Volite li jazz?!

    1767

    Jamie Cullum

    Catching Tales

    Datum izdanja: 26.09.2005.

    Izdavač: Universal / Aquarius Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Get Your Way
    2. London Skies
    3. Photograph
    4. I Only Have Eyes For You
    5. Nothing I Do
    6. Mind Trick
    7. 21st Century Kid
    8. I’m Glad There Is You
    9. Oh God
    10. Catch The Sun
    11. 7 Days To Change Your Life
    12. Our Day Will Come
    13. Back To The Ground
    14. My Yard

    Gotovo svakodnevno glazbena industrija proizvede neku novu pop-zvijezdicu, koja se munjevito pojavi niotkuda na top-ljestvicama, žari i pali po radio-valovima uvrh glave dvije ili tri sezone, a onda jednako tako i nestane. Srećom, neki mladi glazbenici već u svojim tinejdžerskim danima zaglave u malo ozbiljniju glazbu, primjerice jazz, i uz malo sreće, u svojim ranim dvadesetima postanu svjetski poznati na malo dulje vrijeme. Takvu priču imaju i Norah Jones, i Joss Stone, i jedan vrli mladac iz Velike Britanije – Jamie Cullum.

    Spomenuti wunderkind klavir i gitaru svirao je već sa osam godina, a ljubav prema jazzu očito mu je genetski predodređena. Naime, u tu vrstu glazbe uputio ga je njegov stariji brat Ben, koji mu je, uz pijaniste Oscara Petersona i Davea Brubecka, bio i ostao najveći motivator. On mu i danas gostuje kao basista na gotovo svim pjesmama. Svoj ‘zanat’ danas 26-godišnjak Jamie je ispekao živeći u Parizu, gdje je svirao u piano barovima, na brodovima, i zapravo na svakom mjestu gdje je postojalo imalo interesa za njega.

    Prvi album “Heard It All Before” (Jamie Cullum Trio) financirao je sam, posegavši u škrinjicu zvanu studentski kredit. Idući album, “Pointless Nostalgic”, snimio je za specijaliziranu jazz etiketu Candid, a potpisivanjem milijunskog ugovora za kuću Universal Records te izdavanjem albuma “Twentysomething“, prodanog u 2 i pol milijuna primjeraka, uspio je vratiti potrošeni kredit. Ovaj potonji album donio mu je i nekoliko nominacija za prestižne nagrade kao što su Grammy, Brit Award, Edison Award i Danis Music Award, pa stoga ni ne čudi da su mnoge uši jedva čekale izdavanje novog Jamievog albuma.

    Muziku podržava

    Uvodna pjesma “Get Your Way” najavila je “Catching Tales” još ljetos, i još više pojačala neizvjesnost prij izlaska albuma. Spomenuti singl odličan je primjer Jamievog stila uopće – neobična fuzija starog jazza i popa s elementima hip-hopa koja zorno dokazuje kako jazz nije nešto što je rezervirano za male sakrivene barove, već je itekako zahvalna osnova za mnoge buduće skladbe i hitove. Na “Get Your Way” glavni ‘krivac’ za utjecaj hip-hopa je Dan The Automator, poznati hip-hop DJ i član grupe Gorillaz.

    Za razliku od prošlog albuma, koji je obilovao obradama svima poznatih klasika kao što su “Singin’ In The Rain”, “Wind Cries Mary” ili “What A Difference A Day Makes”, ovaj malo više pažnje pridodaje autorskim pjesmama. Obrada, naravno ima. “I Only Have Eyes For You” (koja datira još iz davnih ’30-ih godina prošlog stoljeća) osvježena je jekom, elektronskim ritmom i vokalnim efektima – moderna ali umjerena ‘nadogradnja’ vratila je ovu pjesmu u upotrebu. Uz pomoć pjevača i skladatelja Eda Harcourta obradio je i “Catch The Sun” (Doves), a s njim je napravio i pjesmu za koju kaže da je njegov osobni favorit na ovom albumu – “Back To The Ground“.

    Kako je Jamie, unatoč svojoj zavidnoj glazbenoj zrelosti, u stvarnosti ipak još uvijek jako mlad, tako i ne čudi da kroz njegove pjesme pratimo i neke segmente njegovog upoznavanja sa svijetom – od prvih eksperimentiranja sa narkoticima (“Photograph“), preko ‘one night stand’ iskustava (“Get Your Way”), do ljubavnih razmirica (“Nothing I Do“). U ovoj zadnjoj jasno se čuje i ono što Jamiea razlikuje od ranije spomenutih mladih jazz/pop izvođača – njegova hrabrost (čak i drskost), da tradicionalne swing dionice izmješa s reggaeom, ponovno se vrati na jazz klavir solo, i završi sa zviždanjem; a da sve to na kraju zvuči jako suvislo.

    Umjesto “Catching Tales”, album se mogao nazvati i “Catchy Tunes” – jer vam se zalijepe za pužnicu već pri prvom slušanju, a ako vam ni to nije dosta, možda vas na kupnju ovog izvrsnog albuma ponukaju činjenice da su mu uz Dana The Automatora i Eda Harcourta na albumu pomogli i Guy Chambers (na prekrasnoj “Oh God“), producentski guru Pharell Williams te mnogi drugi renomirani glazbenici.

    Muziku podržava