Vrata Raya

    1706

    Ray Charles

    Genius: The Ultimate Collection

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Concord / Universal Music

    Žanr: Country, Jazz, Soul

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Hit The Road, Jack
    2. What’d I say, Pt.1
    3. Busted
    4. I Can’t Stop Loving You
    5. Sticks and Stones
    6. Drown In My Own Tears
    7. Unchain My Heart
    8. Georgia On My Mind
    9. I’ve Got a Woman
    10. You Are My Sunshine
    11. Take These Chains From My Heart
    12. Hide No Hair
    13. Let’s Go Get Stoned
    14. You Don’t Know Me
    15. Hallelujah, I Love Her So
    16. Crying Time
    17. A Fool For You
    18. One Mint Julep
    19. Here We Go Again
    20. Yesterday
    21. America The Beautiful

    U povijesti popularne glazbe bilo je malo ljudi koji su tako lako, naizgled bez napora, povezivali nespojivo, igrali se sa žanrovima kao s LEGO kockicama, udahnjivali osobni pečat i izazivali emocionalni efekt, kao što je to bio Ray Charles.

    S korijenima u tradicionalnoj crnačkoj glazbi, Ray se poput spretne mačke gurao i provlačio kroz tek odškrinute žanrovske okvire: iz jazza u soul, pa onda u country (zamislite užas na licima radikalnijih i konzervativnijih ‘rednecksa’ u prvoj polovici šezdesetih kad su čuli da slijepi ‘crnjo’ pjeva country i to ga pjeva sjajno).

    S tim križanjem žanrova i osebujnim vokalnim izrazom utjecao je na mnoge: The Beatlese (koji će obraditi “I’ve Got a Woman”), Van Morrisona, The Band, a o izvođačima Afroamerikancima da ne govorim.

    Genius: The Ultimate Collection” pokriva Charlesov najsjajniji period iz pedesetih, šezdesetih i pokojom snimkom iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Svi su klasici tu, a za one koji dožive dodatnu glad za Ray Charlesom i žele se malo više pozabaviti s njegovim radom tu su bar dva box-seta, a i pojedinačni albumi su uglavnom dostupni.

    Muziku podržava

    U nepunih 65 minuta nemoguće je ispričati kompletnu glazbenu priču o ovom sjajnom pjevaču i kompozitoru (velika količina stilskih vrludanja, ogroman broj snimljenih albuma, bezbroj sjajnih snimaka), tako da ovu kompilaciju shvatite tek kao otvorena ulazna vrata palače u kojoj vas očekuje pozitivna nevjerica, klecanje nogu od oduševljenja i čvrsta obećanja samom sebi da se ovdje treba vratiti.

    U zadnje dulje vrijeme (oko 3 godine) u govornom hrvatskom jeziku pojavila se inflacija upotrebe prefiksa ‘pre’: tako je odjednom svaki CD koji je iskazao iole vrjedniju emociju postao pregenijalan, svaki koncert koji je ostavio pozitivan dojam je bio preodličan, a film koji pruži dobru zabavu je predobar. Iako kao pravi snob s prezirom gledam sve koji upotrebljavaju takve riječi (naučite se izražavati, djeco, i uzmite u ruke udžbenik iz materinjeg jezika iz trećeg osnovne!) sve te tri omražene riječi sasvim dobro opisuju kvalitetu snimaka prisutnu na ovoj kompilaciji.

    Ali to nije sve, rekli bi na ovom mjestu spretni trgovci i bili bi u pravu, jer postoji mnogo manje poznatih snimaka i pjesama Ray Charlesa koje su jednako kvalitetne kao ove razvikane, ali svoje mjesto na ovoj kompilaciji nisu našle.

    Završit ću ovu rečenicu parafrazirajući davnu reklamu za jednu davniju i opsežniju kompilaciju (bio je to box-set) Ray Charlesa: ako ne prepoznajete vrijednost ove kompilacije, stvarno zaslužujete da vas Ray Charles odveze kući.

    Muziku podržava