Dan Stuart: “Americana je odvratna etiketa. Živio rock’n’roll!”

955

Američki glazbenik Dan Stuart nakon četiri godine se vraća u Zagreb, ovoga puta u zagrebački klub Močvara, gdje će nastupiti 26. ožujka.

Dugogodišnje glazbeno iskustvo od kraja ’70-ih, Dan je isklesao desetljeće kasnije s kultnim rock bendom Green on Red.Nakon što mu se matični bend razišao, svoj doprinos američkoj rock’n’roll/alt-country sceni dao je kroz nekoliko različitih projekata, kao što su Danny & Dusty i The Slummers.Upravo se kroz posljednji povezao s Antoniom Gramentierijem iz talijanskog benda Sacri Cuori, s kojim je kasnije snimio album “The Deliverance of Marlowe Billings”. Također, Antonio će mu se ovom prilikom pridružiti i na svirci u Močvari.Povodom nadolazećeg koncerta s Danom smo popričali o glazbenom stvaralaštvu unazad nekoliko godina, radu s meksičkim bendom Twin Tones, suradnji s Gramentierijem, napuštanju glazbenog biznisa tijekom ’90-ih, životu u Meksiku i ostalim temama.Za vrijeme procesa snimanja posljednjeg albuma “Marlowe’s Revenge” mnoštvo pravila snimanja bilo je prekršeno. Možeš nam reći što se točno dogodilo?
Nakon što smo polovicu albuma praktički odradili ‘live’, za drugu polovicu su Twin Tones koristili ‘overdubbing’ tehniku na vrlo sirovim miksevima koje sam napravio u Oaxaci gdje su masterizirane pojedinačne pjesme bile izgubljene. To je značilo da su jednu traku činili vokali, akustične gitare i shaker/perkusije, pa su u miks morali ići kao jedna cjelina. Drugim riječima, kada bih smanjio shaker, i vokali i akustične gitare su isto išli prema dolje. Na sreću JD Foster je pronašao način da ih izmiksa naopačke ili kako je Chuck Prophet rekao, pjesme su kao negativ u fotografiji.

Kako je došlo do suradnje s Twin Tones?
Htio sam napraviti rock’n’roll album i oni su bili savršen bend za takvo nešto. Svi imaju otprilike 30 godina, tako da mogu svirati jako dobro, ali opet ne na staromodan način kojim se trude zvučati ‘dobro’. Odlično nam je bilo na tim isječcima uživo, ali zapravo njihov lider, Gabriel Lopez, prenio je sve to na drugi nivo kada je počeo raditi na ovim stvarima iz Oaxace na kojima sam radio.

Muziku podržava

Nedavno si izjavio da je ta ‘osveta’ upućena protiv svih dragih kantautora vani…
Mučno mi je od toga, svo to iskreno sranje tamo vani. Americana je odvratna etiketa. Živio rock’n’roll!

Na koji način je prethodni album, “The Deliverance of Marlowe Billings”, drugačiji od aktualnog, osim po činjenici da si na njemu radio s talijanskim bendom Sacri Cuori?
“Deliverance” je više filmski, na neki način se radi o tmurnom obračunavanju, dok sam na “Revenge” više ja kako ‘pokazujem srednji prst’. U glazbenom pogledu, Twin Tones su zapravo poput male braće Sacri Cuoria.

Misliš li da se nešto posebno poboljšalo nakon što si počeo raditi s Antoniom Gramentierijem?
Jako je dobar kritičar i motivator. Ja sam ekstremno lijen, tako da me on onda udari u stražnjicu i dobar je u tome. Često je u krivu oko nekih stvari također, ali sve je to dio njegovog šarma!

Kako bi ti opisao svoju knjigu “The Deliverance of Marlowe Billings”?
Pokušao sam je napisati kao dobru punk rock pjesmu. Jako je linearna i stisnuta. Iduća je više konvencionalna i napisana u trećem licu, Marlowe 30 godina kasnije u potrazi za dostojanstvenom smrti u Meksiku.

S obzirom da si u ’90-ima napustio glazbeni biznis na nekih 15 godina, što ti je dalo snage da nastaviš dalje?
Moj mozak se raspao u 2010. godini i jedina stvar koju sam znao kako napraviti je snimiti album. Mislim da je vrijeme da se ponovno ode iz tog biznisa. Ljudi više ne odlaze… Ostaju vječno visiti okolo praveći svoje usrane albume, dok klinci ne dobivaju dovoljno pažnje.

Kada bi postojala mogućnost vraćanja vremena unazad, što bi promijenio s Green on Red?
Srezao bih sve ravno na pola koraka i uništo bih te bubnjeve koji zvuče na ’80-e. Bili smo ovce baš kao i svi drugi.

Što misliš, kakva je budućnost rock’n’rolla i glazbene industrije općenito?
Treba biti odlučan, ali mislim da će klinci pronaći način kako održati rock’n’roll živim.

Kakvo je tvoje mišljenje kada je riječ o ‘streaming’ servisima i ilegalnom skidanju glazbe s interneta?

Ne možeš mi reći da ‘krađa’ pjesama online donosi isto uzbuđenje kao krađa LP-a iz dućana s pločama. Mi smo voljeli svoje ploče, voli li netko zapravo svoje WAV fajlove?

Trenutno živiš u Mexico Cityu, na koji način te tamošnji život inspirira u glazbenom i umjetničkom aspektu?
To je poput košnice, neprestano zujanje. Glazbena scena je vrlo jaka sa svim tim klikama u kojima sam toleriran gotovo svugdje, ako već nisam dobrodošao. Volim to.

Uskoro dolaziš u Hrvatsku s Gramentierijem, ali nažalost ne zajedno s Twin Tones. Postoje li neki određeni razlozi za to?
Sedam međunarodnih letova plus cestovni troškovi oko transporta, hotela, itd. Nije da mi itko plaća više samo ako se pojavim s cijelim bendom… Cijeli glazbeni biznis je jako štetan u današnje vrijeme. To je zaista tužno.

0 Shares
Muziku podržava