dRUMELODY je ime koje je na glazbenoj sceni već 10 godina. Ipak, ovaj sarajevski projekt bilo bi pogrešno opisati kao samo glazbeni: ritam bubnjeva i elektronika nadovezuju se i isprepleću sa stripom i videom, jednakim ljubavima multimedijalnog umjetnika Berina Tuzlića. dRUMELODY već ima nekoliko albuma iza sebe: novi “Freedom of Imagination” je vani, dosad je predstavljen singlom “NewLand“, a ubrzo izlazi i sljedeći singl “Radiokiller“. U svojoj dugogodišnjoj karijeri, Tuzlić je radio kao kreativni direktor, dizajner i animator na realizaciji kreativnih strategija, razvoja novih proizvoda, osmislio je više  brandova, a i predsjednik je ASIFA BiH, bosanskohercegovačkog ogranka svjetskog udruženja animatora. Povodom izlaska novog konceptualnog albuma, nominacija za Ambasador nagradu i Muzzik Tv nagradu za pjesmu “Blood Song“, popričala sam sa ovim sarajevskim svestranim umjetnikom kako bi da saznala više o njegovom radu u brojnim granama umjetnosti.

Drumelody – VJing zaokružuje priču koja je započela bubnjevima

Zašto baš dRUMELODY? “dRUMELODY je nastao kao nezadovoljstvo jednog bubnjara kojem nisu bile dovoljnje dvije probe tjedno da svira sa bendovima”, otkrio je Berin. Očito je da je ‘drum’ u nazivu ‘Drumelody’ ključan – bubnjevi su ovom umjetniku omiljeni instrument još otkad ih se uhvatio u četvrtom razredu osnovne škole, shvativši kao dijete da sve što postoji ima svoj ritam. Solfeggia nema bez ritma (‘drum’) i melodije, stoga – dRUMELODY. Da stvari ne bi bile svedene na ‘tek’ ritam i melodiju, Berinov recept u zvuk miješa i vizualni performans, odnosno VJing, pa se tako dRUMELODY može opisati i kao “drum jaying one band”.

Muziku podržava

Počeci simpatije prema elektronskoj glazbi i kako stvari stoje danas

Berin kaže da su mnogi bili u šoku kad je ljubav prema bubnjevima odjednom prerasla u ljubav prema ritam mašini i elektronici: to je za jednog bubnjara praktički jednako izdaji rokerskog svijeta.

Elektronska muzika hipnotizirala me kad sam čuo Radioheadov “Idioteque”, vjerovali ili ne”, kaže dRUMELODY. “Poslije sam zagrizao sam sve što sa elektronikom u svojoj solo karijeri radi Thom Yorke. Ali naravno tu su još The Chemical Brothers, The Prodigy, Noisia, Nine Inch Nails koji imaju izlete u elektroniku iz tog svog industrijala…”

Kao ljubitelj rocka i elektronike, Berin ipak elektronsku regionalnu glazbenu scenu doživljava kao jaču, ističući da imamo puno lokalnih imena koja su u međuvremenu postala svjetska: “Solomun, Bagi, Billian, Umek – ma sigurno sam nekog i izostavio”. Sva ova imena bila su nominirana za Ambasador nagradu za aktere elektroničke glazbe za koju je ove godine nominaciju zaradio i dRUMELODY: s albumom “Freedom Of Imagination” natječe se za najbolji regionalni album plesne/suvremene elektroničke glazbe.

“Freedom Of Imagination”: album inspiriran prirodom, ali i tegobama modernog doba

Freedom Of Imagination” posljednji je album dRUMELODYJA, a nadahnut je vremenom u kojem živimo, što se odmah da iščitati iz videa za prvi singl “NewLand”. Pitala sam Berina što možemo očekivati i čime je nadahnuto posljednje izdanje. Album opisuje kao atomsku energiju koja se sakupljala u pjesmama pod utjecajem raznih zvukova iz prirode, neovisno o tome dolazi li inspiracija od životinja kao na pjesmi “Elephante” ili u obliku kiše kao u pjesmi “Sad Umbrellas”. Osim toga, album se bavi i temom uštukivanja medija (“Don’t Speak”), ali i sve većim strahom modernog doba da smo svo vrijeme promatrani i prisluškivani (“Programatik”).

Šarolika postignuća svestranog umjetnika

Berin iza sebe ima već mnogo konkretnih uspjeha kojima se može pohvaliti, pa je tako imao priliku oduševiti publiku na velikim europskim festivalima kao što su Ultra Europe i Tallinn Music Week.

dRUMELODY na Ultri. Izvor: Facebook

“Najponosniji sam na to što sam bio član tima za izgradnju instituta za animaciju u Changchunu u Kini: bio sam među 12 članova ASIFA međunarodnog udruženja za razvoj animacije pri Ujedinjenim narodima koji broji 58 država. Taj institut svake godine broji promet od 60 milijuna dolara i upisuje do 6000 novih studenata.”

