Umijeće traženja sebe

    1160

    Tori Amos

    Unrepentant Geraldines

    Datum izdanja: 09.05.2014.

    Izdavač: Mercury Classics / Universal Music

    Žanr: Alternative, Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. America
    2. Trouble’s Lament
    3. Wild Way
    4. Wedding Day
    5. Weatherman
    6. 16 Shades of Blue
    7. Maids of Elfen-Mere
    8. Promise
    9. Giant’s Rolling Pin
    10. Selkie
    11. Unrepentant Geraldines
    12. Oysters
    13. Rose Dover
    14. Invisible Boy

    Nakon istraživanja blagdanskog ozračja (“Midwinter Graces”, 2009.), varijacija na klasičnu glazbu (“Night Of Hunters” , 2011.), stvaralačke retrospektive u orkestralnom izdanju (“Gold Dust” , 2012.) i stvaranja glazbe za mjuzikl (“The Light Princess”, 2013.), ‘običan’ pop album možda ne predstavlja još jedno superiorno iznenađenje u nizu, ali krije jednostavno rješenje za provjeru pulsa umjetničke egzistencije na pragu pedesetog rođendana.

    Iako će seciranje života pedesetogodišnje pop glazbenice pojedincima zvučati kao otvoreni self-help priručnik, a zajedljivci će bez mnogo razmišljanja inzistirati i na argumentu kako “Unrepentant Geraldines” nije baš daleko od definicije obnavljanja samopoštovanja žene u zrelim godinama, četrnaesti studijski album Tori Amos ipak vješto nadilazi efekt popularne psihologije. Unatoč javnoj elaboraciji straha od gubljenja doticaja sa suvremenošću, od starenja i zaborava, pronicljivost i kvaliteta njenog glazbenog opusa i dalje ostaju nedodirljiva kula od bjelokosti za mlađe kolegice.Stihovi iz “Oysters” upravo jezgrovito opisuju kontekst nastanka albuma: “I’m working my way back to me again“. To je njena inačica suočavanja s fluidnošću života, dokaz da broj 50 nije svojevrsni mamac za gušenje života u spiralama sjećanja, već nova prilika za sakupljanje razasutih fragmenata Tori majke, Tori glazbenice, Tori žene, Tori supruge, itd., bez žaljenja, bez srama, isprike ili ljutnje zbog donesenih odluka, učinjenog ili izraženih misli (“16 Shades of Blue”).

    “Unrepentant Geraldines” nastaje iz unutarnjeg kaosa, ali ne na tragu bunta ’90-ih, već staloženo, strpljivo i neumoljivo, na trenutke čak razigrano i zabavno (“Giant’s Rolling Pin”), korača ususret budućnosti. Kombinacijom eteričnog vokala, melodioznih klavirskih improvizacija i beskompromisnih stihova, i nakon dvadeset dvije godine od objave antologijskog albuma “Little Earthquakes” (1992.) iznova se potvrđuje kao neosporivi umjetnički autoritet na glazbenoj sceni.

    Muziku podržava

    Budući da je iracionalno nametnuta obaveza konstantne produkcije ‘inovativnih’ žanrovskih eksperimenata tijekom godina kod Tori izazvala zamor, izgubljenost i nemir, ovdje se svjesno vraća slobodi ‘klasičnog’ pop utočišta, dakako, mrvicu zrelija i mudrija. Od pjesme “America” do “Invisible Boy” slušatelji istančanog uha mogu otkriti raznovrsne djeliće glazbenog vremeplova Tori Amos, obogaćene zakučastim oblicima otpora spram vlastitih demona (“Wild Way”) i društvene opresije.

    Iza spokojnog pjevušenja, bajkovitog i pastoralnog ugođaja (“Wedding Day”, “Weatherman”, “Selkie”), nalazimo kritiku korporativne pohlepe, licemjerja i kontrole (naslovna “Unrepentant Geraldines”), te emocionalne klavirske bravure usredotočene na artikulaciju kompleksnih međuljudskih odnosa. Stoga, ako vam sanjiva, gotovo romantičarska atmosfera zvuči odbojno kod prvog slušanja, zagrebite dublje ispod površine.

    Muziku podržava