Britney u dječjem-porno skandalu

4258

Britney Spears hodajuća je kontroverza čak i kad to ne želi, a posljedni skandal u pop-industriji izazvala je foto-seansa s japanskim vizualnim umjetnikom Takashijem Murakamijem koji ju je prikazao kao manga lika, međutim, povezanog s dječjom pornografijom.

Ppp princeza pojavila se na najnovijem izdanju POP magazina odjevena u dječju odjeću i vjenčanicu, aludirajući pritom na popularne japanske manga likove okarakteriziranih kičem, detaljima i nespojivim elementima, dakako, s daškom tipično japanske bizarnosti, odnosno provokativnosti.

Odjevena u plavi triko, s dječjom školskom torbom na leđima i velom na glavi, pop-pjevačica nevjerojatno podsjeća na konroverzni manga lik iz priče “Moja je žena osnovnoškolka” autora Seijia Matsuyame koji je nedavno bio meta medija zbog impliciranja virtualne dječje pornografije (dakako, fikcionalne), a japanska se vlada posljednjih godina bori upravo protiv ovog najgoreg oblika seksualne eksploatacije. Postavši svjesni utjecaja anime i mange u japanskoj otočnoj kulturi specifičnoj po izrazitoj rezerviranosti i tradicionalnosti, dječja se pornografija, odnosno pedofilija napokon našla na dnevnom redu, pa se tako u borbi protiv pedofilije našao i Matsuyama.

“Moja je žena osnovnoškolka” je povučena iz distribucije kad je tokijska lokalna samouprava odlučila zabraniti upitne prikaze maloljetnika u animeu, mangi ili video-igricama, naglasivši kako je ovo eklatantni primjer prikazivanja mladih likova na neprimjeren i neprihvatljiv način.

Ograđujući se od takvih konotacija, kroz direktnu kolaboraciju Murakamija i Spears pronašao je nišu da opravda svoje umjetničko djelovanje i integritet.

Takashi Murakami, nerijetko nazivan japanskim Andyem Warholom, odličio je napraviti svježiju i drukčiju seansu koja bi inkorporirala prepozatljive elemente njegova stvaralaštva u kombinaciji s Matsuyamom kojem je odlučio pomoći osvjetlati okaljani obraz rekavši na svom Twitter kanalu: ‘kako je incident Seijija Matsuyame postao simbol virtualne dječje pornografije, smatrao sam da bi se kroz ovaj umjetnički događaj njegov rad trebao učiniti besmrtnim i povijesnim. Stoga radim samo ono što umjetnici čine’.

Muziku podržava

Japanska je televizija promptno reagirala na fotografije i usporedila ih sa samim slikama iz sporne mange pritom prekrivši, odnosno cenzurirajući dijelove tijela malodobne fikcionalne junakinje nazivajući Britneyinu participaciju podrškom ovoj bolesti modernoga društva. Mediji su se odmah raspisali o novom incidentu nazvavši ga političkom igrom.

No, glavno je pitanje koliko je uopće pjevačica upoznata s ovim dijelom japanske popularne kulture, mangom i anime, odnosno koliko je bila svjesna pozadine kolaboracije s Murakamijem koji je rekreirao kontekst ove mange, odnosno modificirao ga sa svojim stvaralaštvom. Naime, same fotografije ne prikazuju pjevačicu u eksplicitnim pozama ili razodjevenu, što joj nije nimalo strano, već u sasvim bezazlenom svjetlu koje će rijetko tko poistovijetiti s pedofilijom.

Konačni je razlog tome što je Britney odavno raskrstila s imidžom nevine nimfete, imidža Lolite prikazivanog kroz pojavljivanja u medijima u najranijim fazama svoje karijere gdje je maštu muškarcima golicala strateški razodjevena u uniformi katoličke srednjoškolke ili pak u gaćicama i grudnjaku okružena plišanim igračkama u vlastitoj sobi.

Subvertirajući performativne norme i koncepcije svojim vizualnim identitetom, ona je ipak bila akterom projekata sličnih tendencija, no danas kao majka dvoje djece u kasnim dvadesetima, teško da bi takav naum bio opravdan i aktualan.

O skandalu se pjevačica nije oglasila, a za suradnju je u intervjuu za časopis POP, adekvatno naslovljen ‘BritPOP’, izjavila je: “Bilo je odlično surađivati s Takashijem, posebice zbog njegovog kombiniranja sofisticirane mode s japanskom mangom”. Poznavajući karijeru i povijest Britney Spears olako joj možemo pripisivati loše poteze, greške i skandale, no ako u ovom slučaju on realno i postoji ona je svakako očekivano i neopravdano žrtveno janje.

Pop pjevačica je poznata po svojoj službenoj replici ovakvim optužbama: ‘Ljudi vam mogu sve oteti, ali nikada istinu. Pitanje je možete li podnijeti moju? Kontroverza – to je sve što se želi vidjeti’.

Barem nismo posvjedočili još jednoj kopiji GaGe, već opravdavanju
različitih i naoko nespojivih umjetničkih integriteta i identiteta, ali svakako jesmo novoj reklami u nizu svakom sudioniku ove ‘kontroverzne’ seanse.

0 Shares
Muziku podržava