Zanemarivo djelo za osnovnu školu

    1372

    Ja Rule

    R.U.L.E

    Datum izdanja: 08.11.2004.

    Izdavač: Def Jam / Aquarius Records

    Žanr: R&B

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Inc Intro
    2. Last Of The Mohicans feat. Black Child
    3. Wonderful feat. R. Kelly & Ashanti
    4. What’s My Name
    5. New York feat. Fat Joe & Jadakiss
    6. Stripping Game (Skit)
    7. The Manual
    8. Get It Started feat. Claudette Ortiz
    9. R.U.L.E.
    10. True Story (Skit)
    11. Caught Up feat. Lloyd
    12. Gun Talk feat. Black Child
    13. Never Thought
    14. Life Goes On feat. Trick Daddy & CHink Santana
    15. Weed (Skit)
    16. Where I’m From feat. Lloyd
    17. Bout My Business feat. Caddillac Tah, Black Child & Young Merc
    18. Passion

    Ja Rule pripada vrhu komercijalnog hip-hop/r’n’b zvuka. Karijeru je počeo na Murder Inc. etiketi koja pripada poznatom producentu Def Jam etikete Irv Gottiu. Zahvaljujući toj suradnji ubacio se u sam vrh gore spomenutog zvuka i proglašen je jednim od najuspješnijih glazbenika 2000. godine u tom žanru. Njegov debi album “Venni Vetti Vecci” priskrbio mu je dosta medijske i slušateljske pozornosti pogotovo zbog hardcore orijentacije albuma, ali i zahvaljujući pohvalama koje su mu davali njegove kolege iz DMX i Ruff Ryder kolektiva.

    Zapravo, njegova pjesma “Holla Holla” mu je priskrbila tu medijsku pozornost i pohvale od strane kritičara, no pravi ‘boom’ je tek slijedio. Naime na njegov sljedeći album “Rule 3:36” Gotti je ubacio duete s poznatim glazbenicama poput Christine Milian, Lil’ Mo i Vita i iz toga stvorio 3 velika hita: “Between Me And You”, “I Cry” i “Put It On Me”. Ovi hitovi su definirali Ruleov zvuk i logičan nastavak je slijedio na njegovom sljedećem albumu “Pain Is Love”, gdje je odradio duete s Jennifer Lopez na pjesmi “I’m Real” i Ashanti “Always On Time” kao i obradu pjesme Stevie Wondera “Do I Do (Livin’ It Up)” na kojoj također gostuje Case.

    Ovim uspješnicama Ja Rule je pomogao da Gottieva etiketa u 2002. godini postane medijski eksponirana i da ponudi svijetu još par glazbenika od kojih je najpoznatija Ashanti. U 2003. također smo mogli čuti novi Ruleov album na kojem je u sličnom stilu ugostio poznate glazbenike poput Ashanti i Bobby Browna. Također u tu vrijeme, poznati rapper 50 Cent je počeo napadati Ja Rulea kroz medije što je izazvalo dosta napetosti između njih dvoje.

    Muziku podržava

    I kako smo na to već navikli iz godine u godinu, Ja Rule je ponovo izdao novi album pod nazivom “R.U.L.E.“, koji je u biti polu r’n’b polu hardcore rap album. Čovjek ima dosta jak vokal što pokazuje na svim pjesmama, a pogotovo na drugoj pjesmi na albumu “Last Of The Mohicans” gdje demonstrira svoje viđenje hip-hop glazbe i smatram da je ta pjesma dosta dobro odrađena (ukoliko zanemarimo besmislen tekst i gledamo isključivo način rappanja i podlogu). Već na sljedećoj pjesmi počinju muke.

    “Wonderful” je tipični primjer hit-pjesme s radija koju ispunjavaju tipični r’n’b vodenasti ritmovi i zvučna imena kao gosti u ovom slučaju R. Kelly i Ashanti. Također, Ja Rule nastavlja tako i na ostatku albuma odrađivajući duete s Fat Joeom i Jadakiss na pjesmi “New York”, s Claudette Ortiz na pjesmi “Get It Started“, s Lloydom na pjesmi “Caught Up”, te Trick Daddyjem i Chink Santanom na pjesmi “Life Goes On”. Iako nemam ništa protiv kvalitetnog r’n’b zvuka, moram priznati da mi se većina ovih dueta ne sviđa. Razlog tome je ljigavost i monotonija u koju je cijela ta ‘mainstream’ hip-hop/r’n’b scena uletila s obzirom da već 2-3 godine se vrte isti glazbenici uz povremene prinove koje uglavnom samo kopiraju svoje idole poput R.Kellyja ili Ja Rulea i repliciraju stare hitove koristeći ‘sigurne’ adute za novi hit-singl/album.

    Iako će ovo izdanje biti dosta zanimljivo mlađim slušateljima koji uz krizu identiteta imaju i krizu privremene samosimpatičnosti zbog velike količine akni na licu, moja je pretpostavka da se ovakav zvuk neće sviđati nikome tko je stariji 15 godina i ima barem malo osobnosti i samopoštovanja. Opet ponavljam, svakome svoje, ali ovo izdanje je osim gore navedene pjesme vrlo, vrlo razvodnjeno i neorginalno. Lako pamtljivi ritmovi, tekstovi bez ikakvog smisla i gosti koje smo čuli u istoj varijanti već tisuću puta jednostavno nisu ono što današnja publika traži.

    Muziku podržava