Osim što nastupa na velikim festivalima  rame uz rame uz svjetska imena, dRUMELODY je počeo osvajati i inozemno tržište, pa se njegove pjesme danas emitiraju čak i u Japanu.

Multimedijalni projekt: kako se animacija, strip i glazba međusobno nadopunjavaju?

Berin danas djeluje kao multimedijalni umjetnik, a mene je zanimalo što je došlo prvo: ljubav prema slici ili tonu. Berin mi je odgovorio da je sve krenulo s osnovnom školom i – učiteljicom.

“Prvo je došla ilustracija – volio sam crtati svoju učiteljicu. Nakon toga je krenuo interes za strip, a kad sam otkrio bubanj, logičan nastavak mojih zanimanja bio je crtani film.”

Što se tiče glazbe, Berin je u potpunosti ‘sam svoj majstor’: nikad nije imao formalno obrazovanje u glazbenoj školi. Kao samouki bubnjar bez vlastitih bubnjeva, ‘svirao’ je po trosjed kauču, a zatekao se i u nezgodnoj situaciji tijekom osnovnoškolskih dana na jednom od prvih nastupa njegovog benda kada su ga spasili dobri, stari Idoli:

“Pjesma Idola “Zašto su danas djevojke ljute” bila je pravi spas jer se mogla odsvirati samo rukama: tada još nisam znao istovremeno svirati rukama i nogama!”

Iako danas vješto spaja svoje raznorvrsne vještine i interese, nije uvijek bilo tako.

“Album “Aero” je pravi primjer kako ne treba spajati animirani film i elektroniku, što nije slučaj sa animiranim pozadinama za nastupe uživo. Za taj album sam na naslovnicu stavio ženskog lika sa gas maskom i po njemu poslije napravio animirani spot za pjesmu “Bad Sunshine” i strip “iNFRA DEVIL.” Pokazalo se da su to tri totalno različite stvari i da je veoma mali broj ljudi koji sve to spojeno voli.”

Svijet slike i tona se za Berina uspješno isprepleo kada je za diplomski dokazao da se tajming u animaciji može ispisati notama za bubnjeve, odnosno udaraljke, jer su one razlomci iz matematike koji se pišu kao melodijske note. Rezultat zanimanja za različita područja umjetnosti: nagrađen je s više od 30 međunarodnih i brojnim lokalnim nagradama, a na poziciji kreativnog direktora u oglašivačkoj industriji radi već 30 godina.

Vizual iz spota za nadolazeći singl “Radiokiller”.

Umjetnik koji je na sto strana i u vrijeme pandemije

Već je jasno da Berin Tuzlić djeluje na ‘sto strana’, ali zanimljivo je istaknuti da je i najstatičnija godina za njega bila itekako produktivna. Do veljače 2021. stigao je odraditi 7 koncerata (od toga jedan s Umekom), ali priča tu ne staje.

“Sa Frank Bass DJ-em sam napravio album “dRMBASh”, radim na još jednom duet albumu sa Jasminom Makotom, Amerikankom bosanskog porijekla, radim na novom albumu elektro pop benda BoooX sa Mirzom Golom, snimio sam bubnjeve za novi album “Pappoemuo” sa Harisom Saračevićem za pjesme od Bakketa… Što se tiče crtanog filma, završio sam serijal kratkih filmova “Fazonator“, završavam serijal “Little Beatle” od 15 epizoda, a spreman je i kratki art crtani film “iNFRA DEVIL“.

Berin u ovom razdoblju nije izostavio ni strip: napravio je strip za djecu “B@T” za Mostar strip vikend i novu epizodu stripa “Navučko”. Trenutno radi na strip albumu “Sjećanja – Katica I Patak” prema istinitoj ratnoj priči Nedžada Abdića, a web strip “Fazonator” redovito puni novim gegovima – čitateljima koji ostave svoj e-mail stižu kao poklon.

Priroda i tehnologija: idealna kombinacija ili nešto nespojivo?

Kao što sam već rekla, glazba koju dRUMELODY radi često crpi inspiraciju iz prirode. Zbog ovoga me za kraj zanimalo kako gleda na supostojanje prirode i tehnologije, dvaju pojmova koji se nerijetko shvaćaju kao kontradiktorni.

“Za mene je to idealna kombinacija. Ja živim u šumi pored Sarajeva, i koristim modernu tehnologiju – pored kuće sam snimio i video za “Freedom of Imagination”. Naravno, tu mislim i na hologram koji će pustinju ili ruševine transformirati u prirodu i cvrkut ptica i stvoriti osjećaje zadovoljstva i opuštenosti. Priroda je najjači faktor inspiracije za mene općenito.”

0 Shares
Muziku podržava