Upitan spoj hip-hopa i jazza

    887

    Def Jazz

    Kompilacija

    Izdavač: GRP / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. All I Need
    2. Hey Young World
    3. Can I Get A…
    4. Doin’ It
    5. Bring The Pain
    6. The Rain
    7. Ghetto Jam
    8. Get U Home
    9. Back Seat
    10. Give It Up

    Izdavačka tvrtka Def Jam Records, poznata po albumima kultnih izvođača kao što su Public Enemy, LL Cool J i Jay-Z, u 2005. je proslavila dvadesetu obljetnicu djelovanja. Tom prigodom tvrtka GRP je objavila album “Def Jazz” koji donosi obarde hip-hop hitova iz kataloga Def Jam Recordsa. Posla su se prihvatili poznati glazbenici smooth jazza i suvremenog fusiona: trubači Roy Hargrove i Rick Braun, orguljaš Joey DeFrancesco, saksofonisti Gerald Albright i Scott Mayo, vibrafonisti i klavijaturisti Kevin Toney i Jeff Lorber, gitarist Dwight Sills, flautist Hubert Laws, klavijaturist Kevin Toney i pjevači Audra Bryant, Oran ”Juice” Jones, Ledisi i Ach.

    Album donosi prepoznatljiv GRP zvuk, te prijemčive, sladunjave melodije i sterilan ritam s obilnim korištenjem elektronike, programiranja i dorađenih puhačkih aranžmana. Osnovna značajka je pristup koji, za razliku od izvornih izvedbi u kojima značajnu ulogu igraju tekstovi, toj glazbi prilazi s instrumentalnog stajališta.

    No, uspješnost ovog projekta je upitna, posebice ako se na njega gleda sa stanovišta jazza, a za to postoje razlozi s obzirom na nekoliko sjanih jazz glazbenika koji su sudjelovali u njemu. Doprinos može biti jedino u privlačenju šire publike jazz glazbi, ali takav pristup dugoročno može biti neproduktivan.

    Iako su se uspjeli stopiti s osnovnom idejom spajanja dva glazbena idioma koji korijene vuku iz iste, afroameričke tradicije, u većini izvedaba jednostavno nisu u potpunosti iskorišteni potencijali glazbenika svjetrskoga ugleda koji su postojali za postizanje uzbudljivijeg glazbenog rezultata.

    Muziku podržava

    To se posebice osjeća u izvedbi skladbe “Bring The Pain” s predivnim sviranjem flautista Huberta Lawsa koje potiče na kreativnu suradnju u stvaranju zanimljive glazbene obrade. Naprotiv, sve ostalo, od aranžmana koji je nemaštovit, preko hladnih izvedbi sastava do nerazumijevanja u komunikaciji, guši i uništava njegov doprinos. Ta konstatacija, bez obzira na više ili manje uspješan doprinos solista, vrijedi za veći dio albuma.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava