20 godina jednog od vodećih elektronskih programa kod nas Future Scope slavi se festivalom na Jarunu, od 13. do 15. svibnja čime će to biti i prvi festival na otvorenom ove godine.

Desetak dana je do početka festivala gdje se Marijan Kiš na sceni poznat kao Mrx sprema za najveći projekt dosad i kaže kako pripreme idu izvrsno: “Sve ide po planu, na festivalu će biti i dosta dodatnih ponuda i sadržaja, ali sve u minimalističkom stilu. Koliko znamo ovo je prvi open air festival ove godine, čak mislim da je prvi i otkako je krenula korona virus pandemija. Možemo reći da slavimo ne samo 20 godina rada, već i izlazak iz pandemije!”

Lineup uz prepoznatljiv Future Scope elektronski dio ima i rock, trap, pop imena, otkud to?

Lineup je uz prepoznatljiv Future Scope potpis međunarodnih techno imena, kao i domaće DJ podrške, dobio i “live” dio uz domaća rock, trap, rap, možemo reći i pop imena što Kiš objašnjava: “Iako Future Scope njeguje elektroničku glazbu, dobio je pojačanje na ovom festivalu s nekim drugim glazbeno-stilskim pravcima, pošto u našem matičnom klubu Boogaloo imamo često gostovanja upravo ovih izvođača. Gledajući publiku u kontekstu tog tipa subkulture shvatili smo da se radi o zapravo sličnoj publici urbanog karaktera te da bi ovakav spoj mogao biti vrlo zanimljiv. Ako malo poslušate KUKU$ pa Urbana pa TBF pa Borisa Štoka, vidjet ćete da je čak i u njihovoj glazbi prisutno koketiranje s elektronikom, a da ne spominjem ABOP, koji je pravi elektronički bend, te su produkcijski svi zapravo vrlo slični. U tome i je čar ovog festivala, puno je naizgled različitosti, ali istovremeno, ako pređete s Live stagea na Electronic stage, mislim da će svima to biti vrlo zanimljivo i pozitivno iskustvo u kojem će uživati.”

Muziku podržava

Ovo je prvi put da organiziraju ovakav festival, puno je ambiciozniji od dosadašnjih evenata i zanimalo me da li se možemo nositi s velikim nizozemskim, američkim promotorima koji su na izvoru bookinga, kapitala, platežno moćne publike, i koji su nekako i “izmislili” sve ovo. Mrx odgovara: “Naša ideja vezana uz festival desila se direktno iz želje da proslavimo 20 godina rada s nekim malo većim projektom, a pošto smo već odradili dosta velikih imena i partija, napraviti festival nama se činilo kao izazov, ali istovremeno i kao zadovoljstvo. Na festivalskom line-upu su većinom imena izvođača s kojima smo tijekom godina surađivali i zapravo smo to i htjeli – proslaviti 20. rođendan uz svojevrsni presjek sjajnih artista koji se na ovaj ili onaj način vežu uz naš brend. Nije nam bilo teško napraviti cijeli line-up booking upravo zato što nas ipak strane agencije ne samo poznaju, već i podržavaju. To je rezultat dosadašnjih uspješnih projekata i suradnji. Govoreći o tome, iako je ovo naš prvi festival, ne isključujemo mogućnost da druge godine napravimo nastavak, ali eto za sada smo fokusirano na ovaj, veselimo mu se i jako smo zadovoljni s interesom publike. Iskreno, mislim da će festival ‘gorjeti’!”

Na festivalu nastupaju velika elektronička imena, a zanimalo me kako sam gleda na lineup, i kome se osobno raduje iz perspektive fana: “Što se elektroničkog dijela festivala tiče, posebno se veselim Sven Vathu i Sister Bliss i njenom Faithless Dj setu. Oboje sam slušao jako davno i sviđa mi se njihova raznolikost i stilska amorfnost, ali istovremeno i dosljednost te muzikalnost produkcije. Što se domaćih izvođača tiče, cijeli subotnji dio večernjeg programa mi je izvrstan – Urban, Rundek, Boris Štok i ABOP. Savršeno!”

Throwback… kako je to sve krenulo?

“Prvi Future Scope dogodio se 30. ožujka 2001. i to upravo u klubu Boogaloo, samo onda se zvao OTV dom. Na prvom Future Scope nastupio je slovenski DJ Aleksij i bilo je oko 1000 ljudi. Svi smo onda radili entuzijastično na radio Ciboni, a glavni začetnik Future Scopea bio je Zvonimir Škrobo Čičak, s kojim sam i započeo prve partije. Službeno smo nakon godinu dana počeli raditi kao Future Scope, a prvi veliki party izvan Zagreba bio je na Murteru (plaža Čigrađa), 6. kolovoza 2002. Svirali su Alen, Lushi, Kiki i Frajman. Bila je oluja, letjeli su slipmati od gramofona, ali ipak je na kraju bilo nezaboravno. I nestvarno dobro!”, priča Kiš.

