Britney ‘Napljugana’ Spears

4060

Možda je netko očekivao novo posrnuće pop-princeze Britney Spears, ali osim što nismo trač-rubrika i jeftino žutilo koje se bavi skandalima (osim onih Axla Rosea i Amy Winehouse), Britney više nije zločesta djevojka, pa se u takvom izdanju (sve rjeđe) pojavljuje isključivo u svojim videospotovima i na aktualnoj turneji.

I dok ćemo na turneju morati pričekati još tri mjeseca da vidimo ima li tu još onog seksipila na pragu nezakonitosti, možda je zanimljivije zaviriti u najnoviji videospot 29-godišnje performerice za pjesmu “I Wanna Go” s aktualnog albuma “Femme Fatale“.

Dakle, djevojka se vratila po tko zna koji put na scenu, no ovoga je puta, čini se, pri tome i uspjela jer je angažirala cijeli tim stručnjaka da posao ore za nju, pa se tako u prvom videospotu za “Hold It Against Me” Britney na jednoj metarazini poigrala auto-reprezentacijom. Koristeći presjek vlastite karijere kroz vrlo nam poznate videospotove, meta-medijski se obračunala, dakako, s medijima i to u režiji Jonasa Akrerlunda – potpisnika najuspjelijih GaGinih spotova. Već se drugim singlom rasplesala u “Till The World Ends” u postapokaliptičnom tonu, ali u “I Wanna Go” krenula je korak dalje i zašla u, u najmanju ruku, neočekivana polja (barem kada se radi o Britney koja teži biti ‘čedna’ i ‘uzorna’).Zašto neočekivana? Trava, LSD, Terminator, sise i George Harrison u jednom spotu – eto vam razloga. Treći singl “I Wanna Go” prepustila je u ruke redatelja Chrisa Marrsa Pillera – obećavajućeg autora/redatelja izrazito svježih i dinamičnih videospotova. Pillero je posljednjih godina režirao ponajviše za The Black Keys i prošle godine upravo s bendom odnio kući MTV astronauta za urnebesni “Tighten Up”.Pillero, poznat po svojoj sklonosti korištenja opijata u spotovima, posebice onim lakih poput marihuane, nerijetko ih tretira vrlo suptilno, implicirajući njihovu prisutnost tek kroz bizarne ili pomaknute motive poput onog u spotu Ke$he razgovorom s dva jednoroga. Sa Spears je to odlučio pomaknuti na višu razinu započevši uvodnu scenu spota press konferencijom tijekom koje Spears poludi odgovarajući na besmislena pitanja psovkama “Fuck you! Fuck you! Fuck you!You’re cool! Fuck you!I’m out“, direktno se referirajući na komediju “Half Baked” (1998.) o konzumentima marihuane u kojoj se, između ostalih, pojavljuje i Guillermo Diaz, poznatiji iz serije ”Trava” kao meksički diler koji nabavlja ‘robu’ protagonistici serije. Guillermo, odnosno Scarface u filmu, napušta posao u fast foodu noseći krunu na glavi da bi se prepustio drugom poslu… Brit rekreira istu scenu na konferenciji. No, na Diaza ćemo se uskoro vratiti.

Naime, iziritirana Spears u svoju je izblajhanu kosu ovoga puta ubacila niz različitih pramenova jarkih boja reminiscentnih na boje u oblikovanju vizuala glazbenika koji su ’60-ih. i ’70-ih. uvelike koristili opijate ne bi li postigli psihodelične učinke u progresivnim i organičkim dionicama. Psihodelični rock ponajviše je u grafičkim rješenjima svojih ploča koristio ružičastu i plavu boju – boje transcendencije i ekstaze, kakve pjevačica upravo nosi u kosi.

Izašavši na ulicu kreće se prema policajcu i prolazniku kojima pokaže gole grudi, a zatim ispipana kreće prema žutom taksiju pored kojeg tri psa sjede i fućkaju (jer je “I Wanna Go” zarazna fućkalica) u stilu prepariranih životinja The Beatlea Georgea Harrisona u “I Got My Mind Set On You”. Ako taj spot nije tripoidan i bizaran, onda doista nije ništa…No, zanimljiviji dio kompozicije od tri napljugana-raspjevana psa jesu žuti taksiji, nova reminiscencija i to na “Yellow Submarine” The Beatlesa. Teško je pobjeći ovom klasiku ’60-ih. tijekom stihova “I wanna go-o-o all the wa-a-a-y, taking out my freak tonight” kad usporenim pokretima Britney skače na žute taksije (a svi znamo što je žuta podmornica značila liverpulskoj četvorci) i prošarana joj kosa vijori na newyorškom vjetru… Dakako, pritom ju prate sveprisutni i,očito i u njezinoj videografiji neizbježni paparazzi, kojih se odluči riješiti poput Ume Thurman u “Kill Billu” borilačkim zahvatima mikrofonom ne bi li oni naposljetku ‘uskrsnuli’ kao djeca Terminatora.Zločesti su paparazzi neuništivi kiborzi od kojih pobjegne uskakanjem u Guillermov kabriolet i u hiper-treš sceni vožnje on se odluči u ekstazi, iz neobjašnjivih razloga, zaliti je litrom mlijeka. Osim što pod utjecajem opijata koješta nije objašnjivo i racionalno, zanimljiv je motiv mlijeka koje se nerijetko koristi i kao ‘pomagalo’ u konzumaciji marihuane prilikom zagrijavanja, kada, navodno, toplina tekućine oslobađa THC, posebice u masnoj emulziji, zbog čega je efekt intenzivniji.

Guillermo – kralj trave spašava stvar jednim bijegom u psihodeličnoj pustinji (ne treba ni naglašavati da se u semantici engleskog jezika ovo naziva tripom iliti putem, odnosno ‘putovanjem’ u subracionalna iskustva).

Muziku podržava

Naposljetku, Britney se na onoj istoj konferenciji s početka spota budi i shvaća da ima rupu u pamćenju, odnosno da je opako zabrijala, odnosno da je ‘zaspala’, odnosno da je bila napljugana i nije šljivila medije ni pol’ posto, na što joj Guillermo govori kako voli ‘snove’ i u šaku joj stavlja školjke. Školjke je teško racionalizirati drukčije od običnog halucinogenog efekta usred napljugavanja kojekakvom zapaljivom supstancom.

Naravno, Britney tijekom spota nije napravila nijednu direktnu referencu na pušenje marihuane ili korištenje LSD-a, odnosno nekog drugog opijata, no niz subnarativnih elemenata spojenih u cjelinu i zaokruženih tekstom o prepuštanju inhibicijama upućuju na ovaj moment. Zasigurno ništa od ‘počinjenog’ u spotu pjevačica ne bi napravila trezvena – pokazivanje sisa (i genitalija) u javnosti, mlaćenje paparazza i bijeg u nepoznato s jednim od njih, što je važan auto-ironijski moment prisjetimo li se kako je upravo sve to učinila tijekom svojih ‘ludih’ godina kada je očito bila – nadroksana.

Stoga je “I Wanna Go” izvanredan kolaž bizarnih i motivski ekvivalentnih filmskih i popkulturnih momenata obavijenih velom ironije zbog čega se on ističe kao najsmjeliji i nesumnjivo najzabavniji spot Britney Spears.

Pjesmu “I Wanna Go” izvodi na aktualnoj turneji “Femme Fatale” u sklopu koje 1. listopada stiže u Zagreb, stoga bi bilo zanimljivo provjeriti kako to radi na pozornici (sada kada napokon pjeva).

0 Shares
Muziku podržava