Tijekom ’70-ih i ranih ’80-ih godina prošloga stoljeća u country glazbi stvorio se odmetnički (outlaw) pokret koji je sa sobom donio i takvu glazbu. Ne mislimo o prijestupnicima koji namjerno krše zakone, već o glazbenicima koji su uzeli stvar u svoje ruke i odlučili pobjeći od ustaljenih formi countryja i njegovih pravila.

Oštro ‘NE’ Nashvilleu

Duge kose i više rockerski način oblačenja bile su njihove vizualne karakteristike, dok su se, kada je riječ o glazbi, otvoreno protivili ‘slatkastom’ glazbenom stilu koji je sa sobom iznjedrio ‘Nashville sound’ i cijelom tom sistemu u kojemu se često diktiralo glazbenicima što od pjesama smiju pjevati i tko ih može producirati.

Muziku podržava

Ovi glazbeni odmetnici su se tako izborili za vlastiti stil i imali veću kontrolu nad svojim glazbenim uratcima i nisu svirali po pravilima Nashvillea jer nisu ni imali namjeru svrstati se u previše isproducirane, ‘slatkaste’ i pop orijentirane zvukove takvog countryja kakvoga povezujemo primjerice s Chetom Atkinsom.

Ono što su napravili je zapravo svojevrsni buntovnički country koji je bio pod žestokim utjecajem rock’n’rolla, folka i bluesa, čiji korijeni sežu od ranijih podžanrova kao što su honky tonk i rockabilly.

Najznačajnija imena outlaw countryja

Iza takvih ranih predstavnika pokreta stoje primjerice Willie Nelson, Merle Haggard, Waylon Jennings, Johnny Cash, Kris Kristofferson, David Allan Coe, “Fifth Highwayman” Guy Clark, Jerry Jeff Walker, Jessi Colter, Tompall Glaser, Sammi Smith i Tanya Tucker.

Tu su i značajna imena poput Hanka Williamsa Jr.-a, Charlieja Danielsa, the Eli Radish Band, Leona Russella, Townes Van Zandt, Michaela Martina Murpheyja, Wheelera Walkera Jr.-a, Billyja Joea Shavera, Stevea Earlea, Joea Elyja, Johnnyja Paychecka, Eda Brucea i Garyja Stewarta. Dakle, da se zaključiti i kako su neki od najboljih outlaw glazbenika ujedno i najbolji country glazbenici svih vremena.

No čini se da je i u današnje vrijeme popularno biti odmetnik, barem kada pričamo o countryju kao glazbenom žanru. Poznati outlaw glazbenici tako imaju utjecaja i na današnju country glazbu.

Nove generacije znaju znanje – Peewee Moore jedan od njih

Od nešto novije generacije, osim Erica Churcha, Whiteya Morgana, Jameyja Johnsona, ali i zvučnog Hanka Williamsa III, koji je do izražaja došao početkom ’00-ih s albumom “Lovesick, Broke and Driftin'”, svakako vrijedi istaknuti i Peeweeja Moorea kojega po treći put gledamo u Zagrebu, ovoga puta u Vintage Industrial Baru, 4. travnja, u sklopu četvrte europske turneje.

U pitanju je nagrađivani outlaw country tekstopisac i pjevač koji je rođen i odrastao u Georgiji na granici s državom Tennessee, dok je svoje djetinjstvo i prve koncerte održao na ulicama Chattanooga.

Svirao je i pjevao uz bok Rogera Alana Wadea, koji je surađivao s već spomenutim velikanima – Johnnyem Cashom, Waylonom Jenningsom, Georgeom Jonesom, Bobbyem Bareom, Hankom Williamsom Jr.-om i Williem Nelsonom.

Također, uz zabavne i interesantne nastupe imao je čast dijeliti i binu s velikim imenima outlaw, country, americana i rockabilly scene. Kris Kristofferson, Billy Joe Shaver, David Allen Coe, Ralph Stanley, Dwight Yoakam, Charlie Daniels, Dicky Betts, Cowboy Jack Clement, Steve Earle, Red Simpson samo su neki od njih.

Osim što je izbacio tri odlična izdanja, od kojih je posljednje “American Outlaw” objavljeno prije dvije godine, Peewee je do 2007. imao i svoj kvartet i projekt The Tennessee Rounders s kojim je pokupio brojne glazbene nagrade, kritike i publike. Nakon toga je odlučio staviti naglasak na solo karijeru, a u njegovu uspješnost i sami se možete uvjeriti već u Vintageu.

76 Shares
Muziku podržava