Bruce Dickinson: “Bez fanova ne postoji brend, a bez brenda ne postoji zdravi odnos”

9050

Bruce Dickinson je sve, samo ne običan glazbenik. Umjesto sviranja i uživanja u slavi kao frontman jednog od najvećih bendova današnjice, pjevač Iron Maidena odabrao je drugačiji put. On je pilot, pivar i vrlo uspješan poduzetnik te poslovni anđeo i investitor.

U sklopu EBAN Winter University 2016 konferencije koja se održava u Zagrebu i okuplja svjetsku kremu poslovnih anđela i investitora, frontmen Iron Maidena prisustvovao je kao glavni govornik i zvijezda dana. Poput prave zvijezde, ispunio je Lisinski do posljednjeg sjedala i oduševio mnogobrojnu publiku svojim viđenjem života i poslovnih pothvata.

Sve što je moglo proći po zlu, pošlo je. Ekran dobrim djelom prezentacije nije funkcionirao, mikrofon mu je u jednom trenutku prestao raditi, no Bruca ništa nije dalo omesti. Šarmirao je publiku i pokazao se kao izvrstan govornik koji stvarno primjenjuje ono što i drugima savjetuje – nikada ne treba odustajati te ne postoji nepremostiva prepreka ako postoji strast, volja i ljubav za onim čime se bavite.

Potrošač je osoba koja će uvijek otići, a fanovi ostaju” rekao je Bruce, aludirajući na činjenicu da prezire klasičan odnos potrošača s proizvodima. Fanovi pak čine brend jer oni ne odlaze – bez fanova ne postoji brend, a bez brenda ne postoji zdravi odnos. A ljudski odnosi, istaknuo je Bruce su jedan od najvažnijih alata koje moramo iskorištavati. ‘Digitalni kaos’ kako je Bruce nazvao kulturu mejlanja i slanja poruka, nije ni upola efektivan kao dobar sastanak ili telefonski poziv. U jednom je trenutku izvadio prastaru Nokiu 3310, te ponosno obznanio kako se njome još uvijek služi, te mu je dostatna za bilo kakvu komunikaciju.

Kada činite ludosti i sanjate nemoguće snove, dogode se dobre stvari. Postoje ljudi koji će vam reći da ne možete to učiniti. To su računovođe” rekao je Bruce i ispričao priču o nadahnuću o kupnji aviona koju je dobio kada je čitao Hendrixovu biografiju. Kako je sam pilot, sinula mu je ideja o odlasku na Iron Maiden turneje u vlastitom avionu. Naime, pozivi Iron Maidenu za svirke su stizali sa svih strana, a u borbama s računovođama, odgovor na daleke koncerte je uvijek bio ne. Kako je za vrijeme rada kao komercijalni pilot upoznao avio-industriju, shvatio je da tijekom zimskih mjeseci avioni stoje u garažama te koštaju puno novaca. Na kraju ih je iznajmio te je uspio u svome naumu, a sam jumbo jet po imenu ‘Ed Force One’ postao je medijska atrakcija.

Muziku podržava

Aviokompanija od koje je Iron Maiden iznajmljivao Boeing 757 u međuvremenu je propala. Uvidjevši da aviokompanije bankrotiraju jer su one same vlasnici aviona, a avioni koji ne lete gube novac, Bruce je došao na ideju stvaranje vlastite aviokompanije. Prvo je pokrenuo garažu koja se bavi servisiranjem aviona jer je upravo taj tip usluge nedostajao na tržištu. Zatim je, kroz splet raznih okolnosti, u dogovoru s predstavnikom zrakoplovnih vlasti Djiboutija pokrenuo Air Djibouti koji trenutno broji dva zrakoplova, i planira proširenje svoje flote.

Očarao je publiku svojim nezaustavljivim duhom i činjenicom da je pobijedio rak grla i iz te borbe izašao još jači te svima poručio da “ako u nešto gorljivo vjerujete, sve na svijetu je samo malena prepreka ka cilju”.

Bruce se bacio i u pivski biznis. Naime, nakon prijedloga da napravi Iron Maiden vino koji je odbio jer Iron Maiden fanovi ne predstavljaju te vrijednosti, došao je na ideju Iron Maiden piva te je istu ideju vrlo brzo realizirao. Kroz puno rada i pažnje na svaki detalj u razvoju Trooper piva, Bruce je s kolegama iz benda i fanovima stvorio pivo kojeg se proda 2.5 milijuna litara godišnje!

Fenomenalni Bruce dotaknuo se i glazbene industrije, ustvrdivši da su diskografi sami krivi što su od svojih potrošača, da za njih su oni potrošači a ne fanovi, napravili ‘kriminalce’ jer nisu bili sposobni prepoznati i prilagoditi se njihovim željama.

“Ljudi kupuju majice i odlaze na koncerte jer im to nešto predstavlja. Predstavlja odnos, a taj odnos predstavlja glazbu koja i dalje mora biti fantastična, iako je dajete besplatno. Nije bitno, jer i dalje morate imati isti integritet. Ništa se nije promijenilo osim načina na koji dostavljamo tu glazbu” objasnio je Bruce te je istaknuo da, iako je glazba danas praktički besplatna, izuzetno je važno fanovima ponuditi proizvode koji reflektiraju vrijednosti vlastitog brenda.

Sve je stvar pristupa, upornog rada i strasti, a četrdeset minuta s Bruceom prošlo je prebrzo ali je bio nevjerojatan užitak slušati ga!

Muziku podržava