Bruce Springsteen je prodao svu svoju snimljenu glazbu, odnosno, izdavački katalog jednom od vodećih izdavača kompaniji Sony Music i to za oko 500 millijuna američkih dolara, čime je premašio i prodaju kataloga Boba Dylana Universalu koja se procijenjuje na 400 millijuna dolara.

Predstavnici Springsteena i Sony Music zasad prodaju nisu komentirali, no vijesti o pregovorima su se pojavile početkom ovog mjeseca, a Billboard tvrdi da je realizirana. Prodaja, naravno, uključuje prodaju svih albuma, pa tako i najistaknutije “Born in the U.S.A.,” “Born to Run” i “Darkness on the Edge of Town”. Prvotan iznos koji se spekulrao je bio 350 milijuna dolara, no čini se da se brojka povećala.

Springsteen surađuje sa spomenutim izdavačem otkad je objavio prvi album 1972., ali je  dobio prava na svoju glazbu tijekom 1990-ih što je, zapravo, rijetkost.

Muziku podržava

Prodati prava na svoju glazbu, je teška odluka za većinu glazbenika, ali i kamen spoticanja pregovaranja, no u ovom slučaju motivacija leži u tome da u starijim godinama glazbenici žele monetizirati svoje životno djelo kako bi ulagali u nekretnine i investirali, ali na kraju krajeva imali i veću materijalnu ostavštinu vlastitoj djeci. Vrlo vjerojatno će izdavač bolje znati monetizirati katalog od samog glazbenika. Pjesme trebaju agilan management koji će ih znati monetizirati.

Springsteen je jedan od najuspješnijih glazbenika u zadnjih 50 godina, s 65.5 millijuna prodanih albuma prodanih u SAD-u, prema RIAA te ima široki katalog koji generira tisuće cover verzija svake godine. Billboard je procjenio da je njegov katalog ukupno generirao 22.5 milijuna dolara u 2020.

U skoro 50 godina, Springsteen i njegov menadžer Jon Landau, su itekako poslovno bili uspješni gdje je Springsteen jedan od najprofitabilnijih glazbenika u povijesti pošto je zaradio više od 840 millijuna dolara od 2010. do 2019., no odlučili su kako je vrijeme da prepuste monetizaciju tog dijela poslovanj.

0 Shares
Muziku podržava