Tvornica čvrstog metala

    680

    Stahlmann

    Adamant

    Datum izdanja: 19.04.2013.

    Izdavač: AFM Records

    Žanr: Elektronika, Gothic

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Die Welt Verbrennt
    2. Süchtig
    3. Wenn Der Regen Kommt
    4. Schwarz
    5. Leuchtfeuer
    6. Adrenalin
    7. Der Schmied
    8. Paradies
    9. Nackt
    10. Temple Der Lust
    11. Dämonin

    Stahlmann kao predstavnik nove generacije njemačkog NDH (Neue Deutsche Härte) glazbenog pravca i na svojem novom albumu “Adamant” vezuje teške industrial zvukove s metalnim ritmovima, intenzivnim gotičkim melodijama i rammsteinovskim riffovima, osnažujući ih upečatljivim tekstovima i dubokim, snažnim Martovim glasom.

    Adamant je grčka riječ kojom su u srednjem vijeku označavali tvrde
    supstance poput dijamanata, ostalog dragog kamenja i naročito čvrste
    metale.Album je najavljen singlom “Die Welt Verbrennt“, kako mu ime sugerira, himnom apokalipsi Zemlje, temeljenoj na kontrastnoj izmjeni energičnih suigra gitare, bubnjeva i snažnog Martovog pjevanja s njegovim prigušenim recitiranjem uz tišu melodiju klavijatura. Slijedi “Süchtig“, agresivna i brza pjesma napravljena da bude plesni hit. Njome dominira elektronički ritam s prigušenim gitarama, koje potom jače dolaze do izražaja u refrenu pjesme o ovisnosti o drugoj osobi.

    Potom je objavljena i “Schwarz“, u biti manje agresivna, a više emotivna pjesma. Riječ je o obradi poznate dječje pjesme “Grün, grün, grün sind alle meine Kleider” u himnu ljubavi gotičke subkulture. Svoj doprinos u njoj dao je i Teufel, pjevač grupe Tanzwut, koja kombinira NDH i folk-rock. Balada “Wenn Der Regen Kommt” još je jedna pjesma komponirana na kontrastu ostvarenom dinamičnom izmjenom akustične i električne gitare i pripadajućim nježnim i snažnim vokalom.

    Muziku podržava

    Nešto bržeg tempa donosi “Leuchtfeuer“, koja očekivano govori o trajnoj ljudskoj potrazi za sigurnom lukom u životu, njome dominira zvuk klavijatura i snažan bas, a “Adrenalin” svojom kombinacijom snažnih gitara i elektroničkih dionica tjera na plesni podij mračnih klubova. “Paradies” ima pop početak koji potom ušutkaju gitare, a njima se priključuje hipnotičko pjevanje koje podrazumijeva emotivnu reakciju slušatelja. Tekstualno, riječ je o pozivu na grijeh u raju.

    Der Schmied” govori o osobi koja je ubila osjećaje u sebi i postala čovjek od čelika (Stahlmann, op.a.), stoga je pomalo jeziva, s prepoznatljivim industrial zvukom i kovačkim udarcima. “Dämonin” govori o ženi koju bi u našoj zemlji narodski nazvali ‘kuja’, idealna za koncertni nastup i dizanje atmosfere muškoj publici. Način na koji su stihovi ispunjeni proživljenim osjećajima daje im dopuštenje ženskog dijela publike da se ispušu. “Nackt” i “Tempel der Lust“, koja svojim nazivom podsjeća na “Temple of Love” iako nije njezin cover, pjesme su erotične tematike i zapravo najplići zvučni zapisi na cijelom albumu.

    Martov snažan glas ne provlači se kroz dovoljno harmonija, rekla bih da je u pitanju pomalo neiskorišten potencijal. Album ima odličnu produkciju, ali izgubio je dinamiku u odnosu na prethodni “Quecksilber“. Ako iz prijevoda naziva treba odabrati jedno od tri značenja za opis ovog albuma, biram treće, iz Stahlmannove tvornice na svjetlo dana izašao je čvrsti metal.

    Muziku podržava