Blancmange

2815

Inicijalno zvani L360, oformljeni u Harrowu (Greater London, Engleska) 1979. godine, Blancmange su jedna od najistaknutijih te najcjenjenijih britanskih grupa proizašlih iz britanske novovalne synthpop scene kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih godina dvadesetog stoljeća.

Inspirirani elektronskom glazbom i utjecajima Orijenta, tijekom svojega više od 10 godina dugog djelovanja, za vrijeme kojega su se također bavili svojim drugim projektima, do sada su ispostavili tri studijska te nekoliko kompilacijskih albuma obilježenih ritmovima i melodijama visoke kvalitete u koje se također savršeno uklopio prepoznatljivi duboki te zavodljivi i manični glas njihovog vokalista i gitarista Neila Arthura.

Svoj su službeni raspad objavili 1987., a ponovo se okupili 2007. godine te nastavili sa svojim aktivnostima sve do danas.

1979.
Siječanj: Dijeleći zajedničku ljubav prema elektronskoj glazbi (napose grupi Kraftwerk), pohađajući isti koledž (Harrow Art College) te tijekom prošle godine inicijalno djelujući pod imenom L360, grupu (Blancmange) osnivaju dvojica prijatelja – vokalist i gitarist Neil Arthur (r. 15.6.1958., Darwen, Lancashire; ex-The Viewfinders) i klavijaturist i instrumentalist Stephen Luscombe (r. 29.10.1954., Hillingdon, Greater London, Middlesex; ex-Miru) te ubrzo započinju s radom na svojim prvim demo snimkama iz kojih se sredinom godine izrodila jedna od njihovih prvih pjesma – “Sad Day”, koju su poslali lokalnom DJ-u i vlasniku etikete Some Bizzare Records, Stevou. Impresioniran njom, u veljači 1981. odlučit će je staviti na svoju kompilaciju raznih izvođača – “Some Bizzare Album” – koja je između ostaloga također uključivala pjesme tada također nepoznatih grupa poput Depeche Mode, Soft Cell i The The.
Početna postava grupe također je uključivala bubnjara Lawrencea Stevensa kojega su ubrzo zamijenili ritam-mašinom.

1980.
Travanj: Uz ostale spomenute demo snimke na kojima su također radili zajedno s Martynom Wareom (The Human League / jedan od budućih osnivača kolektiva British Electric Foundation i grupe Heaven 17), također sadržavajući obradu standarda “Concentration Baby” grupe Dave Clark Five, za britansku nezavisnu etiketu Blaah Records objavljuju svoje debitantsko izdanje – EP “Irene And Mavis” – koji iako kritički hvaljen ne pobuđuje mnogo interesa nakon čega se tijekom listopada i studenog iste godine zajedno s kanadskim izvođačem Nash The Slash otiskuju na njihovu zajedničku turneju po londonskim klubovima. (Osim s Nash The Slashom te Depeche Mode tijekom svoje karijere također su nastupali i s grupom Japan te Grace Jones između ostaloga).

1982.
Veljača (13): Snimaju pjesme “I Would”, “Living on the Ceiling”, “Waves” i “Running Thin” za svoj jedini “John Peel Session” legendarnog britanskog DJ-a Johna Peela (R.I.P.) koji će u eteru BBC Radija 1 biti emitiran 23. istoga mjeseca.
Travanj (17): Nakon više od godinu dana traženja svojega pravog glazbenog stila potpisavši snimateljski ugovor za etiketu London Records, najavnim singlom svojeg nadolazećeg debitantskog albuma, dvostrukim “God’s Kitchen/I’ve Seen The World”, debitiraju na 65. mjestu UK charta.
Kolovoz (7): Drugi singl skinut s njega, moćni “Feel Me”, doseže 46. mjesto UK charta.

Listopad (16): Snimljen u londonskim CBS i Battery studijima pod producentskom palicom cijenjenog britanskog glazbenika i producenta Mikea Howletta (ex-Gong; poznatog po produkciji uradaka izvođača poput The Police, Fischer Z, The Teardrop Explodes, Orchestral Manoeuvres In The Dark, Tears For Fears, Gang Of Four, A Flock Of Seagulls i The Thompson Twins između ostalih) te također sadržavajući spomenutu pjesmu “Sad Day”, njihov debitantski album, kritički vrlo hvaljeni – “Happy Families“, doseže 30. mjesto UK charta na dotičnom se chartu zadržavši punih 38 tjedana.

Studeni (27): Označivši njihov veliki proboj, treći singl skinut s njega, antologijska synthpop numera začinjena utjecajima Orijenta – “Living on the Ceiling” za koju su u Egiptu također snimili njihov prvi videospot, doseže 7. mjesto UK charta također postavši njihov najveći hit-singl u karijeri.

Muziku podržava

1983.
Ožujak (19): Četvrti, ujedno i posljednji, singl s debija “Happy Families”, grandiozna synth balada “Waves”, doseže 19. mjesto UK charta.
Svibanj (21): Najavni singl njihovog nadolazećeg drugog studijskog albuma, također moćna synth-numera “Blind Vision”, doseže 10. mjesto UK charta.
Prosinac (10): Drugi singl s njega, poletni “That’s Love, That It Is”, doseže 33. mjesto UK charta.

