Haris Pilton: “Balkan beat scena kod nas je turbo-folk, a u Europi alternativa”

2161

Kako sam kaže, njegova glazba je pitanje, a ne odgovor.

Ovaj multitalentirani glazbenik, producent i MC dolazi iz Slovenije – iako se ponekad čini da nije s ovog planeta. Uz njegove sjajne nastupe svaki put dolazi i neki drugi alter-ego koji je popraćen neponovljivim outfitom i stylingom (a ovi na fotkama su samo neki od njih).

Njegova je drum’n’bass, breakbeat, reggae, dub i world music selekcija popraćena vokalnim akrobacijama koje većinom izvodi sam, ali ga se u zadnje vrijeme za pultom sve češće može vidjeti sa Chakkom Svrakom. Upravo u toj DJ/MC kombinaciji stižu i na ovogodišnji Seasplash koji vam predstavljamo serijom intervjua. Intervju s Harisom Piltonom prvi je u nizu.

Ovogodišnje (sretno) 13. izdanje Seasplash festivala, ujedno četvrtog u nizu od kada se vratio u okrilje jedinstvene i magične lokacije štinjanske tvrđave Punta Christo pored Pule, održava se od 16. do 19. srpnja. Ove godine dolazi u paketu s Goulash Diskom, a osim Harisa i Chakke do sada potvrđeni izvođači obećavaju (minimalno) četiri dana odlične glazbene zabave popraćene jednako sjajnim neglazbenim sadržajima. Drugim riječima, posjetitelji će dobiti ne jedno, nego dva nezaboravna festivalska iskustva. I to po cijeni jednog. A kako Haris razmišlja o glazbi, plaća li glazba njegove račune i tko je on zapravo čitajte u nastavku. Haris Pilton – Paris Hilton… Postoji li neka korelacija? Je li tvoje umjetničko ime svojevrsna parodija – otkrij nam tajnu…
Ime Haris Pilton sam upotrijebio 2006. godine baš kao neku ‘balkansku’ alternativu gospođici Hilton. Ona se baš u to vrijeme puno (možda čak i previše) pojavljivala u medijima (porno film, zatvor, vlastita emisija itd.) pa je nekako to utjecalo na moj stav o tome. A i varijanta njezinog imena na ‘balkanski’ način je baš dobro ispala. Još uvijek želim s njom snimiti pokoji singl ili barem neki video u zelenoj night vision boji. Prije toga sam kao reggae/dub selector upotrebljavao ime High I, kojeg sam promijenio u Haris Pilton kada sam po prvi put ‘intervenirao’ u reggae i dub pjesme na taj način da sam umjesto jamajkanskih truba ubacio ciganske melodije i dodao pokoji ritam na perkusijama. S tim materijalom sam prvi put nastupio na velikom Sound & Wave festivalu (2006.) u Skoplju, gdje se publika oduševila ‘novim i neobičnim’ zvukom za to vrijeme, a pozornicu sam dijelio s velikim imenima kao što su bendovi Therapy?! i Rinocerose te DJ Jeff Mills, Sphongle…

Kakva je reggae, dub i ostala world-music-balkan scena u Sloveniji?
Reggae scena u Sloveniji je već dugo vrijeme aktivna. Možda se za razliku od Hrvatske kod nas pojavljuje više roots & dancehall selektora i partya, a manje onih koji puštaju dub. Vjerojatno zbog toga što je dub u Hrvatskoj imao jako velik utjecaj na edukaciju publike (svirali su ga Radikal Dub Kolektiv), a u Sloveniji se tek u zadnje vrijeme pojavio dub bend Dubzilla. Od slovenskih bendova bi spomenuo i Site Hlapce iz Maribora koji su već više od deset godina aktivni na sceni, a u zadnjih godinu dana je dosta velik korak napravio kranjski reggae band Raggalution. Moramo spomenuti i legendarne dub partije ponedjeljkom u Chanell Zero klubu na Metelkovoj pod imenom DubLAb, koji mislim da će baš ove godine proslaviti svoju 10. godišnjicu. World music balkan scena u Sloveniji nije velika, ali je dosta veća nego u ostalim državama ex-yu, a svakako dosta manja nego recimo u Španjolskoj, Francuskoj, Njemačkoj, i Engleskoj. Problem balkan beat scene na prostorima bivše države je taj da se teško probija u subkulturu jer je previše miješaju s turbo-folkom i narodnom glazbom, a sama po sebi u Europi je zastupljena kao alternativna vrsta glazbe koja se pojavljuje u klubovima gdje se inače svira sve od rocka, dnb-a, breakbeata, reggaea, hip-hopa itd. Možemo reći da je to i dalje relativno novi stil glazbe koja se još uvjek razvija i traži svoje puteve.

