Zlatna sredina minimalističke fuzije

    1204

    Tricky D

    Jamaican Sessions vol.1

    Datum izdanja: 15.11.2004.

    Izdavač: Tricky Tunes / Kingston

    Žanr: Reggae

    Naša ocjena:

    Tricky D je jako dobro poznat domaćoj jungle/dub/drum’n’bass publici po svojim eklektičnim setovima u kojima kombinira gore navedene stilove i svojim osebujnim stilom mixanja čime zadivljuje svakog poznavatelja elektronske glazbe. Nekima je sljedeća informacija možda poznata, a nekima možda i ne, Tricky D je naše gore list! Pravim imenom zove se Dean Bagar, rođen je u Puli, no zadnjih 10-ak godina živi u Njemačkoj, točnije u Berlinu gdje je smješten i njegov music shop Tricky Tunes, kao i isto imena etiketa za koju izdaje Tricky D.

    Kao što pretpostavljate, u njegovom se music shopu mogu naći sve što se trenutno smatra eklektičnim ili je na neki način povezano s reggae glazbom, tako da se u Tricky Tunesu može naći roots-reggae, dancehall, dub, jungle, breaks, hip-hop i drum’n’bass!

    Jamaican Sessions vol.1” je nastalo, kako i samo ime govori, na Jamajci gdje je Tricky D otputovao i snimao s ljudima koje je tamo sreo tako da su imena koja se pojavljuju na ovom izdanju vrlo različita. Također je važno za napomenuti da svu glazbu potpisuju Tricky D i Mez, dok su tekstove napisali sami izvođači. No o čemu je tu u stvari riječ? Riječ je naravno o dub zvuku s laganim i povremenim uplivima u danchall i jungle ritmove, koji je predstavljen na vrlo minimalan način, čemu je zapravo razlog prilično škrti spektar instrumenata koji su prisutni na albumu.

    Muziku podržava

    Na nekim pjesmama (npr. “Wetty – Wicked Babylon“) prisutni su samo bubanj i lagani bass line koji je gotovo neprimjetan. I tako se to proteže kroz cijeli album, što nam daje jasan uvid u vokalne sposobnosti glazbenika, ali i u to kako nije potreban čitav spektar instrumenata da bi pjesma dobila težinu. Ipak, nakon početne euforije, album mi na nekim djelovima ipak nije najbolje ‘sjeo’. Razlog tomu je upravo gore navedena osobina ovog izdanja.

    Naime, Tricky D je izgleda producirajući ovo izdanje zaboravio na većinu instrumenata i sampleova koji su na tako dobar način grade ovaj zvuk, tako da mi većina pjesama zvuči čak pretjerano minimalistička. Npr. na uvodnoj pjesmi “Shugarbay – Deliver Me” počeo je dosta lagano s bubnjem i sampleom koji podsjeća na sitar da bi kroz čitavu pjesmu ubacivao tkz. lagane ‘dizalice’ nakon čega bi svaki producent/DJ ubacio brži ritam, ali to izgleda Tricky D nije želio čemu je rezultat pjesma koja ima odličnu mogućnost da se iskoristi kao prijelaz između dvije npr. jungle pjesme, ali zbog toga je izgubila snagu koju bi imala da je ‘dovršena’.

    Na sljedećoj pjesmi Aya Faitha i Lyrical Bantona “Six O’clock Pon” se pokazuje i njegovo poznavanje dancehall zvuka, ali opet dolazi do izražaja njegov minimalistički zvuk koji u ovom slučaju zvuči doista dobro jer je ipak tu prisutno malo više instrumenata kao i inteligentni drum line koji čitavoj pjesmi daje novu dimenziju. Ostatak albuma prolazi u stilu koji sam spominjao, dakle minimalistički sound s jako malo instrumenata i sampleova što je na pojedinim mjestima zbilja ok odrađeno npr. na pjesmi Labradora “Fire Fire” gdje je taj minimalizam donekle potisnut, a i dolazi do izražaja Labradorov vokal koji lagano podsjeća na dancehall vokale, dok na nekim pjesmama npr. Wettyevoj “Wicked Babylon” Tricky D-ova glazba glasnoćom prelazi vokal tako da na određenim mjestima gdje Wetty pjeva malo tiše glazba nadglasuje vokal, što baš i ne zvuči presjajno.

    Također, želio bi istaknuti i pjesmu koja me posebno dojmila na albumu, a to je ujedno i posljednja pjesma na albumu, tekst za nju potpisuje Short Time, a zove se “Police Shoting“. Čitava pjesma kao da je rađena u laganom jungle stilu s tim da je Tricky D ovdje rabio distorzirani sample kojeg je lagano provodio kroz efekte i sve to još popratio srednje brzim ritmom u što se idealno uklopio Short Timeov vokal što je čitavoj pjesmi dalo zbilja originalni zvuk. Pjesma pri sredini dobije pumpajući kick line koji me iskreno na trenutke posjetio na sada već legendarni hardcore zvuk.

    I što reći za kraj? Izdanje definitivno nije za peticu, no kada sve uzmemo u obzir nije ni za odbaciti. Gore spomenuti minimalizam u ovoj fuziji dub i inih stilova na trenutke zvuči dobro, a u drugom trenutku zvuči prilično dosadno. Upravo u tom izmjenjivanju dobrih i loših djelova krije se razlog ovakve ocjene. Dodatnih pola boda je osvojio za inovativnost, koju mu, sviđala se ona nama ili ne, moramo priznati.

    Svejedno, ukoliko svakako želite čuti ovo izdanje ili možda neki od njegovih mixeva, slobodno mu pišite na d@tricky-tunes.com i posjetite www.tricky-tunes.com ili potražite neke od njegovih izdanja koje možete nabaviti u Kingston Music Shopu u Zagrebu.

    Muziku podržava