U “Original Album Collection” seriji kompaktnih box-setova, došao je red na jedan od najvećih dragulja koje Croatia Records ima u svom katalogu. Novi box sadrži sva četiri studijska albuma Haustora, objavljena između 1981. i 1988. godine.
Ostavština Haustora, premda obujmom nevelika (pa je i ovaj box u odnosu na druge u seriji kratak za jedan disk), jedna je od najoriginalnijih i najtrajnijih diskografija na ovim prostorima.
Istoimeni prvijenac benda, objavljen 1981. godine nakon nekoliko godina zajedničkoj muziciranja, najavio je dolazak novog jakog kolektiva na zagrebačkoj rock sceni. Zvuk albuma bio je u skladu s onodobnim novovalnim manifestom, uz upečatljivi naglasak na puhačkoj sekciji. Zrelost pjesama demonstrirala je da Haustor ima dva jaka autora u Srđanu Sacheru i Darku Rundeku.
U taj kontekst uklapali su se i naši domaći ‘momci u plavim kapicama’ iz pjesme “Radnička klasa odlazi u raj“. Opet je to bila jedna pjesma koja zvukom odudara od ostatka albuma, jer je snimljena ranije, no iz razloga koje je lako pogoditi, zadržana je u ‘bunkeru’ do “Trećeg svijeta”.
Nakon “Trećeg svijeta” Sacher napušta bend, ostavljajući Rundeka kao jedinog glavnog autora pod čijim su vodstvom Haustor objavili još dva albuma. “Bolero”, objavljen 1985., uspijeva zadržati visoku razinu prethodna dva albuma. Na njemu se nalazi nekoliko novih evergreena Haustora, kao što su “Ena“, “Šejn” i epska balada “Šal od svile” koja zaključuje album.
Finalni album “Tajni grad” iz 1988. završio je diskografsku priču o Haustoru sa stilom. Na njemu je moguće osjetiti značajni utjecaj plesne, klupske muzike kao što je disco, R&B i hip-hop. Srđan Sacher se ponovo pridružio bendu (kao gost), te je svirao bas na više od pola pjesama.
Haustor nakon “Tajnog svijeta” prestaju postojati, no njihov presudan utjecaj se može osjetiti na kompletnoj domaćoj (alternativnoj) rock sceni ’90-ih.
Sacher je nakon Haustora imao zanimljivu epizodu s Vješticama, a Rundek je sa svojom solo karijerom kao rijetko koji svoj vršnjak uspio ostati relevantan sve do danas. Pravo je čudo da do ovog box-seta, izuzev prvijenca, albumi Haustora nisu bili reizdani na CD-u. Sada je to konačno ispravljeno i to, kao i ostala izdanja u “Original Album Collection” seriji, u moćnom remasteriziranom zvuku.
Ambiciozno zamišljeni, ali kvalitetno izvedeni pa ambiciju ne možemo prozvati prepotencijom, u velikoj mjeri inspirirani između ostalog i teatrom, ovi albumi su ujedno bezvremenski klasici i znak svog vremena. Granice su tada bile zatvorenije, a informacije teže dostupne, no Haustor su u svojim pjesmama pokazali zadivljujuću širinu imaginacije, interesa i obzora.
Bez obzira bile njihove upečatljive vinjete plod mašte ili svjedočanstava iz prve ruke, oni se u svojim pjesmama nisu zatvarali u trivijalnu rutinu svog mikrokozmosa. To je razlog zašto njihovi albumi u odnosu na većinu onoga što se danas može čuti djeluju kao razlika između gledanja filma na kino platnu i na zaslonu tableta.