Vježba iz mimikrije

    859

    together PANGEA

    Badillac

    Datum izdanja: 21.01.2014.

    Izdavač: Harvest Records

    Žanr: Garage Rock, Punk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Alive
    2. Make Myself True
    3. Badillac
    4. Does He Really Care
    5. River
    6. Offer
    7. Depress
    8. Sick Shit
    9. Cat Man
    10. Why
    11. No Way Out
    12. Where The Night Ends

    Otkako su objavili prvijenac “Jelly Jam” 2010. godine, trio together PANGEA, na obostrano oduševljenje, ‘regrutira’ obožavatelje okupljene oko punk rock i ‘do it yourself’ scene kalifornijskog Instituta za umjetnost.

    Unutar dotične zajednice, popularnost grade frenetičnim sviranjem na kaotičnim studentskim zabavama i distribucijom snimljenih kazeta i EP-a. Za indie etiketu Burger Records, 2012. godine objavljuju drugi album “Living Dummy”, što im otvara vrata za suradnju s glazbenicima kao što su Black Lips ili Ty Segall.Međutim, together PANGEA ubrzo gubi entuzijazam za uveseljavanje studentske populacije s izljevima sirove punk energije, zbog čega su odlučili iskoračiti iz lokalne zajednice. Ambicije su ih usmjerile na internacionalnu glazbenu scenu i etablirane diskografe, a upravo im je obećavajuća biografija osigurala potpisivanje ugovora s Harvest Records. No, umjesto antologijskog trećeg albuma, together PANGEA stvara tek prosječno, reciklirano izdanje.Naime, kada bend nadrasta očekivanja vlastite publike, kada stremi ciljevima onkraj lokalnog konteksta, obično možemo reći da raste i želja za kreativnim razvojem, izgradnjom stila. Novi zaokret nužno ne implicira značajne kvalitativne promjene, ali elementi istraživačkog procesa su neizbježni. To, nažalost, nije slučaj i s albumom “Badillac“. Eksplicitnost punka i žestina garage rocka kompenzirane su za distorzivne post punk i grunge melodije, a s ciljem mijenjanja zvuka i otvaranja novoj publici.

    Zamjerki bi vjerojatno bilo manje da ovdje ne govorimo o sposobnosti uspješne prilagodbe na stvaralaštvo vlastitih glazbenih uzora, o nadahnutim interpretacijama enciklopedijskih rifova, gdje su dopadljivost široj publici i profit važniji od kreativne dosljednosti benda together PANGEA. Vrijedi istaknuti da trio dokazuje snalažljivost i izvan strukture punka, što se očituje u izraženijoj upotrebi akustične gitare ili usne harmonike. U odnosu na prethodna izdanja, stihovi ne doživljavaju veću transformaciju, i dalje bilježe tragove cinizma, ironije i melankolije.

    Muziku podržava

    Međutim, to “Badillac” još uvijek ne čini inovativnim djelom, već drskom interpretacijom specifične epizode iz povijesti rock glazbe. Nedostaje mu razlikovno obilježje, budući da je sačinjen od prepoznatljivih, a već recikliranih melodija, uronjen u intertekst popularne kulture. Općenitost i ‘nesvjesno’ preuzimanje obilježja uzora, bez većih autorskih intervencija, naprosto narušava kredibilitet ovih glazbenika. Ako together PANGEA ne želi završiti u crvotočini zaborava, ako želi ostaviti trag među mnogobrojnim sličnim bendovima današnjice, morat će bolje razraditi viziju daljnjeg kreativnog rasta.

    “Make Myself True” i “Does He Really Care” neodoljivo prizivaju album “Veni Vidi Vicious” benda The Hives. “Depress”, s druge strane, zvuči kao hommage The White Stripesima. Živahna “River” predstavlja kombinaciju The Ramonesa i R.E.M.-a, osobito ako se sjetimo pjesme “It’s The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)”.

    Naslovna “Badillac” i “Offer” koketiraju sa zvukom The Pixiesa, a akustična “No Way Out” donosi lirske krajolike u maniri Johna Frusciantea. Niz sastavljen od “Sick Shit”, “Cat Man” i “Why” odaje priznanje bendovima kao što su Nirvana, The Smashing Pumpkins i The Jesus And Mary Chain.

    Muziku podržava