Glazbeno tržište u krizi? – pada prodaja albuma, ali zato ploče ‘ubijaju’

    3563

    Već godinama se priča o padu prodaje glazbenih izdanja, odnosno o manjim zaradama velikih svjetskih izvođača.

    Digitalna izdanja i popularni mp3-evi proizveli su svojevrsnu
    revoluciju, te nekoliko pravnih bitaka fanova, izdavača, servisa za
    razmjenu podataka, Lars Ulricha i sličnih.

    No, u vrijeme dok je orginalni CD za mnoge postao nelogični i nepotrebni luksuz, događa se zanimljiv obrat koji, ne samo da se vraćamo prema ‘fizičkim’ nosačima zvuka, već se čak i preskače popularne CD-ove i vraća se dobrim starim – vinylkama.

    Muziku podržava

    Popularne statistike Nielsen Soundscan, često korištene kao najbolja referenca za uvid u stanje glazbenog tržišta SAD-a, objavio je zanimljive rezultate: ukupna prodaja albuma tijekom 2010 pala je za 13%, a prodaja ploča porasla za 14%. Fizička brojka od oko 3 milijuna prodanih ploča možda ne govori puno, ali predstavlja i rekord sve od davne 1991. godine, kada je CD uzeo primat.

    Naravno, i ovoga puta su pobjedu u ovim promjenjivim vremenima odnijeli rock bendovi, no o tome smo već pisali.

    0 Shares
    Muziku podržava