U.S. Girls
Heavy Light
Datum izdanja: 06.03.2020.
Izdavač: 4AD
Žanr: Alternativni R&B, Art, Funk, Indie Pop, Indie Rock, R&B, Soul
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Konstantno evoluirajući art-pop organizam U.S. Girls pod vodstvom Meg Remy već desetak godina donosi nam inteligentne, hrabre i izazovne uratke, kako u soničnom smislu, tako i u tematskom – širenje njihove zvučne palete pratio je i njen razvoj u songwriterskom smislu, da bi sve nekako kulminiralo njihovim „In A Poem Unlimited“ 2018. Taj je album izazvao mnogo pozitivnih reakcija, kako kritičara tako i slušatelja, kao beskompromisan post-disco feministički manifesto, kojim su se Remy i suradnici konačno bolje pozicionirali u indie svijetu, što su odavno i zaslužili.
Na novom, ovogodišnjem „Heavy Light“ samo donekle nastavljaju tamo gdje su stali – ako ih imalo pratite neće vas iznenaditi ni novo žanrovsko skretanje ni nove preokupacije Meg Remy, ali i dalje ostaju otvoreni za eksperiment kao i uvijek dosad, a Meg u standardno dobroj formi, spremna da se svojim inteligentnim pisanjem suoči s novom plejadom poprilično ozbiljnih tema, toliko atipičnih za inače uglavnom bezbrižni pop svemir.
Album tako otvara „4 American Dollars“, soulom i funkom prožeta kritika kapitalizmu, na površini sunčana i ležerna, ispod površine vrlo ironična i zajedljiva. Iako i dalje funky i plesna, slijedi ju mnogo mračnija „Overtime“, u kojoj će se Meg pozabaviti alkoholizmom bliske osobe, uz divlji i vatreni saksofonski solo Jakea Clemonsa, trenutačnog saksofonista u Springsteenovom E-Street Bandu. To nije jedino mjesto na ploči s referencama na Springsteena – „Born To Lose“ očito je parafraziranje njegove „Born To Run“, no Meg je ovdje mnogo manje romantična i optimistična, okrećući se samorefleksiji i osjećaju izgubljenosti i traženja sebe, koji će se pojaviti u još nekoliko pjesama na albumu, čineći ga mnogo osobnijim i introvertiranijim od svog prethodnika. Sličnom tematikom bavi se i predivna R&B klavirska balada „IOU“, no ovoga puta ipak s happy endom, uz call-and-response međuigru Meg i njenih pratećih vokala u stilu girl grupa ’60-tih, što se otkriva kao još jedan veliki utjecaj na zvuk ovoga albuma.
Ostat će na privatnom terenu i u suptilnim gudačima praćenoj „Denise, Don’t Wait“ u kojoj istražuje kompleksan odnos sa svojom majkom, kao i u kratkim govornim skicama „Advice To Teenage Self“, „The Most Hurtful Thing“ i „The Color Of Your Childhood Bedroom“ u kojima i ostali članovi donose svoja iskustva, sugerirajući na istraživanje neke vrste kolektivne prošlosti – svi imamo trenutke iz djetinjstva i adolescencije koji su nas obilježili i povrijedili, ostavljajući duboke tragove na našu osobnost i percepciju svijeta, uspostavljajući neku vrstu niti vodilje kroz konfesionalni dio albuma, kojim Meg traži veze između prošlosti i budućnosti, između trauma koje nosimo u sebi i putova prema njihovom izlječenju.
Za ostatak albuma okrenut će se više prema vanjskom svijetu i sociopolitičkom angažmanu na koji smo kod nje već navikli. Kratka ali efektna „State House (It’s A Man’s World)“ nastavlja feminističke pozicije zauzete na „In A Poem Unlimited“, ali u potpuno drukčijem instrumentalnom ruhu – cijeli ženski zbor će u gospel stilu britko zapjevati: „It’s a man’s world, we just breed here“, dok će sveopća distorzija dramatično završiti pjesmu. U „The Quiver To The Bomb“ pažnju okreće na zaštitu okoliša, uspoređujući planet Zemlju s djevojčicom kojoj je nanesena bol, u vrlo napetom i anksioznom instrumentalnom okruženju bjesomučno udaranih klavirskih tipki i vrtlogu gitara, trubača i gudača. Klaustrofobična „Red Ford Radio“ zatvara album, kao ultimativni vapaj za osobnom slobodom.
„Heavy Light“ tako donosi zdravi balans intimnog i privatnog, te univerzalnog i globalnog, s mnogim poveznicama između ta dva naizgled odvojena svijeta koja se u mislima Meg Remy često i preklapaju, čineći ga u tom smislu možda i najosobnijim albumom U.S. Girls dosad. Njena britkost i čvrsti stav ovdje su ponovno sretno upareni s kolektivnim naporima njenog stalno promjenjivog nazovi-benda, s kojim ponovno odlazi u novu glazbenu avanturu, ovoga puta u njihov eklektični indie pop-rock uklapajući brojne elementa soula, funka, R&B-ja, gospela, za ploču koja jednostavno zahtijeva pažnju.