Ima li današnji rock previše političke korektnosti?

4257

Odmah na početku teksta moram reći da mi je jako drago što postoji politička korektnost.

Priglupe izjave Erica Claptona o Enochu Powellu, nacističko salutiranje Davida Bowiea, i druge slične geste su s potpunim pravom smještene tamo gdje trebaju – u podrum manje lijepih ponašanja i oglednih primjera što rock zvijezda ne bi trebala činiti.Nedavno je stari dobri Pete Townshend iz grupe The Who izjavio o festivalu Desert Trip: “Bio bih lažov ako bih rekao da je bilo sjajno. Nije bilo sjajno. Bila je to gaža za koju sam bio plaćen. Činjenica je da ne volim nastupati. Ali sam dobar u tome. Sretan sam što sam dobar u tome. Mogao sam raditi u mesnici”.

Ako ovo Pete Townshend kaže za Desert Trip, na kojem su se cijene ulaznice penjale u četveroznamenkaste visine, ako je The Who kao izvođač dobio sedmeroznamenkast iznos dolara, onda samo možemo reći da je 71-godišnji Pete u svojim istupima jako… hm… iskren. I naravno, možemo reći da nije u šoldima sve.

Možemo li zamisliti da tako nešto kaže neka mlađa rock-zvijezda, recimo Jack White ili familija Followill iz Kings of Leon? Dakle, na pitanje novinara: “Kako je bilo nastupati na najplaćenijoj gaži na svijetu?”, da npr.: Caleb odgovori s: “Jao, opet smo morali svirati ‘Use Somebody’, a ta mi pjesma tako ide na živce… ajde, završili smo, dobili smo novce, i sad idemo na ribičiju”.

Muziku podržava

Recimo, Justin Bieber je ukinuo opciju: ‘Provedite dan s Justinom za 2000 dolara’. Kad je objašnjavao zašto je to ukinuo, rekao je da ga fanovi svojom energijom iscrpljuju do točke depresije, ali mu je i dalje odgovor zvučao kao da mu ga je PR služba sastavila. Tu dolazimo do problema jer priopćenja postaju slična, isfabricirana i bez neposrednosti koja je važna za vezu između izvođača i publike. Dobro, reći će jedni, kad Justin Bieber nije bio isfabriciran – i biti u pravu, no i dalje ostaje činjenica da prevelike doze PR službe, koja inače ima svoje mjesto i zasluge (vidi: slučaj Cher i bombe ranije ove godine), mogu učiniti kontraefekt.

A možda je istina nešto posve drugo. Možda mladi muzičari – vole nastupati i nema potrebe da se s tako nečim zaletava. Jedan od onih hrvatskih rockera koji definitivno nemaju dlaku na jeziku je Goran Bare, kojeg stvarno vesele nastupi i koji je često govorio o fantastičnom osjećaju na sceni i ima smisla da ne rastjeruju publiku, pogotovo ako znamo da najviše novčeka u muzičkoj industriji nose koncerti.

S druge strane, rock’n’roll je po prirodi drzak i neobuzdan. Rock’n’roll je, između ostalog, preuzimanje rizika, nikako ne vožnja po utabanim putovima. Rock’n’roll je bezobrazno i neuvijeno iznošenje istine, i ima nešto čudno kad scenu u tom smislu predvode ljudi poput dede Townshenda iz grupe The Who. Stvarno nema nikog rođenog nakon 1946. s opakom jezičinom?

Čak su se i Gallagheri primirili, što je baš čudno. Liam se trenutno malo povukao, prema zadnjim informacijama više nema bend, a Noelov jezik u zadnje vrijeme nije u tako poganoj formi kako smo navikli na njega. Iako je Noel svašta napričao o albumu “Be Here Now”, sada, u vrijeme obljetničarskog deluxe reizdanja tog albuma je postao naglo milozvučan. Je li to teret godina (stariji Gallagher iduće ljeto puni 50) ili mu je PR služba opako zaprijetila?

I kad smo već kod Gallaghera, bilježimo dvadesetak godina od eskalacije brit-popa, perioda gdje smo vidjeli kako pogotovo britanski mediji mogu napuhati stvar – sjetimo se onog rata Blur-Oasis, koji je pripomogao da se cijela scena profilira u javnosti – čak i umjetnici koji nisu imali jak autorski kapacitet, uspjeli su iskočiti i snimiti nešto bitno, dijelom i zahvaljujući povoljnom medijskom vjetru u leđa.

Ukratko… Ne mislim da današnji rock’n’roll ima previše korektnosti, no pretjerano forsiranje šablonskih izjava i šablonske prezentacije novih muzičkih projekata su onaj krajnji faktor koji rock čini bezopasnim i predvidljivim trgovačkim proizvodom.

0 Shares
Muziku podržava