev treba reći koju i o tehničkoj ekipi koja nikako nije dopustila da svesrdno žaganje mlade čelistice po njenom instrumentu ne bude ništa više od zanimljivog scenskog nastupa…

    Izvještava: Nikola Crnica

    0 Shares
    Muziku podržava