1984.
Svibanj (5): Treći singl s njega, “Don’t Tell Me” čiji su videospot snimili u Valenciji za vrijeme održavanja katoličkog festivala Fallas, doseže 8. mjesto UK charta.
(26): Snimljen u studijima Marcus Music (London) i Sigma Sound (New York) zajedno s producentima Johnom Luongom (Sly Stone, The Quick…itd.), Peterom Collinsom (The Belle Stars, Nik Kershaw, Musical Youth, The Tygers Of Pan Tang…) i Johnom Owenom Williamsom, njihov drugi studijski album, također vrlo hvaljeni – “Mange Tout” na kojem također između ostalih gostuju vokalistice Dolette McDonald i Jocelyn Brown, zatim basist Neil Jason te članovi škotske novovalne grupe Orange Juice, Malcolm Ross i David McClymont, debitira na 8. mjestu UK charta po izlasku postavši najuspješniji album u njihovoj cjelokupnoj karijeri.

Srpanj (28): Četvrti, ujedno i posljednji, singl s njega, “The Day Before You Came” (efektna obrada standarda grupe ABBA iz 1982. godine), doseže 22. mjesto UK charta, 10 mjesta više od spomenutog originala.

1985.
Rujan (14): Kako je u Velikoj Britaniji synthpop glazba u vrijeme njegove objave bivala sve manje zanimljiva, najavni singl njihovog nadolazećeg trećeg studijskog albuma, “What’s Your Problem”, doseže (tek) 40. mjesto UK charta.
Listopad (26): Snimljen u sedam londonskih studija (Air, Garden, Island, Redan, Roundhouse, Strongroom i Wessex) zajedno s cijenjenim američkim producentom Stewartom Levineom (Lionel Richie, Simply Red, Boy George, Joe Cocker, Sly Stone…) te iako kritički također vrlo hvaljen, njihov treći studijski album – “Believe You Me” na kojem također između ostaloga gostuju London Community Gospel Choir, David Rhodes, Hugh Masekela, Ronnie Ross i Paul Webb (Talk Talk), debitira (tek) na 54. mjestu UK charta po izlasku.

Studeni (9): Drugi, ujedno i posljednji, singl s njega, pjevni “Lose Your Love” čiji je prateći videospot zbog scena njihovog razbijanja pokućstva po kući u njemu BBC-TV zabranila prikazivati u svojem eteru, debitira na 77. mjestu UK charta po izdanju.

1986.
Svibanj (10): Njihovo sljedeće, ujedno i posljednje, izdanje u karijeri do tada, singl “I Can See It” (nova te pomalo izmjenjena verzija pjesme “Why Don’t They Leave Things Alone” s posljednjeg studijskog albuma), doseže 71. mjesto UK charta kako je tijekom godine također objavljen VHS “The Video Singles” sa svim njihovim promotivnim videospotovima snimljenih ikada.

1987.
Uvidjevši da su zbog spomenutog osjetno smanjenog interesa za synthpop glazbu njihove šanse za opstanak na sceni vrlo male te slabog uspjeha njihovih posljednjih izdanja, tijekom godine objavljuju svoj službeni raspad te se posvećuju svojim drugim projektima.

Inspiriran indijskom glazbom Luscombe zajedno s Panditom Dineshom, Peterom Culshawom, Priyaom Khajuriaom i Ashom Bhosle osniva inovativni projekt The West India Company s kojim će 1989. godine izdati album “Music from New Demons”, a Arthur se otisnuti u svoju solokarijeru tijekom koje će za etiketu Chrysalis Records 1994. godine izdati album “Suitcase”.

1990.
Travanj: London Records objavljuju prvu ‘best of’ kompilaciju grupe, također kritički hvaljenu – “Second Helpings: The Best of Blancmange“, koja uz većinu njihovih hit-singlova također sadržava pjesme “Game Above My Head” s albuma “Mange Tout” te “Your Time Is Over”.

Ostale njihove kompilacije objavljene do sada su: “Heaven Knows” (Elite Records, 1992.), “The Third Course” (Spectrum Music, 1994.), “Best of Blancmange” (Connoisseur Collection, 1996.) i “The Platinum Collection” (Warner Platinum, 2006.).

2005.
Rujan (26): Sadržavajući snimku koncerta kojega su 1982. godine održali u legendarnom mančesterskom klubu The Hacienda, objavljen je live-DVD “Live at the Hacienda” (izdavač Cherry Red Records).

2006.
Ožujak (20): Ovoga puta sadržavajući snimku koncerta kojega su 24. svibnja 1984. godine održali u legendarnom londonskom klubu Hammersmith Palais, objavljen je još jedan live-DVD – “Hello Good Evening“.

2007.
Putem svoje službene MySpace stranice najavljuju povratak na scenu, točno 20 godina nakon svojeg razlaza te započinju s radom na svojem četvrtom studijskom albumu u karijeri.

2008.
Rujan (1): Sva tri spomenuta studijska albuma grupe digitalno su remasterirana i reizdana u svojim proširenim izdanjima na kojima se između ostaloga također nalaze miksevi, remiksevi, rariteti, 12-inčne verzije pojedinih pjesama te b-strane singlova iz dotičnog perioda pojedinog albuma.

Muziku podržava