Prodaja digitalnih albuma i singlova zabilježila je značajan rast u
Velikoj Britaniji tijekom 2011., ali ipak nije uspjela spriječiti još
jedan ukupni pad prodaje glazbe, otkrivaju danas novi podaci iz udruge
BPI (British Recorded Music Industry).
Tijekom godine, u Velikoj Britaniji prodaja digitalnih albuma porasla je za 26,6%, odnosno na 26,6 milijuna, a 15 albuma prodano je u više od 100.000 digitalnih kopija. Međutim, prodaja CD-a pala je 12,6% u odnosu na prethodnu godinu – na 86.2 milijuna te je u kombinaciji ukupna prodaja digitalnih i fizičkih albuma zabilježila ukupni pad od 5,6%, na 113.2m.
Uzlet digitalne prodaje ne uspijeva proizvesti opći rast jer su CD-i još uvijek najrašireniji medij za kupnju glazbe u Velikoj Britaniji. Na CD-e otpada 76,1% ukupne prodaje, digitalnom downloadu pripada 23,5% tržišnog udjela, a vinilu tek 0,3%.
Prodaja singlova ipak je bolja, s ukupnim rastom od 10%. To je već četvrta uzastopna godina rasta. Dominacija digitalne prodaje na tom je polju neosporna – na download otpada 99,3% svih singlova kupljenih u 2011. Digitalni poklon-bonovi za Božić rezultirali su, navodi BPI, i povijesno najboljim tjednom za digitalnu prodaju. U posljednjem tjednu u godini digitalno je preuzeto milijun albuma i 5,7 milijuna singlova.
I dok digitalna prodaja u Velikoj Britaniji možda raste, ostaje otvoreno pitanje može li glazbena industrija preokrenuti trend općeg pada. U današnjem priopćenju izvršni direktor BPI-a Geoff Taylor krivi britansku vladu: “Dok druge zemlje poduzimaju pozitivne korake kako bi zaštitile svoje kreativne sektore, našoj Vladi treba previše vremena u poduzimanju mjera protiv piratstva, što rezultira slabljenjem autorskih prava izravno u korist američkih tehnoloških divova.
Velika Britanija je kao glazbeno tržište već pala iza Njemačke. Ako se u 2012. ne poduzme odlučna akcija, ulaganja u glazbi bi mogla nastaviti padati – pritisak na kreativu uništit će radna mjesta, a to znači i da neka sljedeća Adele neće moći dobiti svoju priliku zasjati na svjetskoj sceni.”