Američki bend Black Rebel Motorcycle Club (BRMC) iz San Francisca već godinama žari i pali, a opasno se bliži i njihov koncert u Zagrebu, 13. lipnja u Tvornici kulture za koji smo ti riješili i povoljnije ulaznice putem našeg FanCluba.

Na krilima zadnjeg im albuma “Wrong Creatures”, bend novi materijal donosi zagrebačkoj publici po prvi puta nakon INmusic festivala 2015. U to ime rangirali smo njihovu diskografiju, jer valjalo bi podsjetiti postojeće fanove i čitateljstvo, ali i motivirati nove slušatelje, na to što nudi Black Rebel Motorcycle Club. Oni su jedan od onih bendova kojima bi svatko trebao dati šansu barem jednom u životu.

8“The Effects of 333” (2008)


The Effects of 333” nije bio regularno izdanje, već instrumentalno izdanje objavljeno preko njihove samostalne kuće, Abstract Dragon. Album je obilježio i rastanak od dugogodišnjeg bubnjara Nicka Jaga koji je otišao u solo vode, i predstavlja Peterovo poigravanje efektima i produkcijom. Prikaz je svega što BRMC uz njega može instrumentalno postići. Žanrovski album je još jedan izlet i to u ambient, noise i drone žanr. Istovremeno redundantno, zamorno, ludo i tehnički genijalno. Album zvuči više kao nešto što bi danas očekivali od Gesaffelsteina, nego od BRMC-a i smatram da je trebao ići kao solo projekt Petera Hayesa.

Highlights: “And with This Comes” i “Sedated with Sterilized Tongues

7“Beat the Devil’s Tattoo” (2010)

Na “Beat the Devil’s Tattoo” BRMC-u se pridružuje bubnjarka Leah Shapiro i stvara se postava koja još danas djeluje. Njihov najduži album, ispada u konačnici jedan od dosadnijih. Kolekcija je to manje živih, country i blues pjesama, kod koje nijedna ne dolazi naročito do izražaja, ali zajedno funkcioniraju skladno. Izdanje je očigledno za najveće obožavatelje. Nekoliko pjesama s albuma našlo je mjesto u pregršt videoigara i serija, a za izdvojiti je “River Styx” koja se ugostila u dvije epizode popularne Peaky Blinders.

Highlights: “Mama Taught Me Better”, “Conscience Killer”, “1:51” i “Shadow’s Keeper

6“Specter at the Feast” (2013)

Na sedmom im albumu “Specter at the Feast” vraća se dobri stari BRMC. Uz magičnu “Fire Walker” i energičnu preradu pjesme “Let The Days Begin” (The Call, 1989.) započinje sasvim poseban BRMC album. Jednako uzbudljivo kao na početku, s modernijim, poliranim zvukom, malo više uštimanim sekvencama, koje lijepo i zabavno teku. Podmukao dobar je to alternative rock, družina servira sjajne odlične stvari, dajući fanovima jedne od najboljih bržih pjesama u njihovoj karijeri.

Highlights: “Fire Walker”, “Let The Days Begin”, “Hate The Taste”, “Rival” i “Teenage Disease

5“Howl” (2005)

Na trećem albumu “Howl” BRMC donosi blues rock pjesme, s i dalje prisutnim indie rockom s dodatkom americane. Zabavniji dio leži u singlovima “Shuffle Your Feet” i “Ain’t No Easy Way”. Album je uz više akustike nego ranije i promjenom zvuka podijelio kritiku. Dok su neki hvalili, nazovimo to, ekspanziju, drugi su ga smatrali manje zanimljivim pokušajem upotpunjavanja diskografije nedovoljno dobrim akustičnim stvarima. Fokus je ovaj puta ipak bio više na tekstovima i pjevanju. Istaknuo bih izvedbu Petera Hayesa na “Restless Child” i Roberta Levon Beena na predivnoj “Promise”. Naslov albuma dolazi od istoimene pjesme američkog pjesnika Allena Ginsberga. U svakom slučaju, “Howl” je dokaz njihove veličine, sposobnosti za uspješnom promjenom i nadogradnjama, ali i potvrda dosadašnjeg uspjeha te obećanje za uspješnu budućnost.

