Vino (latino) i gitare

    1134

    Miloš

    Latino

    Datum izdanja: 11.06.2012.

    Izdavač: Deutsche Grammophon / Universal Music

    Žanr: Crossover

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Libertango
    2. Danza brasilera
    3. Prelude No. 1 in E minor
    4. Tango en skai
    5. Por una cabeza
    6. Milonga
    7. Un sueno en la floresta
    8. Un dia de noviembre
    9. Quizas, quizas, quizas
    10. Batucada
    11. Mazurka-Choro
    12. Oblivion
    13. Scherzino mexicano
    14. Chanson. Andante
    15. La cumparsita
    16. Una limosina por el amor de Dios

    Pojam gitare i gitarističke virtuoznosti danas je zanimljivo gledati s nekoliko aspekata. Ukoliko gledamo žanrovski aspekt, jasno je da su gitaristički izrazi Miloša i, primjerice, Stevea Vaija potpuno drugačiji, kao da se radi o dva svijeta.

    Obojica su svoje emocije u svijet prenijeli ovim predivnim instrumentom koji još uvijek skriva najveće tajne današnje glazbe, no stav, stil i način sviranja njih dvojice potpuno je drugačiji. Na stranu i to što jedan rastura električnu, a drugi se probija na akustičnoj gitari. Na stranu i to što sviraju potpuno različite, možda i suprotne, žanrove.Gitara je posljednjih 60-ak godina odredila zvuk popularne glazbe, s time da se od devedesetih naovamo onaj najviše mainstream pravac pop glazbe priklonio kompjuterima i klavijaturama. Gitara nas je upoznala i s rock’n’rollom, i s rockom, i s heavy metalom, i s punkom, ali i s nekim predivnim jazz ili crossover stilovima. Kroz ovaj potonji svoje ekspresije crta Miloš Karadaglić.

    Svojim se mladenačkim, michaelbubleovskim izgledom, akustičnom gitarom i latino notama pokušava istaknuti među mnoštvom sebi sličnih i manje sličnih autora. Miloš ima tu sreću da svojem izrazu nema potrebu pridodavati i riječi pa se njegove minijature mogu zavrtjeti na svim laptopima, linijama i kompjuterima razvijena svijeta. Još ako tome pridodamo poznatu diskografsku kuću Deutsche Grammophon koja je izdala ovaj album, Miloš je izgleda na konju.

    Muziku podržava

    Ovaj je gitarist iz Crne Gore svoje zamisli prenio u klasičnom i crossover ruhu gdje gitara u njegovim rukama ima apsolutno najvažniji značaj u baš svim kompozicijama. U nekim je skladbama potpomognut i orkestrom čije orkestracije glazbu povremeno, ne i uvijek, dižu na višu razinu, s time da se zvuk gitare nimalo ne gubi iza violina i viola, već još uvijek hoda prvi među jednakima.

    Već prva skladba na albumu, “Libertango“, nudi dobru međuigru orkestra i svih njegovih sastavnica nasuprot samog Miloša s njegovom gitarom. Tih se nekoliko skladbi ‘podebljanih’ orkestrom čini možda i malo boljim dijelom albuma. Svakako dinamičnijim i poletnijim.

    Neke se skladbe po nečem ističu među ostalima. Primjerice, “Un sueno en la floresta” na trenutke zvuči kao da su dijelove toga svirali ili, u najmanju ruku, napisali tamburaški sastavi sjeverne Hrvatske.

    Album ukupno ima čak 16 skladbi te slijedi možda čak i pretjerano snažno zadanu šprancu latinskog crossovera. Nažalost, kao najveća mana albuma mogla bi se istaknuti činjenica da slušajući album, nimalo se ne može nazrijeti da se radi o crnogorskom glazbeniku. U europskim krugovima ta mu ‘mana’ može biti samo vrlina, ali hrvatskom bi slušatelju taj podatak mogao biti važan. Balkanski je ipak jedan od tri kulturna kruga koji su snažno utjecali na hrvatsku kulturnu baštinu (uz mediteranski i srednjoeuropski).

    Album se, zbog trajanja od poštenih 60 minuta, teško može preslušati u jednom dahu, ali ta činjenica ipak ne smeta u trenucima kad uz zvukove latino gitare želimo na trenutak svoje misli staviti na ‘čekanje’.

    Muziku podržava