Uz to što glazbu puštaš kao DJ Haris Pilton ponekad je uz tebe na mikrofonu i Chakka, a aktivan si i u bendu Ufoslavians

Kao DJ nastupam i sudjelujem s više različitih domaćih i internacionalnih MC-a s hip-hop i reggae scene.
Projekt s MC Chakkom je nastao na osnovi dugogodišnjeg poznanstva te istih pogleda i stavova vezanih uz globalnu situaciju, neslaganja s putem kojim naša generacija ide, a i zato jer na ovim prostorima u zadnje vrijeme fali iskrenih društveno kritičnih pjesama i artista koji žele aktivno promijeniti trenutačno stanje ili barem opomenuti na greške koje radimo. Projekt smo nazvali Kali Fat Dub i samu glazbu bi se moglo opisati kao nekakav post apokaliptični gipsy arab dub s balkanskom poezijom. Album sa 12 pjesama izlazi na jesen 2015. zajedno s prvim videospotom za prvi singl “Apokalipsa”. Na albumu smo kod par pjesama surađivali s artistima kao što su La Cherga, Gipsy Soundsystem, Jah Billah i s odličnim dub bendom Waitapu iz Čakovca, a mastering albuma će raditi balkanski ‘wunderkind’ Egoless. Nakon toga izdat ćemo i album s remixevima. Projekt The Ufoslavians nakon jedne sezone nastupa i prije izdanja albuma uzeo je kratku stanku, jer smo odlučili malo promijeniti sam materijal kojega sviramo te ga iz mainstreama više povuči u gipsy reggae dub stil, a i sam bend će nastupati kao live potpora na Haris Pilton nastupima pod imenom Haris Pilton & the Ufoslavians.

Muziku podržava

A tu je i Bitter Delights… U kojoj je to fazi? Uzlet, remiksevi pa stanka… Ili griješim?
Na projektu Bitter Delights radim s pjevačicom Amelom Agić. Napravili smo 10 demo pjesama u laid back soul stilu, izdali prvi singl i remixeve. Nakon toga smo zbog različitih obaveza napravili stanku, ali u 2016. godini svakako možete očekivati prvi Bitter Delights album.

Kako si krenuo MC-at? Sjećaš li se svog prvog MC nastupa?
Vjerojatno tako da sam radio pjesmu i zafalila mi je lirika u samoj pjesmi. Pošto u studiju nije bilo MC-a, sam sam probao snimiti liriku. U zadnje vrijeme dosta radim na reggae stilu MC-janja, a prvi nastup je možda mogao biti onaj sa srpskim electro bendom Mistake Mistake na jednom festivalu u Ljubjani 2008. godine.

Osim DJ-ingom baviš se i produkcijom. Je li logičan korak vlastiti label? Da možeš birati, s kojim bi artistom prvim potpisao i zašto? Ima li novih mladih nada na koje trebamo obratiti pažnju?
U zadnje vrijeme se sve više bavim produkcijom, možda čak i više nego DJ-ingom, i tako sam kao većina producenata došao do točke gdje treba početi prezentirati, ponuditi i prodati svoje radove i na taj način si omogućiti bolje uvjete za rad. Otvaranje vlastitog labela (Positive Reality Records) je bio nekako logičan potez u tom trenutku, jer želimo omogućiti artistima ‘independence’ i specijalizirati se na pod žanrove koji su slabo pokriveni kod ostalih labela. Label već ima par zanimljivih izdanja i artista, a na tržište ćemo izaći na jesen 2015. s otvaranjem web stranice i manjim festivalom. Posebnih želja s kime potpisati suradnju label nema – želimo postati ‘servis’ za neotkrivene artiste koji rade dobru mjuzu. Kada ne bi bilo novih mladih nada ne bi vjerojatno niti otvarali label.

Što radiš kada ne DJ-aš, produciraš, MC-aš…? Plaća li račune glazba ili nešto drugo?
Pokoji račun naravno plaća i glazna, ali za sada nikako ne možemo govoriti o tome da se od toga može živjeti. U siječnju smo otvorili i Positive Reality Records studio u kojemu se radi većina materijala o kojima pričamo. Tako da je ova godina namijenjena produkciji, radu, promociji i peglanju materiala od mraka do zore.

Što od tebe i Chakke Swrake možemo očekivati na ovogodišnjem Seasplashu?
Kao što bi Chakka rekao:
Zvuk broda, preko scoopssa i hoga,
Dok kikeri sve gađaju viskoko u stomak.
Reči koje udaraju poput letnjeg groma
Dok visoki sve režu kao kašika kremasti kolač…
Tako to zvuči kada je sound system dobar
Reči ulaze u glavu, bas ti miluje stomak…
Reči ulaze u glavu, sner puca kao korbač…

Najbolje/najgore što se dogodilo glazbi općenito je… što i zašto baš to?
Najbolja, a ujedno i najgora stvar koja se dogodila glazbi je poplava mp3 pjesama i sama dostupnost istih. S time smo dobili mogućnost manje-više slušati svu glazbu ovoga svijeta, ali s druge strane smo je prestali iskreno slušati. Vrlo slično kao kod hrane u supermarketima. Ljudi žderu, debljaju se, pale na etikete i omote i ne razmišljaju što jedu.

Budući Haris Pilton planovi – svirke, produkcija… Sve nam reci…
U ovoj godini možete očekivati otvaranje labela Positive Reality Records, po prvi put live nastupe Haris Pilton & The Ufoslavians, nastupe s MC Chakkom pod imenom Kali Fat Dub, a krajem godine možete očekivati i moj novi projekt i album koji radim pod imenom/pseudonimom Doggy Brasco. Urnebesna godina… nema šta…!

0 Shares
Muziku podržava