B. Roberts (Bal-Sagoth): “The Chthonic Chronicles objedinjuje sve naše albume”

1456

Bal-Sagoth, engleski bend iz Yorkshirea, već je godinama jedan od najoriginalnijih na metalnoj sceni. Nastali su 1989. godine, prvi pravi demo snimili 1993. godine, a nakon tri uspješna albuma za Cacophonous Records, pod svoje ih okrilje 1999. godine uzima Nuclear Blast. Ta je suradnja rezultirala s daljnja tri albuma, a posljednji u nizu – “The Chthonic Chronicles” izašao je sredinom ožujka ove godine, pet godina nakon dotada posljednjeg – “Atlantis Ascendant”.

Više o novom albumu, razlozima zašto ih nitko do sada nije uspio iskopirati, mogu li od glazbe preživjeti, zašto su bitni coveri albuma te o još nekim temama vezanim uz Bal-Sagoth, razgovarali smo s frontmanom benda “Lordom” Byronom Robertsom.

Prvim ćemo pitanjem odmah dotaknuti novi album “The Chthonic Chronicles”. Možeš li nam ga ukratko opisati ? Razlikuje li se možda od dosadašnjih?
U osnovi baš i ne. “The Chtonic Chronicles” je nastavak Bal-Sagoth ere, i svi muzički elementi koji su obilježavali naše prijašnje albume, nazočni su i na ovom. Većih razlika ima tek u načinu snimanja. Naime, album je sniman u dva različita studija, s time da su vokali snimljeni u Academy Music studiju, gdje su snimani svi prijašnji albumi, a instrumenti u Weilands Forge studiju, tako da je materijal produkt rada u dva studija. Usto, ovo je prvi album na kojem 100% koristimo digitalnu tehnologiju, jer smo htjeli imati produkciju kvalitetniju i agresivniju nego dosada. Dakle, album je s muzičke i tekstualne strane nešto obnovljen, no, u osnovi je to Bal-Sagoth na kojeg ste naučili.

Spomenuo si tekstove. Upravo su oni jedno od najvažnijih obilježja vašeg stvaralaštva. Reci nam nešto o tekstualnoj tematici novog albuma. Ima li nešto novo u njoj?
Nema velikih promjena, a novost je to da je “The Chthonic Chronicles” samo dijelom novo poglavlje Bal-Sagoth sage. Cijeli je album nešto kao konceptualna priča o događajima o kojima smo pisali na prošlim albumima, i možemo ga gledati kao nastavak ranijih tema. I ovdje tekstovi govore o drevnim kultovima, a koncepciju albuma smo zamislili kao imaginarnu knjigu, i kad slušate album trebali bi imati osjećaj kao da listate stranice te knjige.

Ima li britanska povijest i dalje veliki utjecaj na vas prilikom stvaranja albuma?

Da, ali ne samo britanska, nego i općenito svjetska. A uz povijesne, obrađujemo i druge tematske cjeline. Pa tako ima recimo pjesma koja govori o rimskom carstvu, a dosta ih je s ‘phantasy’ i znanstveno-fantastičnom tematikom.

Coveri vaših albuma uvijek su specijalni. Koliko su oni važni za sam album, i reci nam nešto o onom s “The Chthonic Chronicles”?
Coveri su nam jako važni i uvijek nastojimo da se uklapaju u koncept albuma, da ukazuju na njegov smisao. Zato za njih uvijek koristimo umjetnike koji ih izrađuju po našim idejama. Moram reći da sam sa svim dosadašnjim coverima izuzetno zadovoljan, a ovaj na novom albumu predstavlja naslovnicu knjige “The Chthonic Chronicles”, s okom u središtu covera, koje se otvara sa svakom novom stranicom, i uvijek vas gleda direktno. Ideja da imamo takav cover postoji već godinama, i sada smo je napokon realizirali.

Muziku podržava

Vaša je glazba izuzetno kompleksna. Je li to glavni razlog što vas nitko nije uspio kopirati?
Da. Mislim da je baš ta kompleksnost ‘kriva’ što nas ne kopiraju, a isto tako, među nama vlada posebna magija kakvu nemaju drugi bendovi i to je jedan od razloga naše unikatnosti. Također, naš je način stvaranja drukčiji. Sve se svodi na tekstove, koje ukomponiravamo na simfonijsko-orkestralan način. Za razliku od nas, većina bendova prvo sklada za gitare pa na njihovim temeljima rade pjesme. Dok mi sve baziramo na klavijaturama, pa tek onda prilagođavamo gitare. Vjerujem da je taj način skladanja unikatan, i jedan od glavnih razloga što nitko ne stvara glazbu nalik na našu.

Od zadnjeg albuma “Atlantis Ascedant” prošlo je pet godina. Zašto tako duga pauza?
Glavni je razlog taj što smo htjeli napraviti stopostotni prelazak s analognog na digitalni način snimanja. Glazbu smo počeli stvarati krajem 2003. godine, završili pri kraju 2005., i zato nam je trebalo nekoliko godina za novi album. Također nam je trebalo dosta vremena da se naučimo služiti digitalnom tehnologijom. A ima još jedan, najbitniji razlog ovako duge pauze. Mi naime, ne živimo od glazbe i moramo raditi druge stvari da bismo preživjeli, i upravo nam to uvjetuje limitirano vrijeme za rad s bendom.

Ovo je treći album za Nuclear Blast. Pretpostavljam da ste zadovoljni suradnjom s njima.
Da, i to jako. Oni su moćan label, s naročito jakom promocijom i distribucijom, i zato smo se uostalom i odlučili za njih kada smo napuštali Cacophonous Records, koji je vrlo dobar, ali jednostavno premali izdavač, i više nas nije mogao pratiti.

Obzirom da si iz Engleske, moram te pitati nešto i o nogometu. Znaš li da će Hrvatska i Engleska igrati kvalifikacije za Europsko prvenstvo 2008. godine?
Nisam to znao. Ustvari, ja ti baš i ne pratim nogomet. Tek tu i tamo neke utakmice reprezentacije, malo i klupske, i to zato jer nemam baš previše vremena, a i nogomet me baš ne zaokuplja previše. Obzirom da sam porijeklom iz Kanade mene puno više zanima hokej na ledu, ali i to ne pratim zbog nedostatka vremena. No, toliko znam o nogometu da vjerujem kako će utakmice između Engleske i Hrvatske sigurno biti zanimljive.

Dobro, vratimo se na glazbu. Imate li u planu promotivnu turneju?
Za sada ne posebnu, ali ćemo zato odraditi neke nastupe na ljetnim festivalima, a imamo i u planu nastupe po velikim gradovima Europe. Tko zna, možda dođemo i do vas. Inače, u budućnosti nećemo puno svirati koliko smo u ranijim godinama.

I ja se nadam da ćete doći u Hrvatsku, a dotada, želim vam puno sreće i uspjeh s novim albumom.
Hvala ti. Bit će mi drago ako dođemo k vama.

0 Shares
Muziku podržava