Kad sam prvi put čuo od Big Sean – What U Doin?, reko sam si “moram ovo počet radit“. Zavaljen u naslonjač dnevnog boravka s gamepadom u ruci, Filip Gežin skroz ležerno priča o svojim počecima. Mnogi u Hrvatskoj ga ne znaju, no možda bi ga ipak trebali znati. Beatmaker/producent iz Zagreba živi i radi u SAD-u, no, ono po čemu Filip odskače od ostatka svojih domaćih kolega su upravo ona sitna slova u knjižici već sada skoro pa mrtvih CD-a.

Na megapopularnom Discogsu je spomenut svega 9 puta, no upalite li Google i recimo pogledate Wikipedijinu stranicu novog albuma Travisa Scotta “Astroworld“, naći ćete tamo i njegovo ime. Pojavljuje se kao jedan od preko deset producenata na pjesmi “No Bystanders“, i to uz sufiks matične mu ekipe 808 Mafia, koja je naravno, ime uzela prema legendarnoj ritam mašini. Nije to njegov jedini blijesak na trap sceni. Dapače. Gežinovo ime se provlači u potpisu velikog broja trenutno relevantnih trap glazbenika, stoga smo odlučili iskoristiti božićne/novogodišnje praznike kako bi malo bolje upoznali misterioznog Zagrepčanina s LA adresom.

Sudbonosni poziv

Na samom početku, onako štreberski postavljeno, upitao sam svog sugovornika da mi malo ispriča kako je kod njega sve to krenulo. Ćaskamo mi tako malo o Fruity Loops programu (oni koji ne znaju, radi se o bazičnom alatu za stvaranje glazbe), nekoj godini i kusur igranja u istom i onda onako niotkud Filip složi dva beata koje na blef proda za $400. “Stari moj, kako sam trošio te pare, svijet mi nije bio ravan. Srednja škola, fast food i ostale pizdarije. Malo više od dvije hiljade kuna, nisam imao ni 18 godina. Mislim da se to sve odvilo krajem 2011. godine.“

Muziku podržava

Ipak, do ozbiljnih internacionalnih angažmana nije tako lako doći. Treba uzeti u obzir kako se radi o vremenima kada su internetski tutorijali bili totalno smeće, dok danas, kako kaže sam Gežin, možeš gro toga naučiti samo gledajući snimke na YouTube.

Gezin 808 Mafia

Što se gore spomenute 808 Mafia tiče, radi se o producentskom kolektivu koji je osnovao Southside, lik koji je do svoje tridesete godine uspio osnovati i postaviti na noge respektabilnu ekipu producenata/beatmakera koji su, između ostalih, radili i s likovima poput Gucci Mane, Future, Drake, Migos, 21 Savage, Chief Keef, Young Thug itd. Tu se sad postavlja ono ključno pitanje: kako je jedan klinac iz Zagreba s malo iskustva i puno volje došao do toga?

“Jedan dan mi se na Facebooku javila neka žena iz SAD-a, kaže ona meni da bi ona htjela da ja za njenog sina kao poklon nešto isproduciram, ali kao nema ona para, ali mi nudi spajanje sa Southsideom, koji je bajdvej meni tad već idol. Malo nategnuto al kažem ja, ajde može. Broj telefona sam dobio, sjećam se da nisam imo para za Skype kredite pa sam moro to posudit od buraza. Nazovem ja njega, totalno se scimam, lik pomisli da me ne čuje dobro i kao nazovi me kasnije. Možeš mislit osjećaja. Sjebo sam si priliku. Još je on kasnije imao nekih osobnih problema pa ga nisam htio zvati, a kad sam ga nazvao, već je promijenio broj. Katastrofa.“

Ipak, neka sila u kozmosu je htjela da Gežin dođe do njega. Uspio je ni manje ni više već preko – Twittera. Follow pa poruka i eto novog broja te napokon poziv. Valja naglasiti kako je drugu priliku morao čekati skoro godinu dana. I tako je Filip uspio impresionirati svog idola preko videopoziva i maila koji je sadržavao neke od soundova iz Gežinove kolekcije. Prve suradnje su pale na radu s tada popularnim Wakka Flocka Flame, a tempo rada i prilike koje su se redom otvarale, dovele su Filipa prvo do poziva u Vancouver gdje je stekao ključne kontakte i uživo upoznao ekipu s kojom i dan danas radi.

