Zeus Faber
Way Out
Datum izdanja: 20.12.2004.
Izdavač: Dinaton
Žanr: Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Zeus Faber je grupa koja je započela s radom u rujnu 1997. u Karlovcu. Nastali su mješanjem nekoliko lokalnih bendova pod utjecajem nu-metala, ali u svoj zvuk unose i elemente alternativnog rocka i elektronske glazbe. Krajem 1998. snimili su svoj prvi demo, koji je nekoliko mjeseci kasnije predstavljen i u kultnom britanskom časopisu Metal Hammer uz odlične kritike.
2000. snimaju “Tease EP” koji se uz ponovno pojavljivanje u Metal Hammeru ovaj put našao i na stranicama Kerrang!-a. Najveći uspjeh ipak im donosi njihov demo iz 2001. godine te postaju popularni gotovo po cijeloj Europi. Dodatnu popularnost u Hrvatskoj postižu nastupima sa Sepulturom 2003. u prepunoj Tvornici i 2004. u OTV domu kao predgrupa Soulflyju.
“Way Out je njihov dugoočekivani prvijenac. Sniman je tijekom 2002. i 2003. godine u Studiju za sirotinju u Rijeci, a u međuvremenu dečki potpisuju za izdavačku kuću Dinaton, koja im i izdaje album. U snimanje nije uloženo puno novaca pa je i izostala dobra produkcija što ovom albumu ne pruža punu uvjerljivost. Ni dizajn CD-a i kutije nije baš pretjerano reprezentativan, no uzevši u obzir da je ovdje riječ o jednom hrvatskom alternativnom bendu, znajući kakvi uvjeti vladaju u Hrvatskoj, to je ipak veliki korak naprijed pa se svemu može i ‘progledati kroz prste’.
Na ovom albumu dolazi do lagane preorijentacije od nu-metala prema modernom post grungeu, pa se uz stadnardnu usporedbu s Deftonesima ovdje može govoriti i o utjecajima bendova poput Alice In Chains, Soundgarden pa i Tool ili A Perfect Circle. Dodatnu zanimljivost njihovoj glazbi daju elektronski sampleovi koji odjekuju u pozadini. Gotovo sve pjesme su poprilično teške, mračne i u nekom tužnom ritmu zaokružuju cjelinu iz koje iskače jedino posljedna bonus stvar bez imena. Ona bi se po svoj žestini i pjevanju mogla usporediti sa Slipknotom ili žešćim Kornovim pjesmama. Faberovci na ovaj album unose i elemente etna što se može najbolje čuti u pjesmama “Perhan“, “River” i “Indian“.
Uz malo više novca, što izravno povlači i bolju produkciju ovo bi bio odličan album, no i ovako može dobiti natprosječnu ocjenu. I zato se nadam da je upravo ovo najava svjetlije budućnosti za hrvatske alternativne bendove.