Eero Heinonen (The Rasmus): “Smrt se u našim pjesmama često pojavljuje, zato smo death-pop”

2868

Basist finskog alternativnog rock benda The Rasmus, Eero Heinonen, pokušao je u razgovoru, kojim najavljuje dolazak četveročlanog benda u zagrebački Boogaloo Club u utorak 10. veljače, otkriti pokoju tajnu benda, no čini se kako je svojom samozatajnošću prepustio slušatelju da glazba i hladna finska poetika govore svoje.

U videospotu “Livin’ In A World Without You” Lauri je imao nezgodu prilikom snimanja – gurnut je kroz prozor koji je doista puknuo i porezao ga. Što se zapravo dogodilo?
Dio je priče da policajke uhvate Laurija i pritisnu ga prozor kako bi pokazale određeno nasilje, no kako očito nisu bili dobro pripremljeni, staklo je puknulo jer nije bilo dovoljno debelo. Naravno, to je bilo strašno jer se radi o pravom staklu.

Lauri ne želi pričati o poruci pjesme jer ju, kako kaže, ostavlja fanovima na interpretaciju. Možeš li nam ti reći koji je smisao?

Pričao sam s njim o smislu pjesme i radi se o komentaru na nešto što se u tom trenutku dogodilo, dakako loše i napisali su o tome riječi koje govore o nečemu lošem što se prelazi i kreće iznova sa životom u nešto novo.

Za razliku od većine finskih bendova, ne inspirira vas nacionalni ep “Kalevala”.
Na neki način smo inspirirani finskom kulturom što je očito iz tekstova o polarnome svjetlu ili bijelim noćima, no nikad nam se ta priča nije sviđala. Dobra je to knjiga i nacionalni ep, ali mi smo više organički sa svojim idejama.

Novi album “Black Roses
producirao je slavni Desmon Child, koji je radio s Katy Perry, Scorpionsima, Bon Joviem, Joss Stone, Aerosmith, Alice Cooper. Kako je došlo do suradnje s američkim producentom?
Dobili smo e-mail od nekoga kome se svidjela naša glazba i ta je osoba htjela raditi s nama. To je bio on. Rekli smo da želimo pristati jer čovjek je radio s bendovima koje smo slušali kao klinci. Na mnoge je načine to bilo vrlo poučno. Ima odlične primjedbe u pisanju glazbe.

Koji je koncept ‘crne kamene ruže’?
Ta ‘crna kamena ruža’ imala je priču koja je govorila da taj predmet toliko fascinira osobu da ju izludi na kraju, ali na kraju smo od nje odustali i došli do jednostavno geometrijski savršenog objekta.

Planirate li ju i dalje koristiti?
Da, ali samo na koncertima kao dio light-showa, ali sumnjam da će se koristiti u ostalim spotovima.

Iako ste na pozornici, u medijima i u videospotovima vrlo agresivni, uživo ste vrlo skromni i povučeni. Ima li to veze s medijima?
Slažem se da smo takvi. No, recimo, Lauri nije uopće pričljiva osoba i ne vodi neformalne razgovorčiće s ljudima tek tako, što je i dobro. Sviđa mi se o što ne otkriva ništa o sebi, no kao osoba i prijatelj je jako dobar. S druge strane, možda je to i stvar finskog mentaliteta.

Muziku podržava

Primijetio sam kako su vam videospotovi konceptualno vrlo slični, no s posljednjim uratkom “Justify” otišli korak dalje ka nečem vrlo mračnom i ekspresivnom. Slažeš li se?
Da, bila je to ideja našeg gitarista Paulia koji je na umu imao samo Lauria što se videospota tiče. Lauri kako sjedi u praznoj sobi koja je zapravo prazan bazen i pritom plače crne suze koje ga naposljetku napune.

Postoji li neki asocijativni ili sugestivni moment u tome?

Ne, ne baš, osim ideje da se radi o tuzi.

Obožavatelji po forumima i svojim stranicama pišu kako je ovo vrlo američki album i to ne samo iz razloga što je dobrim dijelom tamo i snimljen. Čemu ta promjena?
Pa ne znam je li takav. Bubnjeve smo snimili u Nashvilleu s tipom koji je radio na albumu Metallice “Master Of Puppets” i istina je da su neki dijelovi tipično američki, ali smo većinu odradili sami sa jednim švedskim glazbenikom.

Iako žanrovski pripadate alternativnom rocku, sami sebe nazivate death-pop bendom. Što vam to konkretno znači?
Naša glazba nije striktno pop ili rock. Nekima je vrlo iritantna i to možda zbog toga što ne znaju u koju bi nas kategoriju stavili. Mislim da je kombinacija energije i melodije koji daju jedan pozitivan osjećaj. Death-pop je dobar opis zbog naših tekstova u kojima se smrt često pojavljuje.

Naposljetku, Lauri je radio s Ville Valom i Apocalypticom na pjesmi “Bittersweet”. Zanima me zašto se radilo o samostalnom projektu?
Apocalyptica je tražila Lauria da s njima snimi pjesmu i rekao je kako bi volio pokušati i vidjeti što će od toga ispasti. Vrlo sam sretan zbog njega jer su napravili dobru pjesmu i dobar spot.

0 Shares
Muziku podržava