Veliki korak za hrvatsku alternativnu scenu

    2186

    Zeus Faber

    Way Out

    Datum izdanja: 20.12.2004.

    Izdavač: Dinaton

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Kro
    2. Way Out
    3. Perhan
    4. Sequence Of Collapse
    5. Still Here
    6. River
    7. Skin
    8. Indian
    9. Come Alone
    10. Vacation

    Zeus Faber je grupa koja je započela s radom u rujnu 1997. u Karlovcu. Nastali su mješanjem nekoliko lokalnih bendova pod utjecajem nu-metala, ali u svoj zvuk unose i elemente alternativnog rocka i elektronske glazbe. Krajem 1998. snimili su svoj prvi demo, koji je nekoliko mjeseci kasnije predstavljen i u kultnom britanskom časopisu Metal Hammer uz odlične kritike.

    2000. snimaju “Tease EP” koji se uz ponovno pojavljivanje u Metal Hammeru ovaj put našao i na stranicama Kerrang!-a. Najveći uspjeh ipak im donosi njihov demo iz 2001. godine te postaju popularni gotovo po cijeloj Europi. Dodatnu popularnost u Hrvatskoj postižu nastupima sa Sepulturom 2003. u prepunoj Tvornici i 2004. u OTV domu kao predgrupa Soulflyju.

    Way Out je njihov dugoočekivani prvijenac. Sniman je tijekom 2002. i 2003. godine u Studiju za sirotinju u Rijeci, a u međuvremenu dečki potpisuju za izdavačku kuću Dinaton, koja im i izdaje album. U snimanje nije uloženo puno novaca pa je i izostala dobra produkcija što ovom albumu ne pruža punu uvjerljivost. Ni dizajn CD-a i kutije nije baš pretjerano reprezentativan, no uzevši u obzir da je ovdje riječ o jednom hrvatskom alternativnom bendu, znajući kakvi uvjeti vladaju u Hrvatskoj, to je ipak veliki korak naprijed pa se svemu može i ‘progledati kroz prste’.

    Muziku podržava

    Na ovom albumu dolazi do lagane preorijentacije od nu-metala prema modernom post grungeu, pa se uz stadnardnu usporedbu s Deftonesima ovdje može govoriti i o utjecajima bendova poput Alice In Chains, Soundgarden pa i Tool ili A Perfect Circle. Dodatnu zanimljivost njihovoj glazbi daju elektronski sampleovi koji odjekuju u pozadini. Gotovo sve pjesme su poprilično teške, mračne i u nekom tužnom ritmu zaokružuju cjelinu iz koje iskače jedino posljedna bonus stvar bez imena. Ona bi se po svoj žestini i pjevanju mogla usporediti sa Slipknotom ili žešćim Kornovim pjesmama. Faberovci na ovaj album unose i elemente etna što se može najbolje čuti u pjesmama “Perhan“, “River” i “Indian“.

    Uz malo više novca, što izravno povlači i bolju produkciju ovo bi bio odličan album, no i ovako može dobiti natprosječnu ocjenu. I zato se nadam da je upravo ovo najava svjetlije budućnosti za hrvatske alternativne bendove.

    Muziku podržava