Žestoki rock avangardnog kameleona

    1508

    John Cale

    Circus

    Live

    Datum izdanja: 02.10.2006.

    Izdavač: EMI / Dallas Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Venus In Furs
    2. Save Us
    3. Helen Of Troy
    4. Woman
    5. Buffalo Ballet
    6. Femme Fatale/Funeral Rosegarden Of Sores
    7. Hush
    8. Outtathebag
    9. Set Me Free
    10. The Ballad Of Cable Hogue
    11. Magritte
    12. Dirty Ass Rock And Roll
    1. Walking The Dog
    2. Gun
    3. Hanky Panky Nohow
    4. Pablo Picasso/Mary Lou
    5. Drone – Into Amsterdam Suite
    6. Zen
    7. Style It Takes
    8. Heartbreak Hotel
    9. Mercenaries (Ready For War)
    10. Outro Drone

    John Cale je nakon klasične glazbene naobrazbe u Walesu pokazao interes za rock, pa je nakon dolaska u SAD sredinom šezdesetih počeo djelovati u nekoliko bendova, od kojih je svakako najznačajniji The Velvet Underground. Premda je Lou Reed bio glavni autor i karizmatski frontmen benda, Cale je svojim afinitetom prema eksperimentu i avangardi presudno utjecao na inovativni zvuk prvih dvaju albuma The Velvet Undergrounda.

    Prvijenac “The Velvet Underground & Nico” je ponudio minimalistički rock Lou Reeda, uz dominaciju tema o dekadenciji, drogi i seksu, dok je Caleov utjecaj bio najvidljiviji u skladbama poput “Venus In Furs” i “Black Angel’s Death Song”. Sljedeći “White Light/White Heat” je otišao još korak dalje u ekstrem.

    Album se posve temeljio na buci i eksplicitnim tekstovima. Ovaj briljantni, premda teško slušljiv album, se pokazao jednim od najutjecajnijih albuma rocka, unatoč izostanka bilo kakvog komercijalnog uspjeha.

    Nakon “White Light/White Heat” Cale napušta The Velvet Underground i započinje samostalnu karijeru. Tek se devedesetih ponovo udružuje s Lou Reedom na nekoliko projekata, među kojim je bilo i kratkotrajni reunion Velveta.

    Muziku podržava

    Tijekom svoje bogate karijere Cale je nastavio neprestano istraživati nova područja, pa su njegova izdanja uvijek bila nepredvidiva i nemoguća za svrstavanje u neki kalup. Često je surađivao je s glazbenicima sličnih stajališta, sklonima eksperimentu, poput Briana Enoa i Jonathana Richmana. Svojom glazbom i pristupom glazbi je snažno utjecao na glazbenike kao što su Nick Cave ili Sonic Youth.

    Dvostruki live album “Circus” počinje s Reedovom odom sadomazohizmu “Venus In Furs“, koja je zadržala legendarnu Caleovu električnu violu. Još jedna pjesma iz razdoblja Velveta se pojavljuje na albumu – “Femme Fatale”, ovaj put prilično izmijenjena unutar hipnotičkog medleya “Femme Fatale/Funeral Rosegarden Of Sores“.

    Uz njih, tu je još jedna pjesma koju su zajedno napisali Cale i Reed – “Style It Takes”, koja uz “Set Me Free” i “Zen” pokazuje Caleovu nježniju stranu.

    “Gun” najviše podsjeća na teško prohodne eksperimente iz razdoblja “White Light/White Heat”, međutim ono što dominira albumom su električna gitara i nabrijane ‘rokačine’, koje počinju odmah nakon “Venus In Furs” sa “Save Us“, “Helen Of Troy” i “Woman“. U istom stilu završava prvi CD s “Dirt Ass Rock And Roll“, te počinje drugi sa žestokom obradom starog funky hita Rufusa Thomasa “Walking The Dog“.

    Cale je obradio još jedan stari standard – “Heartbreak Hotel” Elvisa Presleya, koji je izmijenjen do neprepoznatljivosti. Na albumu su i dvije posvete velikim slikarima, prva “Magritte” posvećena Caleovom najdražem slikaru Reneu Magritteu, i druga “Pablo Picasso” Jonathana Richmana. Potonja se nalazi unutar impresivnog dvanaestminutnog garage-rock medleya “Pablo Picasso/Mary Lou“.

    Zahvaljujući semplovima “Circus” ima duh dvijetisućitih, no može se reći da ovaj koncertni zapis pokazuje velikog eksperimentatora Calea u gotovo klasičnom rock izdanju.

    Muziku podržava