Darnell Martin
Cadillac Records
Datum izdanja: 01/11/2009
Izdavač: Sony Picutres / Blitz Film
Žanr: Drama
Trajanje: 109
Naša ocjena:
Prvi veliki redateljski projekt “Cadillac Records” afro-američke redateljice Darnell Martin direktan je nastavak na već postavljenu tradiciju biografskih glazbenika koji su na neki način obilježili i zadužili povijest prošloga stoljeća.
Stoga nakon “The Doors”, “Raya“, “Walk The Line“, “La Vie En Rose“,
“I’m Not There“, dobili smo priču o talentiranoj afro-američkoj skupini
koja je pod vodstvom Lennya Chessa (Adrien Brody) utabala put
rock’n’rollu.
Dakako, vremenski kontekst su nesretne ’50-e. kada je rasna segregacija i mekkartijevska politika vladala Amerikom, a crnačka se populacija jedva uspijevala izboriti za svoj komad kruha, a kamoli za slavu. Međutim, navedena legendarna skupina uspjela je u pretenzijama na glazbeni tron u vrijeme kada svijet još nije čuo za rock’n’roll pionire poput Elvisa, The Beatlesa ili The Rolling Stonesa, odnosno u vrijeme kada je teškim porođajnim mukama crnačke majke rođen r’n’r, koji će već sljedeće desetljeće biti ukraden i prisvojen od dominantne ‘bijele elite’.
Ovaj biografski film pribjegava poznatim redateljskim i scenarističkim obrascima unutar svoga žanra, ne odskačući pritom od spomenutih pandana, ali podjednako impresionira zapanjujućim vokalnim izvedbama originalnih glazbenika, ali i Beyonceinim obradama Ette James koji dokazuju da se radi o jednom od vodećih suvremenih ženskih vokala u glazbenoj industriji, umanjenih popularnim poskočicama i napjevima lakih nota. Usto, upravo je njezina uloga najplastičnija i Beyonce naprosto briljira utjelovljujući prostu i vulgarnu, ali iznimno atraktivnu Ettu.
Očekivano, temeljna montažna spona jest upravo glazba odlično izbalansirana kroz prikaz evolucije izdavačke kuće “Cadillac Records”, čemu pridonosi i dinamična montaža s pregršt asocijativnih struktura relevantnih iz političkih razloga, čime se ne pribjegava eksplicitnom doticanju osjetljive tematike, ali efekt suptilnosti i spontanosti uvelike je jači na ovaj način.
“Cadillac Records” je stoga kvalitetan i važan historijski pseudo-dokument jer portretira prave početke ukradenog i najpopularnijeg glazbenog žanra, bivajući tako direktan nastavak na “Raya“, iako mu u samom scenariju i režiji manjka originalnosti i sirovosti.