A kad treba izdvojiti neke posebne, priča kako iz nostalgije, odnosno samim počecima, najdraži mu je bio party 2003. na Murteru na kojem je nastupio u ono vrijeme jako popularan Jack De Marseille, a na party je došlo preko 2000 ljud:”Atmosfera je bila neviđena, puno plesa, smijeha i ljubavi u zraku.”

Od novijih gostovanja izdvaja trenutno možda i natraženija imena kao što su Amelie Lens, Boris Brejcha te Fatboy Slim i objašnjava: “Radi se o novijoj fazi Future Scopea u kojoj već duže vrijeme sjajno surađujem s mojim mlađim i nezamjenjivim i partnerom i prijateljem Anđelkom Šipuš – DJ Shipe, koji je i rezident Future Scopea. On me trenutno jako puno motivira svojom energijom, dobro se slažemo oko svega, tako da se tu dešavaju i neki novi dobri spojevi line-upa. Sve što radimo s afirmacijom i željom da se prati u korak sa svjetskim standardima, što ćemo i dokazati s Future Scope festivalom na Jarunu od 13. do 15. svibnja. Očekuje vas vrhunska produkcija te mnoštvo dodatnih sadržaja i programa, od food truckova, Jägermeister fun zone, Red Bull Stribor trucka za popodnevni chill, merch brending shopa pa sve do shopa s CBD proizvodima.”

Amelie Lens i Mrx
DJ Shipe, Amelie Lens i Marijan Kiš Mrx, foto: Shooting Like Pablo

Dio koji je uvijek zanimljiv, barem pričati o tome kad imaš ovoliko iskustva su i imena koja su prošla svoje rane dane kroz njih, a da su danas veliki. Kiš priča: “Ima ih, naravno, profilirali su kroz naše programe David Morales, The Shapeshifters, Freemasons, Derrick May, ali eto moram spomenuti i Aviccia, koji više nije s nama. Isto tako možda najbolji primjer kako je netko ‘narastao’ u međuvremenu je upravo današnja techno kraljica Amelie Lens, koja je prije nego je postala megapopularna svjetska zvijezda nastupala u klubu Boogaloo na Future Scope partyju. Party je bio izvrstan, svima nam je bilo jasno da će ona vrlo brzo otići u visine. Na tom partiju nije bilo niti 200 ljudi.”

U manje od godinu dana, isti DJ s 1000 EUR na 5000 EUR

Dio koji ostaje skriven od javnosti, su same cijene bookinga izvođača, no sastavni su dio volatilnog promotorskog posla što objašnjava: “Dogodila se klasična uzročno-posljedična situacija ponude i potražnje, na način da se elektronika preobrazila u mainstream glazbu koju dolaze slušati mase, u čak većem broju nego rock koncerte. Iz te preobrazbe počele su se i dizati cijene te je taj posao postao jaka biznis industrija u kojoj djeluju agencije, tour manageri, zahtjevni tech i hospitality rideri. Ali je još uvijek lakše organizirati nastup DJ-a, nego nastup stranog rock ili pop benda sa 7-8 članova, instrumentima, te zahtjevnim putnim i smještajnim zahtjevima. Cijene su kod nekih izvođača otišle i do 10x gore, a ima slučajeva gdje su neki honorari izvođača od početnog iznosa od 1000 EUR skočili na 5000 EUR izvođača u vremenskom period od manje od godine dana i to samo na račun povećanja pratitelja, a ne nužno kao rezultat produkcijskih ili sličnih dostignuća.”

Ima li nekih novih imena s naših prostora za koje smatraš da imaju svjetske potencijale?

“Svakako, evo držim fige za DJ Jocka koji je upravo jedan od tih mladih ljudi koje treba podržati i koji su već vani postigli čak i više nego ovdje. Njegove trake uredno puštaju mega njuške poput Carl Coxa ili Joseph Capriatija, ali eto još uvijek za svjetski uspjeh nama u Hrvatskoj nedostaje snaga te industrije koja te lansira.”

Za kraj – GOAT (Greatest of all time) u techno svijetu?

“Po meni najveći su Carl Cox, Jeff Mills, Derrick May i Sven Vath. Mislim da su oni napravili najveći utjecaj u techno svijetu i sa svojim izdanjima i djelovanjem općenito.”

Ulaznice za Future Scope festival dostupne su preko Entrio sustava

0 Shares
Muziku podržava