Highlights: “Shuffle Your Feet”, “Ain’t No Easy Way”, “Restless Child” i “Promise

4“Wrong Creatures” (2018)

Najrecentniji im, “Wrong Creatures”, došao je po oporavku bubnjarke Leah Shapiro od zahtjevne operacije mozga 2014. i oporavka koji je uslijedio nakon što joj je dijagnosticirana Chiarijeva malformacija. Album je stvoren u suradnji s engleskim producentom Nickom Launayjem (Nick Cave and the Bad Seeds, Yeah Yeah Yeahs, Arcade Fire) i rezultat je još jedno zbilja posebno izdanje benda. “Wrong Creatures” kao osmi im album u dugoj karijeri, lijepo se pridružuje precima i štoviše, spada među najbolje u diskografiji. Odiše mistikom, do sada ponešto prisutnom na prvih nekoliko izdanja, rađen je s velikim stilom, detaljno napravljenih atmosfera. Preporuke su definitivno melankolično sablasna “Haunt”, “King of Bones” i “Calling Them All Away”.

Highlights: “Haunt”, “King of Bones” i “Calling Them All Away

3“B.R.M.C.” (2001)

Prvijenac “B.R.M.C.” ne poznaje ni vrijeme ni godine, a ton koji su još tada postavili živi i dalje. Zainteresirali su publiku singlicama koje još danas sviraju i koje opstaju poput  “Love Burns”, “Spread Your Love” i “Whatever Happened to My Rock ‘n’ Roll (Punk Song)”. BRMC ovdje predstavljaju svoj zavodljiv zvuk, alternative rock pomiješan s indiejem i psihodelijom. Zarazno, uglavnom bezbrižno, srčano, u 11 odličnih pjesama, bend daje publici nešto svježe, emotivno i njima svojstveno. Uz singlove izdvojio bih blago melankoličnu “Head Up High”. Singl “Spread Your Love” korišten je u seriji Skins i nekoliko reklama, a na listi najboljih pjesama 2002. godine, tada cijenjeni glazbeni magazin NME, smjestio ga je na visoko 27. mjesto. Radi se o gotovo sat vremena čistog alternative rock uživanja, albumu koji je tik za petama njihovom drugom, najboljem.

Highlights: “Love Burns”, “Spread Your Love”, “Whatever Happened to My Rock ‘n’ Roll (Punk Song)” i “Head Up High

2“Take Them On, On Your Own” (2003)

Ono što čini “Take Them On, On Your Own” čak i boljim od “B.R.M.C.” su trenuci uzbuđenja pronađeni primjerice na singlu “Six Barrel Shotgun”, jednoj od dan danas im najprepoznatljivijih “Stop” i naravno, na vječnoj “Heart and Soul”. Album closer od sedam minuta i nešto sitno glazbe, baš tako, za dušu. Zvuk drugog im albuma jači je, širi, ponešto u smjeru garage rocka i shoegazea, s osjećajem da se s razlogom ambiciozno išlo na povećanje pratiteljstva. BRMC više nije za spustiti prozore, pojačati zvuk i pičiti autocestom, već je i koncertna senzcija.

Highlights: “Six Barrel Shotgun”, “Stop” i “Heart and Soul

1“Baby 81” (2007)

Vjerojatno poučen cijelim “Howl” iskustvom, s četvrtim albumom “Baby 81” vraćaju  se življem, sirovijem zvuku. Mogli bi reći, BRMC su se vratili, iako nikad u svojoj karijeri nisu nigdje zapeli. Album je iznjedrio odlične i hitične “Berlin” i “Weapon of Choice”, kao i genijalnu “American X”. Meni osobno vjerojatno i najdraži njihov album. “American X” im je jedna od tzv. signature songs. 9 minuta ludila pretače se iz gotovo vrištećeg drugog refrena u predivnu harmonizaciju gitara i gradi konačnu erupciju s prepoznatljivom sržnom melodijom pjesme na kraju. Također, energija “Cold Wind” i orgazmičnost “Killing The Lights” neponovljivi su te upravo ono što je bendu to tada falilo. “Ooh, ooh, look what you’ve started, ooh, ooh, we’re all broken hearted”.

Iste godine bend je počastio kratkim EP-om “American X: Baby 81 Sessions” sačinjenim od B-strana i neizdanih pjesama iz “Baby 81” studijskih sesija. Također, izašao je i kratki film za pjesmu “American X”.

Highlights: “Berlin”, “Weapon of Choice” i “American X