Po senzibilitetu i kvaliteti pjesama zagrebačka kantautorica Irena Žilić zaista po ničemu ne kaska za poznatim svjetskim indie folk rock kantautoricama.
Pažnju na sebe privukla je krajem 2012. objavom EP-a “Days of Innocence”, nakon kojega je uslijedio hvaljeni album prvijenac “Travelling“.
Povod za novi razgovor je nadolazeći nastup u maloj dvorani Lisinskog, 20. svibnja, na kojemu će joj se kao gost pridružiti Voland Le Mat.
Što misliš o našoj kantautorskoj indie sceni, koga bi ti osobno izdvojila od ženskih kantautorica?
Nedavno sam baš odgovarala na pitanje o ženskoj kantautorskoj sceni i pri tome navela da, iako možemo pričati o velikom broju ženskih kantautorica/izvođača/glazbenica/projekata (nebitno kako ih imenujemo), generalno izbjegavam izdvajati izvođače na taj način pa tako ni ne mislim da tu nešto nedostaje. Zato ću ovdje izdvojiti glazbenika/bendove, za koje neovisno o spolu i žanru, smatram da treba spomenuti, a to bi bili Branko Dragičević, posebno njegov Fog Frog Dog projekt i Side Project.
Ti stojiš iza serije videa The Cuckoo Sessions, koliko vas je to zbližilo i možemo li očekivati nastavak?
Nažalost, projekt The Cuckoo Sessions nije trenutno aktivan i ne znam hoće li više ikad i biti u toj formi jer se trenutno nemam vremena s njim baviti, a i u međuvremenu se pojavio dovoljan broj sličnih projekata. Ali definitivno je poslužio svojoj svrsi, među kojima je bilo i dolaženje u kontakt s drugim glazbenicima i to mi je drago.
Kada je riječ o kolaboracijama, do sada si jedino surađivala s Markom Mrakovčićem na projektu Sleepwalkers Garden…
Da, to je zapravo nastalo sasvim slučajno. Postoje trenuci u studiju kad jednostavno trebaš predah od toga na čemu radiš i tako smo u spontanim pauzama i ‘žutim minutama’ tijekom snimanja mog albuma krenuli nasnimavati vokal za ujedno i jedinu stvar koju smo izbacili. To je bila pjesma koju je Mark (Mrakovčić) imao već neko vrijeme, ali je želio na njoj određenu vrstu ženskog vokala. Snimali smo još nešto materijala, ali ga nismo nikad ‘pustili van’. Srećom, sad opet skupa radimo na drugom albumu tako da se nadam da će biti još toga, ako ništa bar nama iz gušta.
Nedavno si svirala u Italiji, Sloveniji, zatim na Waves Vienna festivalu u Beču. Kako te prihvatila strana publika i kako ti je bilo svirati diljem regije?
Moram priznati da mi je svugdje bilo super nastupati jer publika, iako različita, na svim spomenutim mjestima je bila vrlo gostoljubiva i ugodna, a to naravno kao izvođač jako cijenim.
Što uskoro spremaš po pitanju koncerata?
Ovu subotu je koncert u Beogradu, potom slijedi Lisinski i prvi koncert u Zagrebu nakon dugo vremena. Bit će također i nešto festivala na ljeto, a jesen i zima ovise dosta o samom planu za album tako da ćemo to još vidjeti.
S obzirom da već dugo nisi nastupila u Zagrebu, koncert u Lisinskom čini se kao velika stvar, u prvom redu samog mjesta održavanja…
Možda kao najbitniju stvar bi izdvojila činjenicu da se radi o sjedećem koncertu i da je samim time osigurana drugačija atmosfera. U Zagrebu nisam nikad imala samostalni koncert u kazališnom ili ovakvom koncertnom prostoru i iskreno se stvarno radujem jer znam da je samim time nastup puno drugačiji od onog u klupskom ambijentu.
Tvoja glazba se zapravo čini najprikladnijom za lijepe koncertne prostore sa sjedećim mjestima, na kojima publika može zaista osjetiti tvoju glazbu…
Pa da, upravo to je jedan od razloga zašto mislim da će biti drugačiji osjećaj nastupati, a i slušati koncert.
Možeš li osjetiti povezanost s publikom u klupskim prostorima kao što je primjerice bio zadnji zagrebački nastup, onaj u Tvornici kulture?
Možeš, to ne ovisi o tipu prostora, ali vjerujem da je doživljaj koncerta drugačiji za publiku i izvođača jer se jednostavno ambijent, zvuk i neke druge stvari razlikuju.
Što još spremaš za nadolazeći koncert i kako ga zamišljaš?
Koncert će konceptom biti vrlo jednostavan što vjerujem da će dati dodatni fokus na glazbu. Sa mnom će nastupiti Ivana Žabkar na violini i San Mikulec na gitari i basu i sigurno ću izvoditi novi materijal što je dodatni faktor uzbuđenja. Uz to što je ovo predstavljanje vinilnog izdanja, imam osjećaj da je ujedno i zatvaranje priče oko čitavog prvog albuma i najava za nadolazeći materijal.