Zavodljiva Charlotte i genijalni Beck

    2107

    Charlotte Gainsbourg

    IRM

    Datum izdanja: 05.02.2010.

    Izdavač: Because Music / Dancing Bear

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Master’s Hand
    2. IRM
    3. Le Chat du Cafe des Artistes
    4. In The End
    5. Heaven Can Wait
    6. Me And Jane Doe
    7. Vanities
    8. Time Of The Assassins
    9. Trick Pony
    10. Greenwich Mean Time
    11. Dandelion
    12. Voyage
    13. La Collectionneuse
    14. Looking Glass Blues

    Charlotte Gainsbourg kći je pjevača Serga Gainsbourga i glumice Jane Birkin stoga ne čudi kako je i sama pošla stopama svojih roditelja te se uspješno posvetila glumačkoj i glazbenoj karijeri.

    Za razliku od nekih, kojima se zbog poznatog prezimena često progleda kroz prste, Charlotte to nije potrebno jer ona naprosto briljira neovisno u kojoj grani umjetnosti se zatekla.

    “Je t’aime, moi non plus” naslov je najpoznatije skladbe tate Serga i mame Jane (iako je prvotno snimljena s Brigitte Bardot) iz 1969., a mala Charlotte svoj je glazbeni debi imala još kao dijete na kontroverznom singlu “Lemon Incest” (1984.) vlastitog oca. Album “IRM” treći joj je studijski uradak i premda nosi njezino ime, nije strogo njezin: sve konce – produkciju i supotpis, ponegdje i vokal – povukao je genijalni Beck. I uspio u namjeri da “IRM” zvuči bolje od bilo kojeg vlastitog albuma nakon ”Odelaya”, odnosno 1996. godine.

    Prije, mnogi će reći, uloge karijere u Von Trierovom “Antikristu”, Charlotte je bila djevojka Boba Dylana u filmu “I’m Not There” gdje je neopisivom lakoćom plijenila pažnju svakog gledatelja, no jednako tako posljednjih je godina surađivala sa Jarvisom Cockerom, Nigelom Goldrichem i grupom Air na albumu “5:55“.

    Muziku podržava

    Albumu “IRM” kumovala je uloga u “Antikristu”, ali i naizgled banalna ozljeda glave prilikom skijanja na vodi. Ispostavilo se da ima cerebralnu aneurizmu, pa je dosta vremena provodila po francuskim bolnicama na snimanju magnetnom rezonancijom (francuski: IRM).

    Uznemirujuća i mračna naslovna pjesma možda bi navela na pogrešan trag, no ona jedina odskače od cjelokupnog dojma: čitav album pametna je doza elektronike, gudača, melodija na tragu francuskih šansona; malo popa šezdesetih godina prošlog stoljeća, red prošlosti i red eksperimenata koji bi mogli biti budućnost otvaraju put Charlotte da zablista svojim vokalom.

    Ima nešto posebno u tom francuskom jeziku ili engleskom jeziku s francuskim naglaskom, a Charlotte upravo tu činjenicu koristi baš onako kao u spomenutom filmu Todda Haynesa, s tom razlikom što je ovdje riječ o vokalu, a ne o cjelokupnoj pojavi.

    Albumom “IRM” Beck je još jednom potvrdio svoj vanserijski talent, a Charlotte kako nas njezini najbolji glazbeni trenuci tek čekaju, jer ne robuje trendovima što je čini posve bezvremenski cool.

    Muziku podržava