Završetak blistave trilogije

    2263

    Ry Cooder

    I, Flathead

    Datum izdanja: 10.07.2008.

    Izdavač: Nonesuch / Dancing Bear

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Drive Like I Never Been Hurt
    2. Waitin’ for Some Girl
    3. Johnny Cash
    4. Can I Smoke In Here?
    5. Steel Guitar Heaven
    6. Ridin’ with the Blues
    7. Pink-O Boogie
    8. Fernando Sez
    9. Spayed Kooley
    10. Filipino Dancehall Girl
    11. My Dwarf Is Getting Tired
    12. Flathead One More Time
    13. 5000 Country Music Songs
    14. Little Trona Girl

    Posljednji dio Cooderove trilogije utjelovljuje sve ono po čemu je ovaj multiinstrumentalist, ‘glazbeni kameleon’, poznat: izvrsna americana svirka i vješt rukopis kombiniran je s junkyard rockom, mariachiima i utjecaju Johnnya Casha.

    Mnogi će se složiti da su Cooderovi najbolji albumi oni filmski – “Alamo Bay” (1985.) i “Paris, Texas” (1989.) prednjače pred ostalima – stoga ne treba iznenaditi kako Cooder svoje nefilmske albume sklada kao filmski redatelj.

    I, Flathead” zaokružuje njegovu kalifornijsku trilogiju (uz “Chavez Ravine” iz 2005. i prošlogodišnji “My Name Is Buddy“) i glazbeni put kroz stvarnu i zamišljenu povijest sredine 20. stoljeća multietničke Kalifornije.

    Album će proširiti Cooderov mit i glazbenu genijalnost na više načina: sam naslov referira na kultni SF roman Isaaca Asimova (“Ja, Robot”), a čitava ‘paralelna’ povijest u kojoj glavnu riječ imaju junaci albuma ispisana je na stotinjak stranica knjižice u deluxe izdanju. I naposljetku, prisutna je i sjajna glazba: 14 pjesama od honky-tonka, mariachia, junkyard rocka, rockabillyja, bluesa – a opet sve umiješano i jedinstveni Cooderov stil.

    Muziku podržava

    Konceptualni album priča o Kashu Buku (jeftinom C&W pjevaču, ujedno ljubitelju brzih automobila i utrka), njegovim prijateljima i suradnicima, bivšim ljubavnicama i ‘vanzemaljcu’ Shakeyu. A u nekom paralelnom svijetu, pjesme koje možete čuti upravo su one koje Kash i njegovi the Klowns sviraju ako i kada dobiju gažu u nekom jeftinom baru usred ničega.

    Chavez Ravine” dugovao je Meksikancima, “My Name Is Buddy” Woodyu Guthrieu, dok je “I, Flathead” najopušteniji i najzabavniji album s dijelovima koje Cooderovi obožavatelji čekaju još od 1990-e (prvenstveno se to odnosi na slide u “Pink-O Boogie“).

    Masni zvuk gitare ponovno je u prvom planu, no prvenstveno će vam se u sjećanje urezati genijalno duhoviti tekstovi. “Johnny Cash” posveta je Čovjeku u crnom s tekstom i glazbom koji izravno referiraju na Cashove pjesame (slično kao što je Mark Knopfler napravio s “Calling Elvis” u danima Dire Straitsa).

    Slušajući fiktivnog Kasha Buka doista si možete vizualizirati propalu C&W zvijezdu koju na životu održava samo neopisivi šarm jednog divnog gubitnika.

    “I, Flathead” nije ništa novo što već niste imali priliku čuti od Coodera, no ipak je kuderski u punom smislu riječi, istovremeno arhaičan i s blistavim pogledom u budućnost.

    Muziku podržava