Umjetnost trpi svačije ideje

    1774

    Serj Tankian

    Imperfect Harmonies

    Datum izdanja: 20.09.2010.

    Izdavač: Reprise Records

    Žanr: Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Disowned Inc.
    2. Borders Are…
    3. Deserving
    4. Beatus
    5. Reconstructive Demonstrations
    6. Electron
    7. Gate 21
    8. Yes, It’s Genocide
    9. Peace Be Revenged
    10. Left Of Center
    11. Wings Of Summer

    Dobio me Serj Tankian na foru i izazvao nagle zaključke. Upozorio je da će mu ‘sljedeći album biti klasičan i jazz’ i da će ga ‘svejedno svi uspoređivati sa SOAD’, pa je onda preradio debi-album u takvim aranžmanima.

    Ipak, čovjek zbilja nije lagao! Snimio je skroz novi album i zbilja je – orkestralan.

    Imperfect Harmonies” je njegov nastavak umjetničkog i glazbenog putovanja, nastavak ispipavanja vlastitih mogućnosti i bježanja od dosadašnjih uhodanih poteza. Bubnjevi i gitare, kao simboli rocka, ukalupili su se tu negdje u pozadinu dominantnog orkestra i elektronskih ritmova. Samo taj detalj je poznati Serj Tankian, a sve ostalo kilometrima je daleko od svega što je radio i svega što su ljudi povezivali sa System of a Down i nadali se da nakon 4-5 godina odmora ipak slijedi povratak na scenu.

    Uplovljavanje u nepoznate, ali ništa posebno egzotične teritorije predstavio je s prvim singlovima – “Disowed Inc.“, “Left of Center” i “Borders Are…” Glasne stvari pregažene gudačima daju istočnjački stih, a možda su im najbolja karakteristika upravo beatovi. Ili udaraljke koje su uljepšale prosječnu i tužnu “Deserving“.

    Muziku podržava

    Tiši trenuci najčešće su njegovo pjevušenje (“Yes, It’s Genocide” je čak na armenskom) uz klavir, pa u takvim aranžmanima nerijetko znaju zazvučati kao nekakav alternate mix postojećeg originala. “Gate 21” najbolji je primjer.

    Sami Serj, osim muzike koju je složio, vokalno se poigrao očekivanim temama kapitalizma, kvazi-demokracije, komercijalne globalizacije, ali i ratno-mirovnih tema, toliko tipičnih za sve što je do sada radio (uključujući i neprofitne organizacije koje osniva s Tomom Morellom). Sve to opjevao je poznatim i specifičnim meketavim glasom koji više nije nešto na čemu gradi efekt specifičnosti. Sada se povremeno potrudi igranjem s više vokala kako bi ljudi vidjeli novog Mike Pattona.

    Sve skupa može biti zanimljivo samo ljudima zaljubljenima u sve što ima potpis nekog od najpopularnijih Armenaca u svijetu glazbe, a povezati moderne aranžmane s orkestralnim zvukovima više nije big deal.

    Kako njegove izlete i eksperimente povezati u jednu smislenu karijeru ili, recimo, jedan koncert? To zbilja ne znam, i unatoč postojećoj kvaliteti ne znam ni što je htio reći s ovime. Osim da je pravi umjetnik bez granica i da je vrijeme da ga ljudi počnu gledati i iz drugog kuta, a ne samo iz aspekta pjevača jednog nu-metal benda.

    Ni od toga, pa čak ni solo prvijenca ne može pobjeći nikamo, pa ovih 11 pjesama nekad zazvuči kao remix, side-projekt, novi alter-ego ili dobra improvizacija. Nešto više od toga, revolucija, najbolji njegov album ikada, otkrivanje novog, genijalno…? Jako, jako teško.

    Muziku podržava