Vojnici realnih vrijednosti

    986

    Mob Rules

    Cannibal Nation

    Datum izdanja: 19.10.2012.

    Izdavač: AFM Records / Maldoror

    Žanr: Heavy Metal, Power Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Close My Eyes
    2. Lost
    3. Tele Box Fool
    4. Ice and Fire
    5. Soldiers of Fortune
    6. The Sirens
    7. Scream For The Sun (May 29th 1953)
    8. Cannibal Nation
    9. Sunrise

    Iako ima kontinuitet, uvijek se motao ‘tu negdje’, njemački Mob Rules nikada se nije uspio ozbiljnije približiti prvoligaškim heavy/power metal bendovima.

    U biti jest, tamo pred desetak godina, s vjerojatno najboljim izdanjem
    “Hollowed Be Thy Name” (2002.), možda malo i s “Among The Gods” (2004.),
    no očito je da je i tada nedostajala sitnica da se prijeđe famozna
    granica koja odvaja bendove ekstra od onih ‘samo’ vrlo dobre ili dobre
    kvalitete.

    Među kojima se nalazi i Mob Rules, a ono što ga ipak čini drukčijim je kontinuitet dobrog rada i upravo zbog toga nije se izgubio tijekom svih tih godina, poput mnogih ‘one-album-wonder’ kolega, već je o(p)stao na prenakrcanoj, ali ipak zahtjevnoj sceni. Dobar dio razloga leži u činjenici da je Mob Rules oduvijek ozbiljan i zreo bend koji se nije puno oslanjao na zmajeve, mačete, borbe, ratove, pobjede i poraze u kojekakvim phantasy zemljama, sound mu nije oslonjen na što veću epičnost, a pjesme s elementima progresije su normalna stvar. U biti, kombinacija njemačkog powera, britanskog heavya ’80-ih., progressive metala i hard rocka stilska su obilježja njegove glazbe, s naglaskom na period nakon gore spomenutih albuma, koji su ipak bili nešto više ‘poweraško-germanski’.Cannibal Nation” sedmi je album Mob Rulesa u gotovo 19-godišnjoj karijeri i mogli bismo ga doživjeti kao logičan nastavak prošlog izdanja “Radical Peace”, kao jedno krajnje ozbiljno, realistično i kompleksno izdanje s visokom razinom instrumentalnih izvedbi, dominacijom srednjih ritmova i naglaskom na gitarsku snagu i slojevitost, privlačne melodije, moćne stihove i naturalnu dramaturšku atmosferu. Himničnost mu je također značajno obilježje, refreni su uobičajeno catchy, klavijature raznolike, katkad i s hammond soundom, iznimno vrijedna i decentna pratnja glavnim instrumentalijama, a orkestralni elementi produbljuju teatralnost i proširuju vidike koji streme prema cinematic ugođaju. Vokale Klausa Dirksa opisali bismo kao generički poweraške, s pokojim problemom u (naj)višim intonacijama, no uglavnom su u okvirima zahtjeva glazbene forme naslova, dok u ritam-sekcijama nailazimo na veliku mirnoću, staloženost i odmjerenost, ali i spontanost kod individualnih izvedbi.

    Gitarski solo najčvršća je karika uvodne pjesme “Close My Eyes” i djeluje kao most koji spaja segmente pjesme, riffovi su jako lijepo posloženi, a sporiji središnji dio donosi pojačanu atmosferičnost kroz emocijama nabijeni solo i akustike. Gitarski je orijentirana i mid-tempo pjesma “Lost“, u kojoj se osjeća tamna podloga, čuje progresivna struktura klavijatura i moćan heavy solo, dok je “Tele Box Fool” priglup popistički naslov, možda i najlošiji na albumu, a izdvojen je jer kritizira današnju, jednako priglupu TV i općenito medijsku kulturu.

    Muziku podržava

    Ice & Fire” duboka je pjesma baladnog ritma s elementima progresivnog epa, početnim i središnjim folk melodijama, sjetnim akustikama, energetskim, duplanim riffovima, kontinuiranom klavijaturističkom pratnjom i znatnim utjecajima simfonijskih aranžmana, a u tekstualnom se dijelu bavi pričom o otetoj kolumbijskoj političarki Íngrid Betancourt.

    Soldiers of Fortune” još je jedna moćna i epohalna pjesma srednjeg ritma s gitarskom agresijom, klavijaturističkom atmosferičnošću, vokalnom staloženošću i kontroliranom melodičnošću, dok joj je brža “The Sirens“, pjesma s pamtljivim melodijama u stilu Rainbowa ’80-ih., čista suprotnost. Maidenovska melodičnost osjeća se u power-heavy brzancu “Cannibal Nation” koji govori o (ne)djelima afričkog tiranina Jeana-Bédela Bokasse, a najjača stvar je “Scream For The Sun (May 29th 1953)“, čija je tematika vezana uz prvo osvajanje Mount Everesta, koje je uspjelo Sir Edmundu Hillaryu i Tenzingu Norgayu. Pjesma je to koja je na neki način i oda hrabrosti čovječanstva kroz priču o spomenutom poduhvatu, s plemenskim bubnjem, akustikama, mirnim i koncentriranim klavijaturama u prvoj, te žešćim i bržim pristupom i nastupom u drugom dijelu. Uz Hillaryevu kratku uvodnu priču, vjerodostojno, dakako u glazbenom smislu, dočarava hrabrost, ali i strahove, neizvjesnost, a u konačnici i radost ljudi koji su napisali jednu veliku stranicu novije povijesti.

    Dvojbe hoće li nakon ovog albuma Mob Rules poskočiti prema gore na metalnoj ljestvici nisu uopće potrebne i na taj način ne treba doživljavati “Cannibal Nation”. Jednostavno, ovo je još jedan album jednog dobrog benda, koji je takav bio i takav će ostati još dugo vremena. Vjerojatno dok god bude postojao.

    Muziku podržava