Nije slučajno netko pametniji od nas još davno rekao “kruha i igara”. Daj narodu zabavu, i narod će biti zadovoljan. Nahrani ih uz zabavu i bit će oduševljen, no ako im uskratiš spomenutu zabavu, narod će biti razočaran i ljut, bez obzira radi li se o javnoj ili privatno organiziranoj zabavi “na karte”.

Povijesno – sociološki uvod kao predigra na komentar današnjih događaja pretenciozna je praksa, no ona, barem ovaj put, nije sredstvo omalovažavanja jednih uz glorifikaciju onih drugih. On služi kao pokušaj objektivnog pogleda u stvarnost, jer ruku na srce, promatrajući instant-rasprodanac Foo Fightersa u Puli te čitajući prikladne komentare, ne mogu se oteti dojmu kako smo svjedočili školskom primjeru propalog pokušaja ručka za 7.000 ljudi s dva komada kruha i tri svježe ribe.

Foo Fightersi prvi put u Hrvatskoj 2019. godine nije baš rečenica za pohvalu Lijepoj Našoj, no tako je kako je. Do ovog trenutka nije bilo mogućnosti dovesti takav bend u Hrvatsku, bez obzira na prisutnost kompetentnog promotora koji se krije iza skraćenice LAA. No, to ionako sada nije tema. Ono što jest tema je pokušaj pronalaska uzroka instant nestanka 7.000 ulaznica puštenih u prodaju preko sustava Eventim te ono bitnije, koliko uopće ljuti komentari nesretnih kupaca koji su ostali bez ulaznica imaju smisla. Krenimo redom.

Muziku podržava

Priča, kao što i znate, je krenula bajkovito. Jutarnje ispijanje kave oko podneva je postalo slatko poput prvog grijeha jer je najavljeno ono što većina čeka preko deset godina. Foo Fighters u Hrvatskoj, na ljeto, i to u predivnoj Pulskoj Areni. Ekskluziva za regiju, prvi gig europske turneje (najmanji u zadnjih 10 godina) i press objava koja garantira spektakl u trajanju od dva i pol sata. LAA strikes again.

Cijena – prava sitnica. Niti 500 kn za najskuplju ulaznicu, što je iznimno nisko u usporedbi s drugim koncertima ovakvog tipa na zapadu, a prodaju će, kao u većini slučajeva kada je organizator LAA, odraditi sustav Eventim. Start petak 23.11 točno u 10 sati. Ipak, jedna sitnica je preusmjerila kolosijek u neizostavni shitstorm. Službeni kanali Foo Fightersa ponudili su prodaju ulaznica ranije, već u utorak, i to uz promo kod.

Ovakvo što je uobičajena praksa koja se krije iza imena presale, gdje bendovi članovima svog fan cluba najčešće daju priliku za kupnju ulaznica prije običnih smrtnika, sve kako bih ih nagradili za vjernost. Ulaznice su se prodavale, kod FFEURO2019 postao je svojevrsni #orangesponsorsyou alt-rockera, jer je barem pet ljudi koje poznajem podijelilo taj kod s rajom na društvenim mrežama.

Organizator je u opisu događaja na Facebooku najavio datum i vrijeme početka pretprodaje na službenim stranicama benda, no nikada nije naglasio koliki je kontingent ulaznica koji se može uzeti preko tog koda. Jutros u 10 sati, kada su mnogi, opet s kavom u ruci, čekali početak prodaje, koncert je instantno bio rasprodan. Navodno dvije minute je trajao pokolj za vrijednim papirima, i to ironično baš na crni petak, koji je poznat kao praznik konzumerizma.

Svi glazbeni portali su ekspresno prenijeli vijest o rasprodancu, a LAA je čak dodao kako se radi o najbrže rasprodanom koncertu nekog inozemnog izvođača u povijesti gostovanja u Hrvatskoj. Neminovno, na 7.000 ulaznica, računam da je barem najmanje još toliko fanova ostalo kratko za ulaznicu. Sve to, sukladno opservaciji s početka teksta, kumovalo je bijesu tipkovnica i jadanju nesretnih kako ništa jutros nije bilo fer, neki tvrde da nije pušteno gotovo ništa ulaznica u prodaju, a oni drugi optužuju Eventim da nisu dočekali spremni veliku navalu. Slično je bilo u slučaju gostovanja U2 na Maksimiru, kada su mnogi cijelu noć pokušavali na internetu ugrabiti ulaznici, a drugi su pak cijele noći kampirali pred prodavaonicama gdje je bio instaliran sustav sada ugaslog servisa TicketPro. Navodno je, u uznapredovalom digitalnom dobu u kojem živimo, takvih bilo i sinoć.

foo-fighters
foto: Screenshot

S druge pak strane, second-hand tržište očekivano cvijeta. Ulaznice na servisima poput Viagogo, ili pak Njuškalo idu za 3-4 puta veću cifru od one napisane na ulaznici, što opet otvara pitanje moralne opravdanosti tzv. scalpinga. O tome sam već pisao OVDJE.

U ovaj kratak vremenski period se stigao još ugurati i zanimljiv komentar organizatora koji možete naći ispod, a on je, po mom mišljenju, okrutan, ali ispravan. Evo i zašto. Razmišljajući o događajima jutros, pitam se je li neka manifestacija, pogotovo ako se radi o događaju koji znači puno velikom broju ljudi – njihovo pravo? Točnije imaju li isti ti pravo na priliku da kupe ulaznicu. Koliko god mišljenje bilo nepopularno, smatram da je manifestacija organizirana od strane privatnika privilegija, a ne pravo. Bez obzira na to da ne znamo koliko je ulaznica otišlo u presaleu, bez obzira na to da je u prodaji bilo samo 7.000 ulaznica. Naravno, ovakav scenarij je gotovo svakodnevna praksa na zapadu, gdje gigovi redovito odlaze za minutu-dvije, ali opet, lakše je stanovniku Londona pretrpjeti rasprodani Foo. On može Grohla u Engleskoj prijestolnici gledati 2 puta godišnje. S druge pak strane, ovdje gdje bendovi poput Foo Fightersa stižu na kapaljku, nervoza i bijes su razumljivi, no ne i konstruktivni. Niti će takav pristup rezultirati još jednim koncertom, niti će se Arena magično proširiti.

Nekada davno Rojs je u Saboru izgovorio onu antologijsku “tko je jamio, jamio” On se referirao na neki drugi, puno ozbiljniji grabež, no premise su iste. Utjeha svima koji nisu jamili je da se pred Arenom sve čuje solidno. I za kraj, tko zna, možda zbilja uleti još jedan datum. Napomenimo još kako jedinu stvarnu i spornu situaciju, a to je upit o količini prodanih ulaznica u presaleu, za sad nije htio komentirati ni Eventim ni LAA.

Bez obzira na sve, trebali bismo osvijestiti činjenicu da je dovođenje velikog imena kao što su Foo Fighters na lokaciju čiji je kapacitet više nego deseterostruko manji od onih na kojima bend svakodnevno nastupa i po ovako povoljnoj cijeni više nego zahtjevan poduhvat. Budimo sretni da u Hrvatskoj postoji agencija poput LAA kojoj je to pošlo za rukom.

474 Shares
Muziku podržava