Filip Gezin 808 Mafis
photo: Mislav Miličević

Trap u Hrvatskoj

Što se tiče domaće scene, Gežin ju je skoro pa zaobišao no neki od njegovih radova ipak krase trake popularnog High5 i Kukus Klan. Pitao sam Filipa kako gleda na trenutno stanje na sceni, na što mi on odgovara: “Kada sam ja kretao, trap zvuka tu gotovo da i nije bilo. Mislim da sam jedan od prvih koji je odlučio furati taj zvuk u Hrvatskoj. Sada, skoro 10 godina kasnije, trap je postao scena. Imaš High5, imaš Kukuse, radio sam s tim dečkima na nekim stvarima i to mi je odlično. Ipak, prave prilike i prava brija su – vani“

Mike Dean i Kanye West

Stoga nije za čuditi da je Gežin preselio u LA, a kada se preseliš u LA, onda uz posao, koji odrađuje kako i sam priznaje od doma preko maila, dolazi i određen način života. Nije Filip sad u nekom blingu ili dizajnerskoj odjeći, barem nije bio kada smo razgovarali. No, nešto od tog glamura je i vidio. Ponajviše zahvaljujući Kanyeovom mastermindu Mikeu Deanu, s kojim se svakodnevno čuje. Tko je Mike Dean? Sudjelovao na svim ključnim albumima Kanyea Westa. Gežin priznaje kako mu je jedan od najdražih trenutaka karijere do sada tweet shutout Mikea Deana gdje je spomenuo Gežina i njegov doprinos trapu ravno iz Hrvatske.

“U Vancouveru sam rokao afterparty s Deanom nakon Westovog giga. Dosta ludo. Preko njega nažalost nisam uspio upoznati Kanyea Westa, no apropo tvog pitanja, imao sam sreće malo brijat po Europi s crewom od Rihanne, nju sam čak i upoznao na kuglanju. Bio sam mega nervozan, al strusio sam par Jackija pa mi je bilo lakše. U Parizu sam preko DJ-a od Post Malonea, koji je najnormalniji lik ikad, došao do njega pa smo popili pivo. Uspio sam i past s bine nakon koncerta, to je bilo dosta sramotno. Al to ti je bilo početkom 2017. godine, prije hita “Rockstar“. Mala dvorana, ali prejebena atmosfera. Pogledaj ga di je sad.“

Idemo dalje

Razgovarali smo još malo o autorskim pravima i ZAMP-u, iz kojeg se – ispisao. Kaže da nisu mogli pratiti njegov rad i isplatiti njegove tantijeme. Filip je zato sreću potražio u američkom BMI-u. No to je opet tema za sebe. Gežin više gleda glazbenu industriju i publishing iz sfere streaming servisa. Tvrdi da puno premalo love odlazi samom glazbeniku od slušanja, te da je do sad Tidal napravio najbolji posao. No, Tidal je u problemima, iako samom glazbeniku daje najviše u kompleksnom kolaču preraspodjele sredstava.

Što se tiče planova za dalje, Filipa baš briga. “Astroworld“ je nominiran za Grammyja u kategoriji najboljeg rap albuma, bilo bi, sam priznaje, prejebeno da se to dogodi. Nakon toga ide dalje u radne pobjede s novim zvukovima. Inače, uz sve te silne repere stigli smo se dohvatiti i popularnog filma Kill Bill. Hit zvučni potpis trap glazbe prije par godina bio je upravo isječak iz filma, a popularizirao ga je, na Gežinov nacrt, sam Southside. Čak ga i spominje u svom intervjuu na tu temu sa “my boy Gezin“.

 

Na kraju krajeva, Filip je tu i dalje anoniman, barem van uskog kruga obožavatelja trapa. Njegov uspjeh, uspjeh je isključivo za njega samog, ali dobar je osjećaj znati da naši dečki i cure rade dobar posao vani. Tko zna, možda jednog dana njegov rad dobije na popularnosti ako mu sjedne pod pult neki novi hit. S poznanstvima koje ima, takvo što je vrlo lako moguće.

0 Shares
Muziku podržava