Priča o BUSH-u, mjestu koje veže producente Kendricka Lamara, Playstation i naše talenta

    1307

    Ispričat ću vam priču o ovogodišnjem BUSH-u – Budapest Showcase Hub – slogana #newkidsonthebloc koji traje 3 dana, a čine ga konferencija koja se bavi aktualnim pitanjima glazbene industrije, i to na pravi način, bez vrćenja istih tema, te otvaranja prilike za rast, prilika za mlade – otvara i direktno odnose s aktualnom industrijom npr. kako surađivati s gaming industrijom (Playstation UK), kako iskoristiti digitalne platforme danas (SoundCloud, CDBaby), gdje investitori gledaju, odnosi između Istoka i Zapada. A moglo se vlastitu glazbu pitchirati producentima Kendricka Lamara i Madonne, npr.

    Foto: BUSH

    Na konferenciju sam došao kao izbornik hrvatskih bendova, kao i gost panelist ključnog panela gdje smo tražli odgovor na: Kako danas kao potencijalni hit izvođač doći do publike, a panel sam dijelio sam sa zaista moćnom ekipom koja je na slici ispod. (Na slici izgledam nezainteresirano, ali ne brinite, ovo je tema koja me pozitivno uzburkava. Heh.)

    Foto: BUSH. S lijeva na desno: Jeroen Siebens (European Radio Pluggins), Edo Plovanić (Muzika.hr), Henriette Heimdal (CDBaby), Michael Pelczynski (SoundCloud) i Vera Jonas

    BUSH je dio showcase mreže i teme koja postaje popularna i kod nas. Osim businessa, ono što privlači je i „discovery moment“ navečer gdje se međunarodni izbor talenata showcasea, a nastupilo je 36 izvođača. Za nas je iznimno bitno imati naše predstavnike. Tako su od hrvatskih nastupili (The) Lesser Men i The Hunting Dogs, a iz regije su tu još Buč Kesidi iz Srbije te Kukla i Lynch iz Slovenije .

    Muziku podržava

    Nakon tri neprospavana dana, sažeo bi to iznimno pozitivno iskustvo u tri zaključka za koja smatram da su najbitnija:

    1. Zapad ogledava Istok

    Naime, unatrag 3-4 godine sve je više pogleda zapadnjaka prema našoj široj regiji, tu mislim na “Istočni blok”. Nekoliko je razloga, većinom su to njima neotkrivena tržišta, tržišta koja se razvijaju, ali i imaju za ponuditi nešto novo. Na pitanje kako to da je direktor strategije SoundClouda koji radi iz ureda u New Yorku, Michael iz SoundClouda odgovara: “Svi pričaju da nema smisla ići na Istok, ali ne slažem se. Oni nisu ni probali, a nas zanimaju nova tržišta i nove prilike.”

    2. Trendovi u koje ulažu kvalitetni investitori

    Na jednom od panela sam i pitao investitore koji ulažu u glazbenu branšu – gdje gledaju i za koje segmente smatraju da je potrebno da se razvijaju, odnosno, gdje ulažu. Nekoliko je odgovora:
    – Softverska rješenja za venue management. Naime, tko god se okusio upravljanjem dvorane, birca ili ikakve lokacije, bilo to za održavanje koncerata i programa ili ne, trenutno nema kvalitetnog rješenja koje bi dalo dobar uvid i analitiku prihoda I troškova (šank, ulaznice, troškovi produkcije, pozornica, razglas, svjetlo, booking, itd.) I koji bi pomogao osim transparentnosti koristiti I kao alat za poboljšanje poslovanja.
    – Aplikacije (naročito mobile) koje pomažu kod samog kreiranja glazbe. Naime, većina softvera je masivno (npr. Logic, Cubase), a kako se pojavljuje sve veći broj kreatora glazbe koji su u stanju sve sami napraviti, taj rast je nešto u što gledaju investirati.
    – Glazbeni festivali, iako su često problematičnih financiranja, ali investiture zanimaju opcije 1) iz perspektive ulaganja u nekretnine / zemlju. Naime, samo održavanje festivala na nekom prostoru diže vrijednost prostoru. 2) Broj i kvaliteta festivala I dalje raste, a time I vezana poslovanja. Ukoliko su skalabilna, onda su I atraktivna za investitore.

    3. Izvođači koji su se istakli

    Obzirom da sam sam bio izbornik naših, subjektivan sam pa ih isključujem iz osvrta, no The Hunting Dogs je posebno zapažen i od delegata i od novinara pa je za očekivati da se nastavi razvoj ovog elektro šok dua iz Rijeke i Trsta.

    Foto: BUSH. The Hunting Dogs

    Od 35 ostala izvođača, istakli su se mađarski Skeemers koji su svojim surf post punkom ženskog vokala obnavljaju energiju Blondie, no ipak sirovije. Definitivno izvođač su koji su dobar izbor za festivale. A izvođači koji su izazvali hype među delegatima su litavski ženski trio surf rap trash izričaja Shishi, post rokeri Manon Meurt koji dosta zvuče kao njihovi uzori Slowdive ili My Bloody Valentine.

    Moram istaknuti jedan trend koji vidim da se događa. Mother’s Cake. Bend koji nema puno autentičnosti, no ljudi ga vole. Radi se o sintezi poznatih bendova pa sviraju pjesme koje toliko neodoljivo zvuče na Alice In Chains ,RHCP, At The Drive In, Arctic Monkeyse i zapravo ti je dojam kao da si bio na spektaklu, poznaješ te zvukove, i momci su energični i zabavni. Dakle, nije cover, no nije ni daleko. Nešto kao Greta Von Fleet s Led Zepellinima, ali ovi dečki zvuče kao 5-6 bendova koji su ti već negdje zakopani u podsvijesti. A obzirom kako većina tih bendova više ne radi nove materijale, ovakvi projekti će naći svoj prostor.

    0 Shares
    Muziku podržava