Umjetnik koji nije zaboravio korijene

    1854

    Billy Cobham

    Art Of Five

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: In + Out Records / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Izatso
    2. Good for the Soul
    3. Jacquelyn
    4. Camouflage
    5. Time Lapse Photos
    6. Infinite Heart
    7. My Brother
    8. Change Partners

    Diskografska tvrtka Aquarius Records je nakon distribucije albuma “Continental Talk”, što ga je Ratko Zjača snimio sa Stanislavom Mitrovićem, Johnom Patituccijem, Randyem Breckerom i Alom Fosterom, odlučila preuzeti cjelokupni katalog njemačke izdavačke tvrtke In + Out Records.

    Radi se o stilski raznolikim izdanjima glazbenika iz cijeloga svijeta. Među njima su zvijezde jazza poput Tootsa Thielemansa, Nata Adderleya, Maynarda Fergusona, Johnnya Griffina, Arta Blakeya, Joachima Kühna i Woodya Shawa.

    Jedan od njih je Billy Cobham, bubnjar koji je iskustvo stjecao svirajući s Billyem Taylorom, Horaceom Silverom, Georgeom Bensonom, Herbieom Hancockom i Milesom Davisom, slavu je stekao svirajući u uglednom fusion sastavu Mahavishnu Orchestra, a ostvario je i značajnu samostalnu karijeru.

    Tijekom 1970-ih. u njegovu su sastavu svirali najznačajniji fusion glazbenici poput Jana Hammera, Johna Scofielda, Randya i Michaela Breckera i Georgea Dukea, u novije vrijeme vodi fusion skupinu Culture Mix, a uspješno surađuje i s drugim poznatim jazzistima od kojih neki sviraju na njegovim albumima. Za Tvrtku In + Out objavio je niz od tri albuma pod zajedničkim nazivom “Art Of…“.

    Muziku podržava

    CD “Art Of Three” snimio je u triu s kontrabasistom Ronom Carterom i pijanistom Kennyem Barronom, “Art Of Four” s Carterom, alt saksofonistom Donaldom Harrisonom i pijanistom Jamesom Williamsom, a “Art Of Five” s Harrisonom, trubačem Guyom Barkerom, kontrabasistima Orlandom Le Flemmingom ili Robertom Hurstom te pijanistima Ericom Reedom ili Julianom Josephom.

    U razgovoru što smo ga vodili prije nekoliko godina Cobham je o suradnjama s raznim glazbenicima rekao: “S mnogima volim svirati. Surađujem s Joni Mitchell, Larryem Carltonom, Georgeom Dukeom, Stanleyem Clarkeom i mnogima drugima. U planu je suradnja s Chickom Coreaom i Miroslavom Vitousom te s Herbiem Hancockom i Ronom Carterom.”

    Na spomenutim albumima, u akustičnim izvedbama jazz standarda, vlastitih te skladbi suradnika, Cobham je predstavljen kao vješt vođa koji glazbenike u all star okružju uspijeva animirati na inventivnu komunikaciju, ali i kao jazzist koji nije zaboravio korijene što ih je usvojio na početku karijere, tijekom šezdesetih. U tom kontekstu, iako su ga nazivali najbržim bubnjarom na svijetu, tehniku stavlja u drugi plan.

    O tome je rekao: “Razina vještine je samo jedan od elemenata izvedbe. Važno je osluškivati što se događa. Nastojim ostati učenikom koji proučava umjetnost. Neprestano se krećem i promatram. Ne mogu mnogo utjecati na ono što se događa oko mene, ali nastojim zapisati što mi je na umu.

    Skladam na osnovi iskustava što sam ih stekao tijekom određena razdoblja. Zbog toga će moja glazba uvijek biti drukčija. Ovo što sada radim drukčije je od onoga što sam svirao prije jer se ne nalazim na istom mjestu. Želim zadržati otvorenost duha, učiti, promatrati, upijati i nastaviti kreirati. Velik je kompliment kad mi kažu da moja glazba dobro zvuči, da smo kao skupina dobro svirali.

    Ono što je predstavljeno kroz vlastite skladbe kreacija je svih članova koja sadrži mnogo međuigri, kontrapunkta, melodija, produhovljena materijala. To su signali sklada, razine usklađenosti, sinkronosti koja mora postojati.”

    Istodobno sa suradnjama s vodećim jazzistima Billy Cobham vodi međunarodni fusion sastav Culture Mix u kojem sviraju mlađi, manje poznati glazbenici, ali stalni članovi benda. Nastavljajući svirati u stilu koji je bio trend u sedamdesetim godinama prošloga stoljeća, ali je do danas ostao izvan glavne struje, s tom je skupinom, za In + Out Records objavio albume “Culture Mix” i “Colours”.

    Glazba na tim CD-ima odraz je Cobhamovih stremljenja za ostvarivanjem zajedničkog zvuka i istraživanjem novih mogućnosti unutar stila, uključujući elemente etno glazbe, posebice one vezane uz krajeve iz kojih glazbenici sastava dolaze. Poseban zvuk ostvaruje korištenjem čeličnih bubnjeva koji su konstanta u toj grupi.

    O principu na kojem djeluje sa sastavom Culture Mix rekao je: “Pozvao sam u sastav glazbenike koji moju glazbu sviraju bolje nego itko drugi u ovom trenutku. Očekujem da sviraju najučinkovitije što mogu. Sastav nije istinski sastav dok ne odsvira 365 koncerata, koliko je dana u godini. Tek tada se možemo dobro upoznati.

    Odsvirate li samo pet ili šest koncerata, uspijete tek steći dojam o tome što bi se iz toga moglo izroditi, ali tijekom duljeg razdoblja provedena zajedno skupina može postići osebujan zvuk i pristup. Sretan sam što sam dio skladne skupine koja kroz dulje vrijeme zajedno djeluje i ponosan na to što glazbenici iz mojeg sastava sa mnom sviraju jer to doista žele.

    Zajedno prolazimo kroz životne teškoće. Ponekad se dobro provodimo, a ponekad zna biti i teško. Znam da u sastavu imam glazbenike na koje mogu računati, a i oni znaju da mogu računati na me. S vremenom dolazi do promjena, osjećamo sve veću sigurnost, upoznajemo se s određenim načinima sviranja, usuđujemo se upuštati u rizike. Za nas u tome nema uzmicanja. To se usvaja s vremenom. Kad sviram s drugim glazbenicima, sa sobom donosim odraz discipline koju ostvarujem sa svojim sastavom.”

    Davor Hrvoj (Preuzeto iz Novog lista od 13. rujna 2009.)
    (Foto: Davor Hrvoj)

    Muziku podržava